mentira Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 For vel ett år siden, boret jeg tre tenner hos en tannlege. Den ene tanna fikk jeg imidlertid store problemer med i etterkant. Jeg kunne ikke tygge på høyre side overhodet. Jeg var hos tannlegen tre-fire ganger frem til høsten. Han forklarte dette med "spenninger", som ville gå over. Siste gang jeg var der, byttet han ut fyllingen med en ny. Vi ble enige om at vi skulle vente til over jul med å ta røntgen dersom det ikke ble bra (jeg var gravid på den tiden). Tanna ble stadig ikke bedre, og fredag i forrige var jeg der igjen. Han tok røntgen, men så ingenting. Han sa han skulle legge ny fylling, og at han nå skullefjerne litt mer av tanna. Dersom heller ikke dette hjalp, skulle vi fjerne hele nerven. Da bedøvelsen hadde gått ut, oppdaget jeg at jeg hadde misforstått ham totalt. Han hadde ikke gjort fyllingen større. Derimot har han slipt ned "taggen" på innsiden av tanna, slik at den nå nærmest er helt flat. - Og dessuten mye kortere enn før. Nå er tanna foreløpig mye verre enn før. Jeg har ikke bare vondt når jeg spiser, men konstant. Det verker litt i kjven og opp mot tinningen. Hvor lenge skal jeg gi tanna før jeg påny drar til tannlegen? Nå som tyggefunksjonen er delvis slipt bort, må jeg da skaffe krona for å få rettet dette opp igjen? Er dette i det hele tatt et alternativ? Hva koster det? Vil det å fjerne nerven bety det samme som å rotfylle? Hva koster dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19219-det-blir-visst-aldri-bra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Hei menrita. Du og tannlegen din er ikke alene om dette problemet. Det kan virke som om nerven i tannen er betent og gir deg de plagsomme smertene. Da kan det å fjerne den og rotfylle tannen være eneste utvei. Prisen må du spørre din egen tannlege om. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19219-det-blir-visst-aldri-bra/#findComment-84948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.