Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 30, og i de siste dagene har jeg kjent en del smerter, stikkninger fra omfådet ennenfor urinrøret/sjeden. Er det dette ssom er skambeinet? Smertene er ikke der hele tiden, men jeg gjenner de spesiellt hvis jeg har beina langt fra hverandre, og spesiellt hvis jeg er ute på isen, og det ene beinet sklir ut (etc). Kjenner også stikkninger innenfor rumpa..... i beinet der inne.... (Huff så vanskelig å forklare..)

Kan dette være en liten løsning i bekkenet? Skal slike smerter bare sees an? Bør jeg foreta meg noe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19145-smerter-i-skambeinet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att det hörs ut som du har fått lite ont i dina fogar, alltså bäckenlossning. Du skall undvika att ta för stora steg åt gången, när du går. Kryssa inte benen, när du ligger eller sitter. Sov med en kudde(pute) mellan benen på natten, detta kan hjälpa lite. Det finns tyvärr inte mycket mera att gjöra än att vidta dessa åtgärder. Det är inte bra att pressa kroppen om det gjör ont någonstans. Lyssna till din kropp och gå endast korta turer itaget. Om besvären blir tilltagande, kan du ta kontakt med en fysioterapeut för träning och rådgivning. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19145-smerter-i-skambeinet/#findComment-84821
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...