amber sun Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Hei, Jeg har vært på GladMat-festivalen hver dag, inkl. i dag. Hvordan ble du testet for gluten-allergi? Blodprøven (som viser antistoffer) er ikke definitiv. Særlig hvis du har hatt det lenge, så tror jeg ikke du behøver å ha antistoffer igjen. (Er ikke sikker.) Hvis jeg var deg, ville jeg ikke ventet før jeg fikk en henvisning. Det er lang nok kø allerede. Med vennlig hilsen "Jeg har vært på GladMat-festivalen hver dag, inkl. i dag." Høres kjempekjekt ut. Jeg får ikke vært med på gla'mat iår, men får ta det igjen neste år. Det var nok mye folk der vil jeg tro! Du får ta en øl for meg imorgen, da (Sorry at jeg hengte meg på tråden din, M.Angelica) 0 Siter
Gjest også magetrøbbel Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Dietten passer sikkert (tilfeldigvis) bra for noen, men ikke for andre. For meg blir den riv ruskende gal ihvertfall, jeg tåler omtrent motsatte ting enn det den påstår. 0 Siter
Osiris Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Dersom du leser bra på engelsk så bør du kjøpe de på originalspråket. Nettsiden til å få vite mer om blodtypedietten er http://www.dadamo.com Det fins flere bøker, og jeg har omtrent alle. Den du bør kjøpe for å starte med dette er "Live right for your type" Forfatter Peter Dadamo. Og blodtypedietten virker på meg, iallefall når jeg følger den. ) Greier ikke å være helt 100% da. 0 Siter
Osiris Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Det er en som heter "Blodtypedietten" ihvertfall, av Peter J. D'Adamo http://66.102.9.104/search?q=cache:b4E88NWGRkEJ:www.bokkilden.no/ProductDetails.aspx%3FProductID%3D8292013032%26CatalogName%3DBooks+d%27adamo+blodtypedietten&hl=no Dette er dessverre den eneste boka som er oversatt til norsk. Det er også om ikek den eldste, så en av de eldste som Dadamo skrev. Det er en del nye forskningsresultat som ikke er med i denne boka, og noen feil med hensyn til matlister. 0 Siter
Osiris Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Dietten passer sikkert (tilfeldigvis) bra for noen, men ikke for andre. For meg blir den riv ruskende gal ihvertfall, jeg tåler omtrent motsatte ting enn det den påstår. Har du sjekket om du er utskiller eller ikke? Det kan faktisk gjøre ganske stor forskjell. 0 Siter
Sør Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Dersom du leser bra på engelsk så bør du kjøpe de på originalspråket. Nettsiden til å få vite mer om blodtypedietten er http://www.dadamo.com Det fins flere bøker, og jeg har omtrent alle. Den du bør kjøpe for å starte med dette er "Live right for your type" Forfatter Peter Dadamo. Og blodtypedietten virker på meg, iallefall når jeg følger den. ) Greier ikke å være helt 100% da. Ærlig talt, hvis M.Angelica har en sykdom, så hjelper det selvsagt ikke med noen "blodtypediett". Tvertimot kan den type ting forhindre at ting blir oppdaget og diagnostisert. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 "Jeg har vært på GladMat-festivalen hver dag, inkl. i dag." Høres kjempekjekt ut. Jeg får ikke vært med på gla'mat iår, men får ta det igjen neste år. Det var nok mye folk der vil jeg tro! Du får ta en øl for meg imorgen, da (Sorry at jeg hengte meg på tråden din, M.Angelica) Det var masse folk, og solen skinte da jeg var der både i går og i dag. Og selvsagt skal jeg drikke for deg, men håper det er OK at jeg tar et glass rødvin i stedet? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Dersom du leser bra på engelsk så bør du kjøpe de på originalspråket. Nettsiden til å få vite mer om blodtypedietten er http://www.dadamo.com Det fins flere bøker, og jeg har omtrent alle. Den du bør kjøpe for å starte med dette er "Live right for your type" Forfatter Peter Dadamo. Og blodtypedietten virker på meg, iallefall når jeg følger den. ) Greier ikke å være helt 100% da. Jeg har vartfall en samboer som er en kløpper på engelsk. Takk for tipset! =) 0 Siter
Osiris Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Ærlig talt, hvis M.Angelica har en sykdom, så hjelper det selvsagt ikke med noen "blodtypediett". Tvertimot kan den type ting forhindre at ting blir oppdaget og diagnostisert. Med vennlig hilsen Bare tvil du, det har du full rett til. Jeg har min erfaring med kroppen min og hvordan den ter seg når jeg følger dietten og når jeg ikke følger den. 0 Siter
Osiris Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Jeg har vartfall en samboer som er en kløpper på engelsk. Takk for tipset! =) Værsågod! Jeg er veldig fornøyd med denne dietten, når jeg følger den fullt ut. Har hatt vondt i magen hele uka fordi jeg har spist mat med mye tomat og en del paprika. Men du bør selvsagt sjekke med lege om det kan være cøliaki eller noe annet som krever legebehandling. 0 Siter
Osiris Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Ærlig talt, hvis M.Angelica har en sykdom, så hjelper det selvsagt ikke med noen "blodtypediett". Tvertimot kan den type ting forhindre at ting blir oppdaget og diagnostisert. Med vennlig hilsen Ærlig talt Sør, jeg har da aldri sagt at Maud Angelica ikke bør sjekke med lege. Blodtypedietten er utmerket til å forbedre livskvalitet for plager som legene ikke kan påvise. Ingen lege kan påvise at jeg ikke bør ha tomat, paprika og pepper, men jaggu kjenner jeg det i magen når jeg spiser det. 0 Siter
Osiris Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Denne boka er det jeg mener: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0140297855/qid%3D1122670955/202-4389354-9043803 Amazon leverer jo kjapt også 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Værsågod! Jeg er veldig fornøyd med denne dietten, når jeg følger den fullt ut. Har hatt vondt i magen hele uka fordi jeg har spist mat med mye tomat og en del paprika. Men du bør selvsagt sjekke med lege om det kan være cøliaki eller noe annet som krever legebehandling. Kjenner meg igjen det med tomat og paprika!! Jeg burde nok tatt turen til legen igjen ja. Men der jeg har fastlege nå, så føler jeg de er for useriøse. Venter nok til jeg får ny fastlege =) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Ærlig talt Sør, jeg har da aldri sagt at Maud Angelica ikke bør sjekke med lege. Blodtypedietten er utmerket til å forbedre livskvalitet for plager som legene ikke kan påvise. Ingen lege kan påvise at jeg ikke bør ha tomat, paprika og pepper, men jaggu kjenner jeg det i magen når jeg spiser det. Kremt, M står ikke for Maud. He he... Angelica kommer ifra Isfolket forresten 0 Siter
Sør Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Ærlig talt Sør, jeg har da aldri sagt at Maud Angelica ikke bør sjekke med lege. Blodtypedietten er utmerket til å forbedre livskvalitet for plager som legene ikke kan påvise. Ingen lege kan påvise at jeg ikke bør ha tomat, paprika og pepper, men jaggu kjenner jeg det i magen når jeg spiser det. Hei, Men det kan da være så enkelt som at du tilfeldigvis er allergisk for tomat og paprika? Det behøver da ikke ha noe med blodtypen din å gjøre. Jeg er allergisk for alle typer sopp - ergo unngår jeg å spise sopp. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gemini Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Hei, Men det kan da være så enkelt som at du tilfeldigvis er allergisk for tomat og paprika? Det behøver da ikke ha noe med blodtypen din å gjøre. Jeg er allergisk for alle typer sopp - ergo unngår jeg å spise sopp. Med vennlig hilsen Jeg har også en masse plager med magen osv, men legen har bare bestemt seg for at det er "irritabel tarm", og har ikke noen interesse av å undersøke det ut over de blodprøvene som er tatt. Andre prøver og henvisning til spesialist er visst uaktuelt. Så det er ikke alltid like enkelt å nå fram innen det vanlige helsevesenet. (Og ja, jeg har allerede byttet fastlege, orker ikke på nytt nå) 0 Siter
Osiris Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Kremt, M står ikke for Maud. He he... Angelica kommer ifra Isfolket forresten Ojsann. Som "urtekjerring" trodde jeg det var kvannen som var bakgrunn for nickvalget. Ubevisst ble det en Maud også, selv om jeg egentlig veit at du ikke bruker mer enn M. og at den ikke har sammenheng med prinsessa. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Jeg har også en masse plager med magen osv, men legen har bare bestemt seg for at det er "irritabel tarm", og har ikke noen interesse av å undersøke det ut over de blodprøvene som er tatt. Andre prøver og henvisning til spesialist er visst uaktuelt. Så det er ikke alltid like enkelt å nå fram innen det vanlige helsevesenet. (Og ja, jeg har allerede byttet fastlege, orker ikke på nytt nå) "irritabel tarm" Akkurat det samme sa han til meg og!! Virker som det er det de sier når de ikke har helt peiling, 0 Siter
Gemini Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 "irritabel tarm" Akkurat det samme sa han til meg og!! Virker som det er det de sier når de ikke har helt peiling, Har lest at irritabel tarm er en såkalt "utelukkelsesdiagnose" - hvilket betyr at andre sykdommer i mage/tarm skal være utelukket før man stiller den diagnosen. Men hvordan kan man utelukke noe som ikke er undersøkt? 0 Siter
amber sun Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Det var masse folk, og solen skinte da jeg var der både i går og i dag. Og selvsagt skal jeg drikke for deg, men håper det er OK at jeg tar et glass rødvin i stedet? Med vennlig hilsen Såklart! Rødvin er enda bedre enn øl, å det er jeg helt med på :-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.