Gå til innhold

Vektnedgang

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg lider av tvangsspising. Har i mange år overspist flere ganger i uka, kun usunn og feit mat.. (Kaster ikke opp maten). Har BMI på ca. 27 - den er ikke mer fordi jeg også har tvangstrent.

Vi bestemte oss for å å barn. Samme dag som jeg ble befrukta, kutta jeg ut tvangsspisinga (jeg måtte for barnets skyld). Nå spiser jeg sunt og regelmessig. Hver dag spiser jeg en fiberblanding med skummetmelk, 4-5 grovbrødskiver med mager leverpostei, makrell, kalkun, tunfisk el, middag med fisk, magert kjøtt og masse grønnsaker. Jeg spiser også minst 2 frukter hver dag, drikker juice og melk.

Dette er jo ikke lite, men fordi kroppen min er vant til minst det tredobbelte av dette kaloriinnholdet nesten hver dag, har jeg gått ned 5 kilo i løpet av de tre første svangerskapsmånedene. Er dette farlig? (Må legge til at jeg aldri har følt meg så frisk som nå, har ikke vært kvalm en eneste dag og har fått masse energi).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19200-vektnedgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är fint att du har lyckats att bli kvitt din hets ätning. Bra för både dig själv och för barnet som du väntar. Det hörs dock ut som du nu bara äter "extremt" sund mat med lite kalorier i. Denna kost tycker jag höres ut som en slankekost. Jag tycker att du skall dricka minst lettmelk, ikke bare äta light produkter och magert kött, fisk mm. När man är gravid så behöver kroppen vanlig sund mat som inte alltid behöver att vara fet men inte heller alltid lätt. Du kan gott äta vanlig leverpastej på brödet i stället för lätt. Kroppen behöver fett för att tillgodogjöra sig vitaminer och mineraler.Det är därför bara bra att ha lite flöte i såsen av och till. Det är fint att du äter mycket grönskaer och frukt. Jag tror inte att det är farligt att du har gått ned 5 kilo, men jag tycker inte att du skall gå ned mera nu. Ta upp detta med din jordmor eller doktor vid nästa besök. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19200-vektnedgang/#findComment-84794
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...