Åsemor Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Heisann! For en måneds tid siden slutta jeg på p-piller. Ville se om bivirkningene slutta. Det gjorde de delvis, men de små depresjonene jeg har skyldes egentlig noe annet. Har en p-sprøyte liggende i skapet nå, og lurer på å få satt den. Har endel spørsmål her som det ville vært fint om du svarte på Er det verre å røyke ved bruk av p-piller enn ved p-sprøyte? Da jeg begynte på p-pillene (litt over to år siden) hadde jeg små blødninger under hele første brettet. Har det noe sammenheng med hva som kommer til å skje hvis jeg bruker p-sprøyte? Kommer det samme til å skje? Kan man få vektøkning av å slutte på p-piller? Var en som sa han hadde hørt det. Jeg har gått opp ca 10-15 kilo etter jeg begynte på p-pillene, og de siste tre-fire kilo'a har kommet nå etter jeg slutta. Situasjonen nå er iallefall uholdbar. Kan ikke la vær å bruke noenting, for nå har jeg ti ganger verre mens-smerter, og spiser tabeletter omtrent hele tida... Leste en gang et sted at ei jente trodde det bare var damer som hadde fått barn som skulle bruke p-sprøyta. Er det noe i det? I så fall hvorfor? Er snart 20 år... (siden det står at du bør vite det liksom) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19194-r%C3%B8yking-vekt-smerter-og-prevensjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Er det verre å røyke ved bruk av p-piller enn ved p-sprøyte? Ja Da jeg begynte på p-pillene (litt over to år siden) hadde jeg små blødninger under hele første brettet. Har det noe sammenheng med hva som kommer til å skje hvis jeg bruker p-sprøyte? Kommer det samme til å skje? Det er ingen sammenheng mellom de to former for prevensjon. Mange har uregelmessige blødninger på p-sprøyte i starten, men etterhvert stopper mensen gjerne helt opp. Kan man få vektøkning av å slutte på p-piller? Var en som sa han hadde hørt det. Jeg har gått opp ca 10-15 kilo etter jeg begynte på p-pillene, og de siste tre-fire kilo'a har kommet nå etter jeg slutta. Man går ikke opp fordi man slutter med pillen Situasjonen nå er iallefall uholdbar. Kan ikke la vær å bruke noenting, for nå har jeg ti ganger verre mens-smerter, og spiser tabeletter omtrent hele tida... Leste en gang et sted at ei jente trodde det bare var damer som hadde fått barn som skulle bruke p-sprøyta. Er det noe i det? I så fall hvorfor? Alle kan bruke p-sprøyte, men det kan ta lang tid før man kan bli gravid etter man slutter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19194-r%C3%B8yking-vekt-smerter-og-prevensjon/#findComment-85258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.