Gå til innhold

Anbefalte innlegg

kjære doktor.

Vi er fire elever som har valgt temat "ungdom og abort" som prosjekt ved vår skole,

og har et par spørsmål som det hadde vært kjempe fint om du hadde svart på...raskest mulig.

Siden vi ikke har fått noe skikkelig svar på dette på hverken skolen eller av helsesøster, spør vi deg.

1: Det sies når en er under 16 år,gravid og vil ta abort, så MÅ foreldre få vite om dette.

Finnes det unntak, og ved hvilket tilfeller blir disse unntakene brukt?

-du skjønner det, kjære doktor, at helsesøstra vår på skolen sier at når en er 12 år, KAN en ta abort UTEN at foreldre får vite om det...

Dette er jo i strid med loven, og hørtes ganske rart ut, så vi ville ha en bekreftelse/avbekrefting om dette er sant eller ikke.

2: Hvor blir det av fosteret etter en abort (kirurgisk)?

3: Hva mener DU om abort?

Det hadde vært veeeeldig fint om du kunne ha svart på dette!!!!!

Med vennlig hilsen

oss

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19189-ungdom-og-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1. Under 16 år bruker man skjønn om foreldrene skal informeres. Hvis det dreier seg om en 12 -14 åring vil jeg sterkt forsøke å få henne til å forstå at foreldrene må informeres.

2. Det er litt forskjellig praksis, men jeg tror at det går til forbrenning. Jeg er ikke helt oppdater, kan komme tilbake til spørsmålet siden.

3. Abort er et nødvendig onde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19189-ungdom-og-abort/#findComment-84882
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...