Gå til innhold

Hvor lang tid på neste barn????

Anbefalte innlegg

Gjest prøver 2. gang

Hei

Vi planlegger å få barn nr 2, første graviditet gikk fort, ble gravid på 2.mnd vi prøvde. Men så hører jeg mange fortelle at neste mann kan ta lang tid. Hvor lenge har dere prøvd???? Jeg er så redd for at vi skal holde på mange mnd uten at det skjer noe. Har venner som har prøvd lenge både med nr1 og nr2. Og har følt deres frustrasjon på kroppen. Og vet at dette må være veldig slitsomt både for en selv og for parforholdet. Og alder spiller vel og en rolle, jeg er 30 år snart, så jeg blir jo ikke yngre med årene heller. Håper noen kan svare meg på hvor lang prøveperiode jeg bør forvente meg????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191501-hvor-lang-tid-p%C3%A5-neste-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig forskjellig. Det er vanskelig å si hva som gjelder. det er mange som blir gravid fort første gangen, og tror de skal bli like fort gravide andre gangen.... men det er mange som har fått seg et sjokk der. Jeg har selv prøvd i 9 månder, men jeg har ingen barn fra før.

Det er veldig individuelt.

Vi prøvde i 3 år for å få storesøster. Lillesøster var plutselig der da storesøster var 6 mnd - uten at vi hadde prøvd (men vi brukte ikke prevensjon). Så satte jeg inn spiral. Da vi skulle prøve på nr. 3 var jeg innstilt på at det kom til å ta en stund, men graviditeten var et faktum etter første mens etter uttak av spiralen.

Prøv å ikke tenke så mye på det. Sett i gang og prøv, kos dere med prøvinga, og tar det tid kan du tenke litt mer på det da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...