Gå til innhold

Er masturbering i parforhold normalt?

Anbefalte innlegg

lady-undrer

Kjæresten min og jeg har vært sammen i omlag fire måneder. Han er fantastisk på alle mulige måter: Omtenksom, kjærlig og snill, både følelsesmessig og seksuelt. En ting har jeg imidlertid litt problemer med. Noen ganger masturberer han i sengen, enten under dyna, eller mens han ser på meg og tar på meg. Når han gjør dette, blir jeg imidlertid bare liggende der og føle meg utenfor og tilsidesatt, og usikker på om han vil ha sex med meg eller om jeg egentlig ikke skulle vært der i det hele tatt. Når jeg spør ham om dette sier han at det er en del av hans seksualitet som ikke har noe med meg å gjøre, og at han gjør det på grunn av vane og fysisk behov. I tidligere parforhold har jeg ikke vært borti dette, siden jeg har erfart at behovet for å masturbere oftest ikke er så stort når man er i et fast seksuelt forhold. På den ene siden vil han altså sette et sterkt skille mellom den delen av hans seksualitet som bare inkluderer ham selv, og den delen som tangerer min seksualitet. På den andre siden så vil han ta på meg og se på meg når han masturberer. Hvordan kan vårt seksualliv og hans måte å masturbere på da være to separate ting, som ikke har noe med hverandre å gjøre? Er det normalt at menn har et slikt behov når de er i et parforhold med stabilt sexliv?, og er det vanlig at dette gjøres i partnens påsyn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191965-er-masturbering-i-parforhold-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Ja, det er vanlig å masturbere selv om man er i et forhold, både for kvinner og menn. Det er likevel ikke alle som gjør det like åpenlyst som partneren din gjør det. Det er mulig han bare har behov for en rask utløsning, så har han ikke lyst til å involvere deg, fordi det krever en helt annen form for sex, mer intimitet og omtanke også for dine behov. Dessuten har dere kanskje ulik sexdriv? Slik at om dere hadde parsex hver gang han følte behov, ville det vært for mye for deg?

At han ser på deg og tar på deg, kan tyde på at hans fantasier handler om deg og dere, noe du burde oppfatte som et kompliment. Men jeg skjønner din usikkerhet om hva du bør gjøre. Det kan du bare få svar på dersom dere snakker sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...