laguna1365380434 Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Den minste katten min har utviklet seg til å bli en skikkelig suttekatt..Hun er samtidig helt utrolig hyggelig og selskapelig,og det er særlig når det koses&males at det skal suttes noe så grådig.. På alt..Jeg har gensere som har blitt våte helt opp til skuldra, og øreflipper er et annet populært sutteobjekt.. Hyggelig at katten er kjælen, men ikke fult så hyggelig å bli suttet på.. Noe jeg kan gjøre for å få henne tilå gi seg? Kan jeg kjøpe en babysmokk, eller er det bare å oppfordre til mere av samme? Noen med erfaringer om suttekatter? Slutter hun når hun blir stor? :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Er ikke det et tegn på at de har blitt tatt fra mamman sin for tidlig da tro? Jeg ville prøvd med babysmokk, men mest for å ta et kult bilde. Jeg har null peiling på katter da, og burde strengt tatt ikke svare. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Skrevet 31. juli 2005 Er ikke det et tegn på at de har blitt tatt fra mamman sin for tidlig da tro? Jeg ville prøvd med babysmokk, men mest for å ta et kult bilde. Jeg har null peiling på katter da, og burde strengt tatt ikke svare. Jeg lurer nok på om jeg ikke fikk henne litt for tidlig kanskje, ja.. Bestemor sa hun kunne hentes, så da stolte jeg på det, men jeg husker jeg syntes at hun så veeeldig liten ut. Jeg prøver nok en smokk..Bruker hun den skal jeg legge ut et bilde..;-) Hvor får jeg kjøpt babysmokker, forresten? Er det å finne på vanlig ICA/Rimi o.l, eller må jeg på spesialbutikk for bebbiser? :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Jeg lurer nok på om jeg ikke fikk henne litt for tidlig kanskje, ja.. Bestemor sa hun kunne hentes, så da stolte jeg på det, men jeg husker jeg syntes at hun så veeeldig liten ut. Jeg prøver nok en smokk..Bruker hun den skal jeg legge ut et bilde..;-) Hvor får jeg kjøpt babysmokker, forresten? Er det å finne på vanlig ICA/Rimi o.l, eller må jeg på spesialbutikk for bebbiser? :-) Alle dagligvarer fører smokker. ) Men hva med å ofre en gammel ullgenser som hun kan ha som liggested og sutte på? 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Jeg lurer nok på om jeg ikke fikk henne litt for tidlig kanskje, ja.. Bestemor sa hun kunne hentes, så da stolte jeg på det, men jeg husker jeg syntes at hun så veeeldig liten ut. Jeg prøver nok en smokk..Bruker hun den skal jeg legge ut et bilde..;-) Hvor får jeg kjøpt babysmokker, forresten? Er det å finne på vanlig ICA/Rimi o.l, eller må jeg på spesialbutikk for bebbiser? :-) Pleier å stå ved siden av bleiene. 0 Siter
Velouria Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Babysmokker er litt store for en liten pus vil jeg tro. Men en fille eller en gammel slitt t-skjorte kan kanskje funke? 0 Siter
Gimmick Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Første katten jeg hadde sutta masse, ble tatt fra mamma`n alt for tidlig.. 8 uker er for tidlig ynes jeg, 12 uker er bra.. Min katt ble desverre påkjørt når han var 4 år, han slutta aldri helt med det, men det ble litt mindre av det etterhvert. Du kan jo prøve smokk, (de til spedbarn da, de er minst) du kan jo sikkert øke behovet og men.. sjekk smokken hele tiden isåfall. Katter har skarpe tenner så om den klarer bite den av kan den vel "i teorien" sette den i halsen. Tror kanskje jeg ville gitt den en t skjorte eller noe:) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Skrevet 31. juli 2005 Alle dagligvarer fører smokker. ) Men hva med å ofre en gammel ullgenser som hun kan ha som liggested og sutte på? Takk! :-) Jeg har allerede gitt henne en genser..Og det ene håndkleet, men sutter ikke eksulsivt på det, men på ALLE klær..Så jeg tenkte kanskje katta var smart nok tilå skjønne at en smokk er en slags ekslusiv sutteting? Og slutter med mitt tøy og mine øreflipper?(mulig jeg overvurderer kattens iq..;-)) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Skrevet 31. juli 2005 Pleier å stå ved siden av bleiene. Takk!:-) Sjelden jeg shopper i de hyllene.;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Skrevet 31. juli 2005 Babysmokker er litt store for en liten pus vil jeg tro. Men en fille eller en gammel slitt t-skjorte kan kanskje funke? Ja? Hun har fått noe avlagt av meg, men hun sutter ikke bare på det hun har fått, men på ALT.. Jeg tenkte kanskje katten ville være smart nok til å single ut smokkdsom suttbar ting, sånn helt eksulsivt, med fare for å overvurdere katten stygt..;-) Men du har rett i at den kanskje er litt stor.. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Skrevet 31. juli 2005 Første katten jeg hadde sutta masse, ble tatt fra mamma`n alt for tidlig.. 8 uker er for tidlig ynes jeg, 12 uker er bra.. Min katt ble desverre påkjørt når han var 4 år, han slutta aldri helt med det, men det ble litt mindre av det etterhvert. Du kan jo prøve smokk, (de til spedbarn da, de er minst) du kan jo sikkert øke behovet og men.. sjekk smokken hele tiden isåfall. Katter har skarpe tenner så om den klarer bite den av kan den vel "i teorien" sette den i halsen. Tror kanskje jeg ville gitt den en t skjorte eller noe:) Oj..Det med å sette i halsen tenkte jeg virkelig ikke på..:-o Men skal ikke smokker sitte sånn ekstra knallgodt på det festet sitt da? litt store unger har jo også tenner, og jeg kan ikke se for meg slutten på det om en unge tragisk nok skulle bli kvalt av smokken sin? Risikerer smokkfabrikantene slikt? Selvom katten selvsagt har skarpere tenner. Men jeg synes ikke det kjennes som om hun bruker dem..Når hun sutter på øreflippen er det bare gomme en merker..;-) 0 Siter
Gimmick Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Oj..Det med å sette i halsen tenkte jeg virkelig ikke på..:-o Men skal ikke smokker sitte sånn ekstra knallgodt på det festet sitt da? litt store unger har jo også tenner, og jeg kan ikke se for meg slutten på det om en unge tragisk nok skulle bli kvalt av smokken sin? Risikerer smokkfabrikantene slikt? Selvom katten selvsagt har skarpere tenner. Men jeg synes ikke det kjennes som om hun bruker dem..Når hun sutter på øreflippen er det bare gomme en merker..;-) hun bruker mest sannsynlig bare gommene, men tenkte på det i forbindelse at de har mye skarpere tenner.. smokker sitter godt men skal byttes med jevne mellomrom da gummien blir gammel (eh... hva heter det a?) er mye enklere for en katt enn et barn å bite igjennom. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Skrevet 31. juli 2005 hun bruker mest sannsynlig bare gommene, men tenkte på det i forbindelse at de har mye skarpere tenner.. smokker sitter godt men skal byttes med jevne mellomrom da gummien blir gammel (eh... hva heter det a?) er mye enklere for en katt enn et barn å bite igjennom. På den måten..Aha..Takker så mye for råd! :-) Hvis jeg prøver smokk, da må det altså smokkes under oppsyn,og smokken må byttes ofte? Da kan det funke? Hva er forresten levetiden på en smokk? Skal jeg bytte ved synlig slitasje,eller før? hver uke? Hver måned? (om hun da vil ha en..) :-) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 På den måten..Aha..Takker så mye for råd! :-) Hvis jeg prøver smokk, da må det altså smokkes under oppsyn,og smokken må byttes ofte? Da kan det funke? Hva er forresten levetiden på en smokk? Skal jeg bytte ved synlig slitasje,eller før? hver uke? Hver måned? (om hun da vil ha en..) :-) For småunger skal du iallfall dra litt i smokken og se om det er noe tegn til 'revner' i gummien (spesielt i festet). 0 Siter
Gimmick Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 På den måten..Aha..Takker så mye for råd! :-) Hvis jeg prøver smokk, da må det altså smokkes under oppsyn,og smokken må byttes ofte? Da kan det funke? Hva er forresten levetiden på en smokk? Skal jeg bytte ved synlig slitasje,eller før? hver uke? Hver måned? (om hun da vil ha en..) :-) Hmm.. nei.. ikke under konstant oppsyn, men sjekk smokken et par ganger om dagen iallefall.. dra godt i smokkeenden så ser du fort om det er sprekken i gummien. Da finner du ut når du trenger å bytte og. Hehe, lykke til.. ' En smokkende katt er no nytt så da får du ringe vg eller no..:=) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Skrevet 31. juli 2005 For småunger skal du iallfall dra litt i smokken og se om det er noe tegn til 'revner' i gummien (spesielt i festet). Takk! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Skrevet 31. juli 2005 Hmm.. nei.. ikke under konstant oppsyn, men sjekk smokken et par ganger om dagen iallefall.. dra godt i smokkeenden så ser du fort om det er sprekken i gummien. Da finner du ut når du trenger å bytte og. Hehe, lykke til.. ' En smokkende katt er no nytt så da får du ringe vg eller no..:=) takk! :-) Da får vi bare se om hun vil ha den.. Skal legge ut bilde jeg, om det fuker..;-) 0 Siter
Gimmick Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 takk! :-) Da får vi bare se om hun vil ha den.. Skal legge ut bilde jeg, om det fuker..;-) Bare koselig:) hehe.. ja det må du jo bare:) 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Takk! :-) Man skal faktisk dra innmari hardt! Og til alle kanter. De sitter klin fast. Står i bruksanvisningen at den bør byttes ca hver mnd. Kjøper du smokk i morgen eller? Nå er jeg veldig spent. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Skrevet 31. juli 2005 Man skal faktisk dra innmari hardt! Og til alle kanter. De sitter klin fast. Står i bruksanvisningen at den bør byttes ca hver mnd. Kjøper du smokk i morgen eller? Nå er jeg veldig spent. Jepp, i morgen blir det smokk..:-) Sjekket på 7/11,men de hadde ikke, så da får jeg ta det i morgen.. Får tro pus blir glad! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.