Gå til innhold

røyking, vekt, smerter og prevensjon.

Anbefalte innlegg

Heisann!

For en måneds tid siden slutta jeg på p-piller. Ville se om bivirkningene slutta. Det gjorde de delvis, men de små depresjonene jeg har skyldes egentlig noe annet. Har en p-sprøyte liggende i skapet nå, og lurer på å få satt den. Har endel spørsmål her som det ville vært fint om du svarte på :)

Er det verre å røyke ved bruk av p-piller enn ved p-sprøyte?

Da jeg begynte på p-pillene (litt over to år siden) hadde jeg små blødninger under hele første brettet. Har det noe sammenheng med hva som kommer til å skje hvis jeg bruker p-sprøyte? Kommer det samme til å skje?

Kan man få vektøkning av å slutte på p-piller? Var en som sa han hadde hørt det. Jeg har gått opp ca 10-15 kilo etter jeg begynte på p-pillene, og de siste tre-fire kilo'a har kommet nå etter jeg slutta.

Situasjonen nå er iallefall uholdbar. Kan ikke la vær å bruke noenting, for nå har jeg ti ganger verre mens-smerter, og spiser tabeletter omtrent hele tida...

Leste en gang et sted at ei jente trodde det bare var damer som hadde fått barn som skulle bruke p-sprøyta. Er det noe i det? I så fall hvorfor?

Er snart 20 år... (siden det står at du bør vite det liksom)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19194-r%C3%B8yking-vekt-smerter-og-prevensjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Er det verre å røyke ved bruk av p-piller enn ved p-sprøyte?

Ja

Da jeg begynte på p-pillene (litt over to år siden) hadde jeg små blødninger under hele

første brettet. Har det noe sammenheng med hva som kommer til å skje hvis jeg bruker

p-sprøyte? Kommer det samme til å skje?

Det er ingen sammenheng mellom de to former for prevensjon. Mange har uregelmessige blødninger på p-sprøyte i starten, men etterhvert stopper mensen gjerne helt opp.

Kan man få vektøkning av å slutte på p-piller? Var en som sa han hadde hørt det. Jeg har

gått opp ca 10-15 kilo etter jeg begynte på p-pillene, og de siste tre-fire kilo'a har kommet

nå etter jeg slutta.

Man går ikke opp fordi man slutter med pillen

Situasjonen nå er iallefall uholdbar. Kan ikke la vær å bruke noenting, for nå har jeg ti

ganger verre mens-smerter, og spiser tabeletter omtrent hele tida...

Leste en gang et sted at ei jente trodde det bare var damer som hadde fått barn som

skulle bruke p-sprøyta. Er det noe i det? I så fall hvorfor?

Alle kan bruke p-sprøyte, men det kan ta lang tid før man kan bli gravid etter man slutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...