Gå til innhold

Prevensjon for menn - hva finnes?

Anbefalte innlegg

Gjest Prevensjon for menn?

Er gift med to barn. Vi skal ikke ha flere barn. Mannen min har brukt kun kondom etter at nr. 2 ble født. Jeg har dårlig erfaring med hormonell prevensjon og vil helst unngå det.

Vi synes det er greit med kondom begge to, men lurer på om det er sikkert nok. Bør man bruke sæddrepende krem i tillegg?

Hva finnes av annen prevensjon for menn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191954-prevensjon-for-menn-hva-finnes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om han kapper av ledningen? Ingen hormoner og det er vistnokk et enkelt inngrep!

Har tenkt såvidt på det, men synes vi er litt for unge til å gjøre noe så drastisk. Vi tenker litt sånn "hvahvisomatte"... Vi ser vel begge på sterilisering som en ikke-reversibel avgjørelse, selv om vi vet det er mulig å gjøre om på menn.

Jeg vil uansett ikke forlange sterilisering av ham. Vil prøve å finne noe annet som funker først.

Gjest Pimpi

Har tenkt såvidt på det, men synes vi er litt for unge til å gjøre noe så drastisk. Vi tenker litt sånn "hvahvisomatte"... Vi ser vel begge på sterilisering som en ikke-reversibel avgjørelse, selv om vi vet det er mulig å gjøre om på menn.

Jeg vil uansett ikke forlange sterilisering av ham. Vil prøve å finne noe annet som funker først.

Ja da er det bare å vente... P-piller for menn er visstnokk rett rundt hjørnet!

Annonse

Skal fortsette å tenke på det. Har _egentlig_ ikke lyst til det heller, men vi får se. Tror jeg er litt vanskelig, men det irriterer meg at det ikke er flere ting menn kan bruke.

Det finnes jo sånne eggløsningstester du kan bruke? Der du tester deg om du har eggløsning eller ikke. Har du det (eller den nærmer seg), så bruker man kondom, hvis ikke så er det fritt frem! :-)

Så en reklame i KK om en sånn sak, som kan brukes i 1-2 år, tror det sto at den kostet ca 500 om jeg husker riktig. Se http://www.donna.arena-partner.com/

Det finnes jo sånne eggløsningstester du kan bruke? Der du tester deg om du har eggløsning eller ikke. Har du det (eller den nærmer seg), så bruker man kondom, hvis ikke så er det fritt frem! :-)

Så en reklame i KK om en sånn sak, som kan brukes i 1-2 år, tror det sto at den kostet ca 500 om jeg husker riktig. Se http://www.donna.arena-partner.com/

Er litt usikker på det der, om det kan brukes som fast prevensjon liksom.

Ellers er det ikke dumt!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...