Gjest er utseendet alt? Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 jeg er en 19 år gammel jente som er ganske sjenert, i hvertfall før jeg blir kjent med folk-da slapper jeg mer av. jeg er stort sett en snill,blid og grei jente som ønsker å ha det gøy,ler masse og liker å feste og være sammen med venner... men det at jeg er så sjenert hemmer meg veldig..jeg er litt usikker på meg selv, har ofte vanskelig for å tro at folk liker meg for den jeg er, er ikke den som snakker høyest i forsamlinger og vil helst at alle skal like meg. utseendet mitt får jeg mange komplimenter for, og selv om jeg er usikker når det gjelder det også, vet jeg innerst inne at det ikke er så aller verst... det jeg da sliter litt med er at guttene som blir "interesert" i meg, de er ofte gutter som ikke kjenner meg så veldig eller har snakka så mye med meg, og jeg misstenker dem for å kun være betatt av utseendet. jeg vet jo at dersom de hadde syntes jeg var dum i huet etterhvert som de ble kjent med meg, hadde de ikke giddet å bruke tid på meg.. men likevel, dette plager meg litt, for jeg VET at dersom jeg hadde vært litt mindre pen, ville jeg ikke fått denne oppmerksomheten fra det motsatte kjønn. da hadde jeg forsvunnet i mengden, og aldri blitt lagt merke til. jeg sier ikke at jeg ikke er glad for at folk kan like utseendet mitt, men jeg vil gjerne at de legger merke til andre positive sider ved meg også..men problemet er at jeg ikke føler jeg får vist mine mer "sprudlende" sider når jeg f.eks er sammen med en gjeng bekjente, jeg blir så beskjeden og usikker på hvordan jeg blir oppfattet.. jeg vet at en del folk oppfatter meg som litt "sur", derfor har jeg vanskelig for å tro at de som skriver til meg og sier "jeg liker deg veldig godt.." osv...mener noe annet enn at de liker utseendet mitt, når de ikke engang har snakket med meg og funnet ut hvordan jeg egentlig er ... er litt redd for at de kun er ute etter en ting og ikke så mye annet. noen med lignende følelser der ute? bør jeg være fonøyd med at jeg i det hele tatt får oppmerksomhet fra gutter, eller har jeg grunn til å "bekymre" meg for dette?? de guttene jeg har vært sammen med, har vært veldig opptatt av å få frem at det ikke bare først og fremst er utseendet de liker ved meg, men jeg vet ikke..jeg føler bare ikke at jeg er noen morsom person å være sammen med, at jeg ikke er noe annet enn en blond jente som ikke har noe annet enn utseendet å by på.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192123-hvordan-vite/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady-undrer Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hei! Skjønner godt at du tenker på disse tingene. Har selv fundert endel over det. Noen ganger har jeg lurt på om det kunne være like greit å ikke bry seg så mye om utseende sitt (ikke så mye sminke, fine klær osv.), og kanskje dermed dra fokusen over på andre sider ved meg. Jeg har imidlertid konkludert med, at alle mennesker her i verden nødvendigvis blir dømt ut i fra førsteinntrykk til å begynne med .Tradisjonelt har også kvinner blitt omtalt både i sosiale sammenhenger og i medier, filmer osv. ut i fra " hun var ei pen og hyggelig jente", osv. Mens menn i stor grad blir dømt ut i fra fysikk, styrke, yrkesstatus osv. Dette er nok imidlertid i ferd med å forandre seg. I forhold til gutter som er interessert,(og som du liker) ville jeg tenkt: Så hyggelig: Vært ærlig og oppriktig og prøvd å vise interesse for hans personlighet, samtidig som du forsøker å vise hva som er din personlighet. Da tror jeg du raskt vil merke om han bare er interessert i deg rent overflatisk, eller om han er betatt av deg som person. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192123-hvordan-vite/#findComment-1332322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sweet honey Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det er ikke til å komme vekk ifra at utseendet spiller stor rolle for førsteinntrykket av mennensker vi møter. Du skal bare være glad for at du har et utseende som andre liker! Og så må du få opp selvtilliten! Klart du har mer å komme med enn et bra utseende! Mange som er sjenerte kan virke sure eller "uinteressante" fordi de i første omgang ikke gir så mye av seg selv. Men jeg vil tro mange av guttene du har møtt har sett at du har mange fine kvaliteter. Det er ikke bare de utadvendte og selvsikre menneskene som er verdt noe! Mange foretrekker kanskje en som er litt mer rolig, men veldig grei. Slik som du sikkert er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192123-hvordan-vite/#findComment-1332795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er utseendet alt?? Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det er ikke til å komme vekk ifra at utseendet spiller stor rolle for førsteinntrykket av mennensker vi møter. Du skal bare være glad for at du har et utseende som andre liker! Og så må du få opp selvtilliten! Klart du har mer å komme med enn et bra utseende! Mange som er sjenerte kan virke sure eller "uinteressante" fordi de i første omgang ikke gir så mye av seg selv. Men jeg vil tro mange av guttene du har møtt har sett at du har mange fine kvaliteter. Det er ikke bare de utadvendte og selvsikre menneskene som er verdt noe! Mange foretrekker kanskje en som er litt mer rolig, men veldig grei. Slik som du sikkert er. takk for fine svar..=) vet jeg må få opp selvsikkerheten ja..bare litt vanskelig.,.=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192123-hvordan-vite/#findComment-1332808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest this is a signature Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hvorfor legger du dette hit? Prøv forum for samliv.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192123-hvordan-vite/#findComment-1333812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.