Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg er ei 25 år gammel kvinne som har brukt trinordiol sammenhengende siden -99.Har ikke hatt noen større bivirkninger med den annet enn litt kvalme innimellom. Men siden mars i år har jeg fått veldig vont på høyre siden i den tiden eggløsningen skal være.Det er spesiselt vont etter/under samleie.Så vont at det må avbrytes.Smertene varer i ca 1 1/2 time. Har vært hos gynekolog,men der fant de ingenting. Har svakere smerter på samme plass under menstruasjon.Blir litt bekymret.Har også hatt veldig krafige menstruasjonssmerter de siste månendene

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Med p-pille har man ikke eggløsningssmerte og eggstokkene blir satt ut av funksjon, så jeg kan ikke tenke at det er det som er forklaringen.

Smertene kan skyldes endometriose (godartet tilstand med livmorslimhinne-vev plassert på bukhinne eller eggstokker). Tilstanden kan bare påvises ved laparoskopi (kigghullsoperasjon i narkose). Jeg vil foreslå at du først forsøker annen p-pille, for eksempel Microgynon som inneholder samme hormon, men i jevn dosering, ev kan du hoppe over pillefri uke så du slipper å få menstruasjon. Hvis det ikke hjelper, kan det være aktuelt med laparoskopi. (Du kan forsøke medikamenter av typen NSAID for smerter).

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...