Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man tak i pergo behandling og hva er dette egentlig?

føler meg litt dum som spør, burde visst dette!!

Skrevet

Det er legen som skriver ut Pergotime, det er reseptpliktig.

Skrevet
  jubalong70 skrev (På 24.7.2005 den 16.30):

Det er legen som skriver ut Pergotime, det er reseptpliktig.

takker for svar.. lurer bare litt på hva dette er? er litt ny igamet som jeg har skrive før:-)

er det noe som skal fremkalle eggløsning?

Skrevet
  lillyann skrev (På 25.7.2005 den 13.18):

takker for svar.. lurer bare litt på hva dette er? er litt ny igamet som jeg har skrive før:-)

er det noe som skal fremkalle eggløsning?

Ja, det er tabletter med hormoner som skal stimulere til eggløsning.

Skrevet
  jubalong70 skrev (På 25.7.2005 den 17.55):

Ja, det er tabletter med hormoner som skal stimulere til eggløsning.

ok:-) da var det slik jeg trodde... takk for svar:-)

Skrevet

Pergotime er det kun gynekolog som kan skrive ut. Det er ingen vits i å ta pergo dersom en har normal el, så det er ikke obligatorisk for jenter som vil bli gravide.

Skrevet
  cecily skrev (På 27.7.2005 den 21.29):

Pergotime er det kun gynekolog som kan skrive ut. Det er ingen vits i å ta pergo dersom en har normal el, så det er ikke obligatorisk for jenter som vil bli gravide.

Heisann

Takk for svar:-)

Jeg tar eggløsningstester nå for å sjekke om jeg har eggløsning. Ble ambefalt dette av lege. Så får vi håpe og tro at det skal gå fint! Ha en god helg:-)

Skrevet
  lillyann skrev (På 29.7.2005 den 13.28):

Heisann

Takk for svar:-)

Jeg tar eggløsningstester nå for å sjekke om jeg har eggløsning. Ble ambefalt dette av lege. Så får vi håpe og tro at det skal gå fint! Ha en god helg:-)

Et lite tips dersom du skal ta el-tester over flere måneder. Her er de kjempebillige og god nok kvalitet. Jeg fant iallefall ut at jeg ikke hadde el, noe som stemte, god nok kvalitetstest for min del det.

Har du prøvd lenge, eller tatt prøvingen opp med legen i forbifarten?

Skrevet
  cecily skrev (På 29.7.2005 den 15.08):

Et lite tips dersom du skal ta el-tester over flere måneder. Her er de kjempebillige og god nok kvalitet. Jeg fant iallefall ut at jeg ikke hadde el, noe som stemte, god nok kvalitetstest for min del det.

Har du prøvd lenge, eller tatt prøvingen opp med legen i forbifarten?

heisann

Jeg har bare tatt det opp med lege sånn i forbifarten.. Han mente jeg skulle teste meg gjennom en hel mnd slik at jeg fikk bedre kontroll.. Hadde en SA tidlig i juni så det var i den forbindelse han nevnte det. Takk for tips.. Har vært å kikket- er det best med strips eller vanlig "pinne"

Hvor lenge har dere prøvd?

Vi har egentlig nettopp begynt.. veldig spennende, men merker at humøret mitt er veldig i bølger og daler.. :-)

Skrevet
  lillyann skrev (På 1.8.2005 den 8.10):

heisann

Jeg har bare tatt det opp med lege sånn i forbifarten.. Han mente jeg skulle teste meg gjennom en hel mnd slik at jeg fikk bedre kontroll.. Hadde en SA tidlig i juni så det var i den forbindelse han nevnte det. Takk for tips.. Har vært å kikket- er det best med strips eller vanlig "pinne"

Hvor lenge har dere prøvd?

Vi har egentlig nettopp begynt.. veldig spennende, men merker at humøret mitt er veldig i bølger og daler.. :-)

Jeg brukte strips, gode nok de. Tiss bare i et engangsglass og dypp stripsen nedi der, ikke tiss direkte på stripsen.

Nøyaktig et år siden jeg sluttet på p-piller.

Det var skikkelig spennende i starten, nå tar jeg det mer med ro.

Skrevet
  cecily skrev (På 1.8.2005 den 9.32):

Jeg brukte strips, gode nok de. Tiss bare i et engangsglass og dypp stripsen nedi der, ikke tiss direkte på stripsen.

Nøyaktig et år siden jeg sluttet på p-piller.

Det var skikkelig spennende i starten, nå tar jeg det mer med ro.

Ja kan godt tenke meg at det er lurt å ta det litt med ro.. dess mer en tenker på det, dess mer stresset blir man jo!

og er man for stresset med å bli gravid er sjansen mindre for faktisk å bli gravid.. Det er mitt inntrykk! Men så er det så vanskelig å la vær å tenke på det pluss at jeg er hele tiden innom her å sjekker hva folk skriver og om de har noen gode kjerringråd/tips til hvordan å bli gravid... Så prøver jeg det jeg leser og tenker "denne gangen må det nå gå" så går det ikke... og så blir jeg skikkelig deppa noen dager... Før vi begynner på nytt igjen:-)

Jeg vet jeg må stresse ned, men det er så vanskelig!!!!

Skrevet
  lillyann skrev (På 1.8.2005 den 10.30):

Ja kan godt tenke meg at det er lurt å ta det litt med ro.. dess mer en tenker på det, dess mer stresset blir man jo!

og er man for stresset med å bli gravid er sjansen mindre for faktisk å bli gravid.. Det er mitt inntrykk! Men så er det så vanskelig å la vær å tenke på det pluss at jeg er hele tiden innom her å sjekker hva folk skriver og om de har noen gode kjerringråd/tips til hvordan å bli gravid... Så prøver jeg det jeg leser og tenker "denne gangen må det nå gå" så går det ikke... og så blir jeg skikkelig deppa noen dager... Før vi begynner på nytt igjen:-)

Jeg vet jeg må stresse ned, men det er så vanskelig!!!!

Det vet jeg alt om, hehe, skikkelig slitsomt.

Jeg tar prøvingen med ro fordi jeg vet at vi må ha hjelp for å få barn. Dermed er det liten vits i å stresse. Men før den tid, da stresset jeg da.

Skrevet
  cecily skrev (På 1.8.2005 den 11.19):

Det vet jeg alt om, hehe, skikkelig slitsomt.

Jeg tar prøvingen med ro fordi jeg vet at vi må ha hjelp for å få barn. Dermed er det liten vits i å stresse. Men før den tid, da stresset jeg da.

he he :-)

Jeg får vel bare roe ned tenker jeg...

Kan jeg spørre hvor gammel du er? Er selv 26 og føler (selv og jeg har god tid) at min biologiske klokke tikker fort.. Veldig fort!

Skrevet
  lillyann skrev (På 1.8.2005 den 12.01):

he he :-)

Jeg får vel bare roe ned tenker jeg...

Kan jeg spørre hvor gammel du er? Er selv 26 og føler (selv og jeg har god tid) at min biologiske klokke tikker fort.. Veldig fort!

Jeg fyller 25 om ikke alt for lenge. Ung møy med andre ord.

c",)

Skrevet
  cecily skrev (På 1.8.2005 den 15.44):

Jeg fyller 25 om ikke alt for lenge. Ung møy med andre ord.

c",)

da er vi begge unge og friske og kan takle litt motgang før vi klarer det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...