Gå til innhold

Noen som er kjent i London? Avstander og slikt..

Anbefalte innlegg

Snorkfrøken
Skrevet

Litt vanskeli å se utifra kart, men det ser jo nært ut da..

Skal ligge på et hotell i Sussex Gardens som ut fra kartet ligger rett over Hyde Park.

Er dette langt unna f.eks madame tussauds, oxford street og litt ok teatere?

Har nemmelig ikke så lyst å ta undergrunnen absolutt uansett hvor vi skal... Hadde tenkt å basere turen på litt spasering.

Håper noen er såpass kjent at jeg kan få sånn ca avstander iallefall

:o)

Skrevet

Jeg har bodd flere ganger i Sussex gardens - og det går fint an å gå både til Mamam tussauds og Oxford Street. Til MT tar det en halv time å gå, litt lenger til Oxford Street. Teatrene derimot er nede i sentrum, og er alt for langt å gå - i alle fall to timer raskt gåing fra hotellet.

Hyde Park ligger 10 min unna Sussex Gardens.

Din frykt for undergrunnen kan selvsagt bare du snakke for, men min mening er at det er STERKT overdrevet. Det er trygt, raskt og behagelig å reise med undergrunnen. London er kjempedigert, og sjansen for at noe skal skje akkurat deg er lik null. Jeg reiste med t-banen samme kveld som det eksploderte for tre uker siden, og følte meg fullstendig trygg.

Alternativt kan du ta taxi, som er endel billigere enn i Norge. Men sjansen for å krasje i en bil er skyhøyt over sjansen for terroranslag.

Snorkfrøken
Skrevet

Jeg har bodd flere ganger i Sussex gardens - og det går fint an å gå både til Mamam tussauds og Oxford Street. Til MT tar det en halv time å gå, litt lenger til Oxford Street. Teatrene derimot er nede i sentrum, og er alt for langt å gå - i alle fall to timer raskt gåing fra hotellet.

Hyde Park ligger 10 min unna Sussex Gardens.

Din frykt for undergrunnen kan selvsagt bare du snakke for, men min mening er at det er STERKT overdrevet. Det er trygt, raskt og behagelig å reise med undergrunnen. London er kjempedigert, og sjansen for at noe skal skje akkurat deg er lik null. Jeg reiste med t-banen samme kveld som det eksploderte for tre uker siden, og følte meg fullstendig trygg.

Alternativt kan du ta taxi, som er endel billigere enn i Norge. Men sjansen for å krasje i en bil er skyhøyt over sjansen for terroranslag.

Joda, jeg vet det, men jeg var faktisk småskeptisk på undergrunnen i utgangspunktet. Sånn småklaustrofobisk ...:o)

Synes det er ekkelt å kjøre i tuneller så det blir vel litt av det samme, men jeg hører jo flere sier det er en super måte å reise i London på da...

Gleder meg til å oppleve byen, har drømt om denne turen i 15 år!

;o)

Skrevet

Joda, jeg vet det, men jeg var faktisk småskeptisk på undergrunnen i utgangspunktet. Sånn småklaustrofobisk ...:o)

Synes det er ekkelt å kjøre i tuneller så det blir vel litt av det samme, men jeg hører jo flere sier det er en super måte å reise i London på da...

;o)

Hei,

Det er faktisk langt farligere å være fotgjenger i London (særlig når man ikke er vant med at bilene kjører på venstre side) enn å ta undergrunnen.

God tur!

Med vennlig hilsen

Gjest Wanderlust
Skrevet

;o)

Du kan jo ta buss? Det går busser overalt.

Skrevet

Hei,

Det er faktisk langt farligere å være fotgjenger i London (særlig når man ikke er vant med at bilene kjører på venstre side) enn å ta undergrunnen.

God tur!

Med vennlig hilsen

Ja! Jeg har holdt på å sette livet til ved flere anledninger pga vrange engelskmenn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...