Gå til innhold

Skriver du meldinger mens du kjører?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Apropos Goliaths innlegg lenger nede...

Skriver du melding mens du kjører bil?

Jeg har selv gjort det to ganger, men har ingen planer om å gjøre det til en vane - det er skremmende komplisert å holde fokus på de to tingene samtidig!

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• Goliath

6

• Gemini

3

• Åsemor

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg hører nok til mindretallet som hverken leser eller skriver tekstmeldinger når jeg kjører bil. Jeg tar heller ikke telefonen hvis den ringer mens jeg kjører.

Skrevet

Jeg kan svare OK og sånn - for jeg kan skrive uten å se på tastene :)

Skrevet

Jeg kan svare OK og sånn - for jeg kan skrive uten å se på tastene :)

Men hvordan får du lest meldingen mens du kjører, og samtidig har full oppmerksomhet på veien og omgivelsene? ;-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Har svart på melding et par ganger når jeg kjører bil. Og det var ikke enkelt, så det har blitt med de to gangene.

Skrevet

Da er det faktisk bedre å prate i en håndholdt mobiltelefon, enn å skrive meldinger.....selv om man ikke burde gjøre noen av delene.

Skrevet

Men hvordan får du lest meldingen mens du kjører, og samtidig har full oppmerksomhet på veien og omgivelsene? ;-)

Godt spørsmål.

Nå venter vi spent på svaret:-)

Gjest Ramina
Skrevet

Det hender jeg gjør det.

Er så kjent med mobilen at jeg klarer å skrive hele meldinger uten å se på telefonen.

:)

Gjest prust
Skrevet

*Kremt*

Ja - jeg gjør det. Vet at jeg ikke burde, men jeg gjør det - altfor ofte. Har fått overhøvlinger av venninna mi flere ganger.

Men, for å forsvare meg mikrolite, så gjør jeg det aldri hvis det er uoversiktelig - i boligområder der barn springer til og fra, eller i byen der mye skjer på en gang, eller i kompliserte kryss på store veier.....

Skrevet

Det hender jeg gjør det.

Er så kjent med mobilen at jeg klarer å skrive hele meldinger uten å se på telefonen.

Det er jeg også - men man sjekker jo det man har skrevet likevel, og kanskje må man rette på noe likevel -- og vips, så er konsentrasjonen avledet fra kjøringa.. Kanskje noen øyenblikk lenger enn det som var meningen..

Jeg synes den følelsen er fryktelig skremmende. Og like mye på vegne av meg selv som andre..

Gjest Ramina
Skrevet

Det er jeg også - men man sjekker jo det man har skrevet likevel, og kanskje må man rette på noe likevel -- og vips, så er konsentrasjonen avledet fra kjøringa.. Kanskje noen øyenblikk lenger enn det som var meningen..

Jeg synes den følelsen er fryktelig skremmende. Og like mye på vegne av meg selv som andre..

Jeg tar som regel bare en kjapp titt på det jeg har skrevet samt en kjapp titt på at meldingen blir sendt til rette person.

De sekundene det tar anser jeg som ganske ufarlige jeg da...da en bruker like mange - få - sekunder ellers kan gjøre på å sjekke ut "hva er på gulvet der" el . Jeg tar også telefonen foran meg i ratthøyde da :)

Jeg gjør også som en del andre her...venter med skriving til en er vekk fra de verste traffikerte stedene.

Skrevet

Ja, jeg leser meldinger, skriver meldinger, tar på leppestift, hårstrikk i håret, finner frem cd i cd-mappa, stiller inn radioen, sjekker veska at jeg har med meg lommeboka, sjekker lommeboka om jeg har nok kontanter til sjokolade... ;)

Er ganske sikkert en farlig sjåfør.

Skrevet

Jeg har også gjort det noen få ganger, men da om jeg har sittet i nærmest stillestående kø.

Når jeg kjører bruker jeg heller handsfree og ringer. Vet at det diskuteres hvorvidt man er tilstrekkelig oppmerksom da også, men jeg føler selv at det ikke tar oppmerksomheten fra kjøringen og det som skjer rundt meg.

Skrevet

Jeg tar som regel bare en kjapp titt på det jeg har skrevet samt en kjapp titt på at meldingen blir sendt til rette person.

De sekundene det tar anser jeg som ganske ufarlige jeg da...da en bruker like mange - få - sekunder ellers kan gjøre på å sjekke ut "hva er på gulvet der" el . Jeg tar også telefonen foran meg i ratthøyde da :)

Jeg gjør også som en del andre her...venter med skriving til en er vekk fra de verste traffikerte stedene.

En må se an trafikken ja. Jeg er nok litt mer engstelig enn godt er.

Skrevet

Leser ikke når jeg kjører - det er svar på meldinger jeg har fått før evnt. så det er ikke noe som skjer ofte kan du si :)

Gjest Ramina
Skrevet

Bedre den veien mij :)

Skrevet

Ja, jeg leser meldinger, skriver meldinger, tar på leppestift, hårstrikk i håret, finner frem cd i cd-mappa, stiller inn radioen, sjekker veska at jeg har med meg lommeboka, sjekker lommeboka om jeg har nok kontanter til sjokolade... ;)

Ja, det vil jeg tro..

Skrevet

Niks, jeg er faktisk så flink at jeg da kjører til siden og stopper. Eller så tar jeg på handsfree og ringer vedkomne.

Men jeg har gjort det en gang og skjønte at det ikke var lurt.

Skrevet

Du er vel også klar over at hvis du kommer ut for en ulykke, og det kan bevises at du holdt på med mobilen når det hendte (vilket jo er meget enkelt å bevise), så kan forsikringsselskapet ta regress i forsikringsoppgjøret?

Det kan bli MEGET dyrt for deg.....

Skrevet

Nei, jeg tror heller de andre er mindre engstelig enn godt er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...