Gå til innhold

Smerter i underlivet/uteblitt menstrajson

Anbefalte innlegg

Leika1365380887

Hei, jeg er en jente på 30 år som i de siste to til tre ukene har hatt stikkende smerter

i underlivet. De sitter i midten og går mot høyre og venstre side, samt at jeg har litt grynete, hvitlig utflod. Ingen kløe eller svie.

Jeg skulle hatt mensen ca. 12 juli.

Jeg har alltid hatt regelmessig menstrasjoner. Sluttet på p-piller i april. Hatt to menstrasjoner etter det.

Jeg har vært hos legen. Levert urinprøve og tatt blodprøve. Ikke gravid og ingen infeksjon. Legen både lyttet og kjente på magen min. Ingen unormaliteter.

Den 7. juli (det var altså før jeg fikk disse smertene) var jeg hos en gynekolog og tok en rutinemessig celleprøve av livmorhalsen, ultralyd samt clamydiatest. Alt var på det tidspunktet som det skulle være.

Samboeren og jeg har bestemt oss for å prøve og få barn, men det fungerer dårlig nå.

Er veldig bekymret over disse smertene. Redd for å bli steril..

Hva kan disse smertene komme av?

~Elin

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192209-smerter-i-underlivetuteblitt-menstrajson/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis man har utelukket infeksjon og graviditet (så du ikke kan ha graviditet utenfor livmoren, det vil også gi positiv test) og ultralyd for tre uker siden var normal, så er det ikke så mye å bekymre seg for. Umiddelbart kan jeg ikke se at det er sammenhang mellom smertene og uteblitt menstruasjon. Tilstanden endometriose (godartet tilstand hvor livmorslimhinne er på feil plass i bekkenet, se i helseleksikon) kan gi smerter, men de er vanligvis av en annen karakter enn det du beskriver. Hvis du ikke har fått menstruasjon innen en måned, synes jeg du igjen skal få en sjekk.

Hvis man har forsøkt å bli gravid i ett år uten resultat, kan man få henvisning til spesialist.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...