Gjest Lillemor26 Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Etter å ha hatt alle mine tre barn alene i nesten tre uker, med sykdom og alt sammen, ble det endelig min eksmanns tur til å ha dem like lenge. Nå har han hatt dem siden sist mandag, og jeg har bare såvidt begynt ferien min. Han ringte meg før i dag, fordi han hadde skadet foten sin (sterk forstuing kanskje?), og lurte på om jeg kunne ta minste barnet (2). Han hadde ikke vært hos legen enda, men skulle kontakte meg nærmere. Men dersom han måtte gå på krykker, mente han at det var helt umulig å passe på 2-åringen vår. Jeg føler nå at jeg er satt litt i en klemme. Jeg var fryktelig sliten da barna ble overlevert til pappan. Jeg har slitt veldig med psyken min i lengre tid, spesielt det siste året (depresjon og angst). Har nylig blitt utskrevet fra DPS (8 mnd), og er egentlig på bedringens vei. Men i det siste har jeg følt at jeg har fått et lite tilbakefall. Å ta vare på 2-åringen nå, er noe jeg helst vil slippe. Men hva skal jeg gjøre? Eksen forventer jo nærmest at jeg skal ha barnet. Jeg tenker at det er vel ikke helt umulig å passe på en 2-åring, selv om den ene foten er skadet? Er mulig noen vil betegne meg som egoist nå, men jeg føler ikke at jeg er helt i stand til å ta vare på barnet akkurat nå. Det går dessuten utover barnet. Jeg har jo planer om å prøve å få hjelp denne uken, for å bli bedre, men det er ikke lett når jeg ikke er alene. Er det noen som kan gi meg noen råd eller noe? Hva bør jeg gjøre, Hva bør jeg si til eksmannen? 0 Siter
Champagne Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Hvis ingen av dere er i fysisk (din mann) eller psykisk (du) i stand til å ta seg av barnet, bør dere heller ikke gjøre det. Da må dere få hjelp et sted. Familie, venner eller barnevernet kan sikkert hjelpe. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Det er han som har ansvaret for barnet i den perioden. Da har han ansvar for selv å skaffe avlastning og hjelp (fra familie og venner). Han kan ikke ta for gitt at du skal stille opp. Jeg syns ikke du er egoistisk. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Hvorfor i all verden kan han ikke ha ungen hvis han har forstuet beinet? Skjønner ikke sånt jeg. 0 Siter
Gjest Lillemor26 Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Hvorfor i all verden kan han ikke ha ungen hvis han har forstuet beinet? Skjønner ikke sånt jeg. Det var visst litt vanskelig å passe på 2-åringen når han brukte krykker. Men han har visst gått sånn med den foten siden sist onsdag, så da burde han vel egentlig holde ut litt til? Jeg klarte da å passe på to barn når jeg var gravid og hadde kraftig bekkenløsning. Klarte nesten ikke å gå, men det gikk da på et vis... 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Det er han som har ansvaret for barnet i den perioden. Da har han ansvar for selv å skaffe avlastning og hjelp (fra familie og venner). Han kan ikke ta for gitt at du skal stille opp. Jeg syns ikke du er egoistisk. "Da har han ansvar for selv å skaffe avlastning og hjelp (fra familie og venner). Han kan ikke ta for gitt at du skal stille opp" Mener du at familie og venner har et større ansvar for å stille opp enn moren? Skjønner ikke den tankegangen. Foreldrene har vel selv ansvaret for barna de setter til verden. Man kan ikke forvente å få hjelp av familie og venner, men å ønske seg hjelp er noe annet. Det er ikke familie og venners skyld at noen skiller seg. Når det er sagt, synes jeg godt han kan greie å passe en to-åring, selv om han går på krykker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.