Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg er 37 år.For 10 år siden fikk jeg diagnosen ca. cervix. Jeg fikk strålebehandling, og ble heldigvis helt bra. Bortsett fra litt plager pga stråleskader. Den gang anbefalte legen(e) at jeg skulle begynne med østrogen. Siden jeg var så ung, så var det viktig pga hjerte- kar sykdommer og benskjørhet. (Jeg selv var skeptisk pga faren for brystkreft.) Jeg har altså tatt østrogener i nesten 10 år. De siste årene har jeg brukt Kliogest. Jeg fikk for et par måneder siden beskjed om å slutte med disse tablettene, for det har kommet nye forsknings rapporter som bla sier at faren for brystkreft er veldig stor når man bruker østrogener i 10 år eller mer og man i tillegg har hatt kreft. Så - nå har jeg sluttet med tablettene. Det går ganske bra. Jeg merker litt forandring i humør/følelser, og jeg har hetetokter. Litt menstruasjon smerter har jeg også innimellom. Men, alt dette går det greit å leve med. Jeg lurer på om det er noen forhåndsregler jeg bør ta så jeg ikke aldres for tidlig. Jeg tenker da på hud/hår m.m (er litt forfengelig skjønner du (-:), men også på benskjørhet, hjerte- kar sykdommer m.m. Kosttilskudd? Jeg leste også et annet sted at den økte faren for å få brystkreft ved bruk av østrogener, gjelder en annen aldersgruppe enn den jeg er i. Stemmer dette? Mvh dame 37

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191406-ca-cervix-og-%C3%B8strogen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...