Gå til innhold

hodepine etter samleie

Anbefalte innlegg

Jeg har sendt dette innlegget før under gynekologi, og hun sa jeg skulle sende det til denne gruppen.

Hei. Jeg er en jente på 17 år, og jeg er sammen med en gutt på 22. Vi har vært sammen siden i sommer, men fordi han studerer på en annen kant av landet er det ikke så ofte vi ser hverandre. Nå har han nettopp reist opp igjen for våren, etter å ha vært hjemme siden 17 november. Mens han har vært hjemme, har vi bodd sammen i en leilighet der jeg går på videregående, og vi har på en måte vært samboere. Vi lå sammen i alle fall en gang hver dag (unntatt når jeg hadde mensen, for jeg får ganske sterke smerter da), og det var i det hele tatt veldig bra. Jeg har bare vært med en gutt før, og det bare en gang, så jeg var ganske uerfaren før jeg møtte ham. Han var litt mer erfaren, men ikke så mye. Problemet mitt er dette: ALLTID når han stimulerer G-punktet mitt kraftig (f.eks. når han tar meg ovenfra/bakfra - han har helt rett penis), så får jeg en intens hodepine etterpå! Vi kan ha sex på mange andre måter uten problemer, men når han treffer dette punktet, og holder på lenge, så føles det som om hjernen vokser og vil ut av tinningen eller øynene når det begynner å avta etterpå. Jeg er ikke så aktiv i senga, men jeg er veldig glad i sex fordet. Jeg synes bare det er vanskelig å få det til å bli så bra som når han er den aktive.

Jeg er veldig nervøs for hva den hodepinen kan komme av, for jeg har aldri hørt om noe sånt før. Det er verst om det går for meg på den måten, for da blir jeg helt ubrukelig, og må bare ligge helt stille med hodet mellom hendene. Men så er det jo det som er deiligst også! Å komme, altså.

Her er noen ting som jeg tror _kan_ ha noe med det å gjøre:

- Jeg har ikke hatt så mye sex før, og kanskje det er et "ubrukt" område av hjernen som tas i bruk? Også er den ikke vant til å bli brukt, også får jeg hodepine. Kan det være det?

- Han er ganske stor, og det tar ofte lang tid før jeg er våt og utvidet nok til at det ikke gjør vondt for noen av oss. Derfor kjenner jeg jo mye, og det hele er veldig intenst. Og selv om jeg blir mye dypere etter å ha holdt på en stund, så gjør det alltid vondt om han stikker den helt inn, eller nesten. Kan det hende at tissen hans er for stor? Jeg har lest at under 10 cm er for lite, men hva er for stort? (Jeg er ganske stor selv (180, brede hofter) om det har noe å si). Jeg har aldri målt ham, og jeg har bare vært med en før, men jeg har sett andre på bilder og filmer, og han er mye større enn de, i alle fall.

- Jeg blir ofte dårlig når jeg har mensen. Hodepine (ikke i nærheten av den jeg har nevnt her, men likevel) og kvalme er typisk. I tillegg blir jeg ekstremt hårsår, og gråter for den minste ting. Kan det ha noe med det å gjøre?

- Jeg har hørt at noen som har kreft i hjernen kan få hodepine når de for eksempel regner matematikk. Kan det hende jeg har kreft?

Vær så snille å svar så fort dere kan, jeg er veldig spent, og litt redd.

Katrine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19233-hodepine-etter-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kanskje jeg avventer å si noe her før en lege / gynekolog har uttalt seg om saken på forumet. (Dette er vel et innlegg som klart fortjener et svar !?) Om du ikke får noen svar fra fagfolk her, eller noen med liknende problem som fant en årsak / løsning tror jeg du burde oppsøke legen din.. Kanskje helsesøster eller helsestasjon for ungdom kan hjelpe ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19233-hodepine-etter-samleie/#findComment-84977
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Du har neppe kreft på hjernen. Men hodepine i forbindelse med sterk seksuell opphisselse er velkjent, ikke minst i forbindelse med selve orgasmen.

Seksuell opphisselse fører til at blodtrykket stiger. Det kan være en grunn til hodepinen. En annen ting er at visse kjemiske stoffer i hjernen stiger i verdi ved opphisselsen og særlig ved orgasmen. Det er en annen grunn til hodepinen.

Dessverre er det ikke så meget man kan gjøre for å kurere tilstanden.

Dere må forsøke å finne frem til samleiestillinger som i minst grad provoserer slik hodepine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19233-hodepine-etter-samleie/#findComment-85200
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...