Gjest Dette er uakseptabelt Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Jeg har 3 døtre. Min bestefar som er barnas oldefar, er en slik type som liker å klemme ekstra mye på mine jenter. I dag ble det for mye fordi datteren min på 12 år fortalte meg at hun synes olderfar var herslig. Han hadde tatt henne på puppene og rumpa, samt at han hadde tatt hånda ned i buksa henne for å varme hendene som han sa. Jeg snakket også med min eldste datter (over 16 år) som kunne bekrefte at han gjorde det samme med henne også, dette har vel pågått i noen år. Han har ikke gjort grovere ting enn å beføle dem (jeg synes selv det er kjempegrovt i seg selv). Jeg stoler fullt på mine døtre da han har gjort noe av det samme med meg også i voksen alder. Han gjør det på en litt fleipete måte. Jeg ringte min bestemor og fortalte dette, hun var nærmest sjokket over at han kunne gjøre noe sånt, men hun tvilte ikke da hun selv har hatt sine misstanker, hun likte ikke at jentene var alene med han. Litt senere på dagen ringte min bestefar, og spurte hva i hel….som skjer, og hvorfor jeg ikke hadde pratet med han først. Jeg sa jeg var svært skuffet over han, og spurte han om han viste at dette var uakseptabelt. Han skjelte meg ut etter noter og sa at jentene mine løy, han hadde kun gitt dem en klem. Jeg sa at jeg viste at barna ikke løy for meg, og at de 2 av jentene sa det samme. Han kunne ikke skjønne det. Jeg sa også at jeg trodde på dem, og at det var svært vanskelig for 12 åringen å fortelle det til meg. Han kjeftet meg opp, og ba meg reise til hel….og at han aldri ville se meg for sine øyne mer. Han sa også at jeg bare måtte anmelde han, og at jeg aldri kom til å nå frem i en eventuell rettsak. Jeg var lamslått av hvor frekk han var mot meg, jeg var på gråten. Bestefaren min er 85 år. Dette ble en svært ekkel sak og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger. Eldste datteren min sa at det ikke var vits å anmelde han fordi han var så gammel. Men han har jo gjort dette i skjul, når ingen andre er der, så han vet jo at det er galt. 0 Siter
Gjest 44000 Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Jeg synes ikke at han skal gå ustraffet bare pga den høye alderen.... Hvem andre kan det tenkes at han kan ha gjort lignende mot? 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Hva sier bestemoren til denne reaksjonen han viste i ettertid? Synes det må bli litt opp til døtrene dine hvordan saken skal tas videre, men at dette bør få konsekvenser for han er helt sikkert! 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Ville bare si at det er utrolig bra at døtrene dine har fortalt deg dette og måten du har håndtert det på. Syns du skal anmelde! Ingen burde få gå ustraffet for sånn Lykke til! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Huff, ble dårlig når jeg leste dette jeg. Stakkars jentene dine! Jeg tror jeg ville anmeldt! Tenk om han har gjort dette mot noen andre barn? Hva om han har gått lengre med noen andre?! Når din bestemor også har hatt mistanker, ja da er det alvorlig! Ikke la deg skremme av at han skjelte deg ut! Så flott at du har tillitsfulle barn som tør fortelle deg dette! Ta vare på jentene dine nå, og la de slippe og møte han flere ganger. Pass også på at du er der om de trenger prate, har selv sett ettervirkninger av slike ting. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Jeg synes ikke at han skal gå ustraffet bare pga den høye alderen.... Hvem andre kan det tenkes at han kan ha gjort lignende mot? Først vil jeg si så flott at datteren turte å fortelle deg om det, og så flott at du tok dem på alvor! Det finns dessverre foreldre som ikke klarer å tro døtrene på sånt, og derfor blir ikke jentene følelsesmessig møtt. Jeg syns det er kjempeviktig at døtrene dine slipper å treffe ham mer, spesielt på tomannshånd, men heller ikke ellers med mindre de spesielt vil. Videre syns jeg faktisk det er viktig at du anmelder dette. Politiet bør få anledning til å avhøre døtrene dine snarest, og før du eller andre har snakket enda mer med dem om det. De vil sikkert også avhøre din bestemor. Det at du har opplevd noe liknende da du var liten, er også en viktig faktor. Hvorvidt han vil få en mild straff eller ikke pga alderen, er det vel opp til en domstol å bedømme. Men jeg syns IKKE han skal gå ustraffet med dette, og som nedenfor blir sagt, tenk om flere jenter har opplevd dette med ham. Jeg vet det er tøft, men her syns jeg du skal stå på! 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Først vil jeg si så flott at datteren turte å fortelle deg om det, og så flott at du tok dem på alvor! Det finns dessverre foreldre som ikke klarer å tro døtrene på sånt, og derfor blir ikke jentene følelsesmessig møtt. Jeg syns det er kjempeviktig at døtrene dine slipper å treffe ham mer, spesielt på tomannshånd, men heller ikke ellers med mindre de spesielt vil. Videre syns jeg faktisk det er viktig at du anmelder dette. Politiet bør få anledning til å avhøre døtrene dine snarest, og før du eller andre har snakket enda mer med dem om det. De vil sikkert også avhøre din bestemor. Det at du har opplevd noe liknende da du var liten, er også en viktig faktor. Hvorvidt han vil få en mild straff eller ikke pga alderen, er det vel opp til en domstol å bedømme. Men jeg syns IKKE han skal gå ustraffet med dette, og som nedenfor blir sagt, tenk om flere jenter har opplevd dette med ham. Jeg vet det er tøft, men her syns jeg du skal stå på! Jeg vil bare tilføye at jeg ville KANSKJE vært villig til å vurdere det litt annerledes dersom han han straks hadde innrømmet alt uforbeholdent, og vist oppriktig anger, og beklaget overfor dine døtre og deg det han har gjort. Den reaksjonen han viser, syns jeg ikke gi noen grunn til å være "snill" med ham! 0 Siter
Gjest sommerfugler Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 han bør anmeldes. Du tenker sikkert at det er et langt skritt å gå siden det gjelder bestefaren din. Men hva ville du tenkt om det var en villt fremmed? Nå er saken slik at bestefaren din gjør noe kriminelt. Slik er det bare. Det er han som har valgt å gjøre disse handlingene. Alder har ingenting å si. Jeg tror de fleste tenker på eldre som bare gamle og koselige, men dette tror ikke jeg stemmer i det hele tatt. De gjør kriminelle ting de også, men de kan lettere slippe unna med ting ved å sitte opp et godslig smil. 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Huff, jeg får helt vondt i hjertet mitt av å lese om dette, og du får håpe og be om at det "bare" er beføling. Selv om det er helt jævlig bare det, men det hadde vært enda verre hvis det var mer. Håper virkelig dere finner en løsning på dette som både du og døtrene dine kan leve med. 0 Siter
Gimmick Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Huff, så ekkelt! Stort av jentene dine:) Må bare henge meg på de andre her:) Lykke til! 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Fy flate! Det der er skikkelig ille, selv om det "bare" er beføling. Som flere andre sier - anmeld det. Ikke minst av hensyn til dine døtre, som faktisk stoler så mye på deg at de har fortalt det. De fortjener at saken blir tatt fullstendig på alvor, og siden det IKKE er tillatt å ta på unge mennesker på den måten, skal og må det anmeldes. Og for guds skyld, hold jentene dine langt, langt unna den mannen! 0 Siter
Velouria Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Hva du gjør med evt. anmeldelse og sånn skal ikke jeg si noe om, men fortsett å ta vare på døtrene dine på den måten du har gjort hittil. Det er helt klart at du har gjort noe riktig når de kommer å betror deg slike vanskelige ting. Hadde det vært meg og mine vet jeg at jeg iallefall aldri hadde hatt noe mer med den mannen å gjøre. 0 Siter
carma Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Det aller viktigste oppi dette er døtrene dine. Har de noen å snakke med? Noen som kanskje er faglært på området? Uansett om det er snakk om beføling, psykisk overgrep eller andre ting så er det et veldig privat overtramp for jentene dine. De trenger å lære eierskap til sin egen kropp. De trenger å føle stolthet over at de gjorde helt riktig i å fortelle deg, og de trenger å vite at det som er blitt gjort mot dem er veldig galt, men absolutt ikke deres skyld. Å anmelde han er en veldig "voksen" ting å gjøre. Barn kan komme til å oppleve at det er deres skyld at bestefar komme i knipe, og det kan nære skyldfølelsen. Det trenger ikke å være sånn, men det _kan_ være sånn...mange overgrepsutsatte barn forblir tause fordi overgriper har sagt at dersom de forteller så kan han komme i fengsel, eller barna på barnehjem osv. Derfor syns jeg det aller viktigste er at jentene vet, 110% sikkert, at uansett hva som skjer, så er det ikke deres skyld, og alt er de voksnes ansvar. At bestefar kommer i knipe, er bestefar sin skyld, ikke deres. Og du skal være stolt av deg selv som mor... :-) Du har gjort en kjempejobb når jentene kommer med en så stor betroelse. Sunne og flotte jenter har du - la dem få vite det! :-) Ønsker deg og jentene lykke til! 0 Siter
Gjest Maar Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Dette er overgrep.Stygge overgrep fra en person de burde kunne stole på. Anmeld ! Jeg har vært i akkurat samme situasjon som barna dine.Tro meg, jeg VET om senvirkningene. 0 Siter
Gjest Maar Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Håper du kan skrive litt om hvordan det går med dere. 0 Siter
Gjest Dette er uakseptabelt Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Håper du kan skrive litt om hvordan det går med dere. Nå har det gått noen dager, og jeg blir mer og mer frustrert, har sovet dårlig og vært deprimert av hele saken. Har lest en del om slike ting, og prøvd å få kontakt med noen jeg kan snakke med om saken. Har også snakket med bestemor og hun sier vi må dysse ned denne saken, ikke tenke mer på det, selv om det er fælt. Hun sier han er gammel og vi sannsynligvis ikke kommer frem til noe, hvis jeg anmelder han. Bestefaren min viser ingen nåde, det har vært taus som graven. Han var så frekk at han til og med sa til min samboer gjennom 10 år, at han måtte være forsiktig med å gi klem til jentene, etter mine anklager. Men hvorfor denne forferdelige angrepet mot meg? Skjønner ikke at han kunne være slik. Verste av alt er det han har gjort mot jentene mine, i tillegg at han påstår de lyver. Synes det er så trasig at all tillitt over år er ødelagt. Er det noen som vet hva slags straff han får, og hva vi kan vente oss av forhør (påkjenninger ovs). 0 Siter
Gjest Maar Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Nå har det gått noen dager, og jeg blir mer og mer frustrert, har sovet dårlig og vært deprimert av hele saken. Har lest en del om slike ting, og prøvd å få kontakt med noen jeg kan snakke med om saken. Har også snakket med bestemor og hun sier vi må dysse ned denne saken, ikke tenke mer på det, selv om det er fælt. Hun sier han er gammel og vi sannsynligvis ikke kommer frem til noe, hvis jeg anmelder han. Bestefaren min viser ingen nåde, det har vært taus som graven. Han var så frekk at han til og med sa til min samboer gjennom 10 år, at han måtte være forsiktig med å gi klem til jentene, etter mine anklager. Men hvorfor denne forferdelige angrepet mot meg? Skjønner ikke at han kunne være slik. Verste av alt er det han har gjort mot jentene mine, i tillegg at han påstår de lyver. Synes det er så trasig at all tillitt over år er ødelagt. Er det noen som vet hva slags straff han får, og hva vi kan vente oss av forhør (påkjenninger ovs). La det være opp til rettsvesenet å bestemme straffen hans.DU skal beskytte barna og hindre minst mulige senvirkninger.Å anmelde han er å plassere skylda der den skal.Dere blir tatt inn til avhør, det gjør han og.Resten går sin gang uten at dere trenger gjøre så mye mer. Det er klart at bestemor vil dysse ned denne skammen HAN har påført familien.Men det er faktisk ikke deres problem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.