stressika1365380885 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 hvorfor er det vanskelig å bli gravid? Jeg er en jente på 27 år som prøver å bli gravid og er i min 5 pp med IKM 24.07. Hadde inntil mars i år kobberspiral som jeg hadde hatt i 3,5 år. De første to pp hadde jeg 32 og 30 dagers sykluser, men de neste to har vært på 28. Jeg pleier å ha eggløsningssmerter rundt dag 14 i syklus, men ikke noe eggløsningsslim (noe jeg hadde før jeg satt inn spiral). Vi har hatt samleie hver dag / annenhver dag i de fruktbare dagene. Jeg har kratige mentruajonssmerter den andre dagen av mensen og mensen varer alltid fire dager. Den dagen jeg har kratige smerter kjennes det ut som om endetarmen skal sprekke nå jeg går på do. Vil også nevne at jeg er svært premenstuell med regelmessige plager i hver syklus. Jeg har en gang for noen år siden blitt behandlet for egglederbetennelse til tross for at prøvene ikke viste tegn på dette. Jeg var også hos legevakten med kraftige magsmerter for to år siden hvor de antok at en cyste hadde sprukket eller at eggtokken hadde vridd seg etter at sexen ble litt vel røff. Ved undersøkelse og ultralyd i mars var alt normalt. Mine spørsmål er: 1. Kan spiralen ha forstyrret kroppen min slik at jeg ikke lenger har eggløsning eller at det tok tid før jeg ble fruktbar igjen etter at den ble tatt ut? 2. Kan det være en ide å sjekke meg for endometriose og tette eggledere med tanke på symptomer og tidligere hendelser eller bør jeg vente det obligatoriske året? 3. Kan noen komme med en forklaring på hvorfor jeg etter 5 pp ikke er gravid?(JEG VET DET ER NORMALT MEN:jeg trenger bare å høre noe statistikk, noen historier etc for å roe meg) Det irriterer meg at jeg etter jeg begynte prøvingen ikke lenger ser på kroppen min som velfungerende og sterk...... Stressika 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191557-hvorfor-er-det-vanskelig-%C3%A5-bli-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.