Gå til innhold

Pappa på jobbreise 2,5 uker før termin

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 16. juni. Forrige gang fødte jeg 18 dager over termin, etter tre dager med kur og drypp.

Mannen min skal på reise med jobben 28.-31. mai i Danmark (vi bor i Kristiansand).

Er det sannsynlig at fødselen vil sette i gang mens han er borte? Søsteren min skal gifte seg 26. mai, og jeg skal være toastmaster. Vil dette kunne ha noen innvirkning på igangsetting av fødselen (jeg tenker på psykisk stress, stor glede, og sein kveld)?

Bør jeg ha en "stand-in" for disse dagene i tilfelle mannen min ikke skulle rekke hjem? Når forrige fødsel dro sånn ut (3 døgn), er det sannsynlig at den neste fødselen vil gå unna på kort tid?

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Detta är ingen lätt fråga att besvara. Det är inte säkert att du kommer att gå över tiden också denna gången. Visst, kan stress och oro sätta igång en förlossning, men jag tror inte att chansen är speciellt stor. Kanske det skulle vara tryggast för dig om det fanns en "ersättare" för din mann, de dagarna han var borta? Detta får du själv givetvis avgjöra. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...