Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det absolutt beste måltidet dere kan tenke dere?

Min favoritt er fondue med biffkjøtt, tomat, agurk, asparges, chips, rømme og _masse_ salt og pepper.

Taco, biff med fløtegratinerte poteter og bernaise, og kylling med salat er også gode alternativ. Eller en god grillmiddag med _masse_ tilbehør.

*sikler*

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

7

• Velouria

5

• Gyda

5

• amber sun

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

Taco med tilbehør

Hjemmelaga pizza

Skalldyr =)

Skrevet

hmmm.. fløtegratinerte poteter er nam!!:) marinert kalkunbryst ved siden av er helt greit:)

Skrevet

Hjemmelaget pasta og pesto og rykende fersk foccacia med en nydelig rød italiener mmmmmmmm...

Gjest mensikure
Skrevet

Raspeball med smelta smør! ...og selvfølgelig noe godt kjøtt inni dem.

Skrevet

Med smelta smør?!??!?! Nei nei nei! Klubb skal serveres med flesk og sirup!

Skrevet

Med fare for en del æsj-reaksjoner - jeg skriver det igjen:

Lutefisk! For meg så smaker det bare helt ubeskrivelig godt.

På en god andreplass: Potetball/raspeball m/tilbehør (det spiste jeg torsdag på Sunnmøre).

Og så velger jeg nesten alltid fiskeretter på restaurant. Ekstra godt tilberedt er det nydelig.

Skrevet

Med smelta smør?!??!?! Nei nei nei! Klubb skal serveres med flesk og sirup!

Jeg greier meg fint uten sirupen. :o)

Gjest alive&kicking
Skrevet

For en idiot jeg er som setter meg til å lese slike innlegg når jeg er skrubbsulten.....sikle sikle...

Min favoritt er enten taco eller biff med fløtegratinerte poteter. Er også veldig glad i breiflabb!

Skrevet

Det heter kompe da...

;-D

Skrevet

Det heter kompe da...

;-D

Kjært barn har mange navn, vet du. Her omkring heter det klubb.

Skrevet

Ovnsbakt laks står nok veldig høyt på lista mi.

Grillet kveite eller laks er også snadder.

Men det aller beste er nok grillet breiflabb- men det er så dyrt!

Svinekjøtt i sursøt saus fra China House i Trondheim er også en favoritt. Den retten er bare ikke like god på andre kinarestauranter.

Skrevet

Med fare for en del æsj-reaksjoner - jeg skriver det igjen:

Lutefisk! For meg så smaker det bare helt ubeskrivelig godt.

På en god andreplass: Potetball/raspeball m/tilbehør (det spiste jeg torsdag på Sunnmøre).

Og så velger jeg nesten alltid fiskeretter på restaurant. Ekstra godt tilberedt er det nydelig.

Vel, Gyda. Jeg må nok si at jeg ikke akkurat bifaller den lista. Verken lutefisk eller komler/raspeballer er noe jeg spiser, eller noengang kommer til å spise.

Men - det betyr at du får ha det _helt_ ifred :-D

Sannsynligvis er ikke mitt yndlingsmåltid noe du vil drepe for heller, da, siden du tilsist skrev at du bestiller fisk på restaurant,hehe ;)

Skrevet

Det må bli marinert indrefilet, evt. pepperbiff, med bakt potet, kryddersmør i poteten, grønnsaker som mais, brokkoli o.l. til, og bernaisesaus...

:-D

Skrevet

Det heter kompe da...

;-D

Neida. Baill eller klubb. :o)

Skrevet

Ovnsbakt laks står nok veldig høyt på lista mi.

Grillet kveite eller laks er også snadder.

Men det aller beste er nok grillet breiflabb- men det er så dyrt!

Svinekjøtt i sursøt saus fra China House i Trondheim er også en favoritt. Den retten er bare ikke like god på andre kinarestauranter.

Det er veldig forskjell på kinarestaurantene.

Den i Mandal er kjempebra! I Lyngdal og Arendal sånn passe, og på Grim i Kristiansand: grusom!

Litt langt fra Trondheim, da :)

Skrevet

Neida det heter Klot ;)

Skrevet

Baill ja. :)

Aller helst mammas blandaball! *slurp*

Med kålrabi, potet og flesk. Det er så godt! :)

Skrevet

Vel, Gyda. Jeg må nok si at jeg ikke akkurat bifaller den lista. Verken lutefisk eller komler/raspeballer er noe jeg spiser, eller noengang kommer til å spise.

Men - det betyr at du får ha det _helt_ ifred :-D

Sannsynligvis er ikke mitt yndlingsmåltid noe du vil drepe for heller, da, siden du tilsist skrev at du bestiller fisk på restaurant,hehe ;)

Å joda, amber!

Indrefilet er kongo (*s*) det også. Jeg går ikke av veien for et stykke deilig, saftig, mørt kjøtt.

(Huff nå blei jeg sulten, gitt!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...