Gemini Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Du mener altså at de som jobber der skal vurdere hver enkelt som vil kjøre med karusellen? Og avgjøre for hver enkelt om de får være med. Det ender i alle fall opp med bråk fordi noen ikke fikk være med. Det er uansett svært vanskelig å avgjøre en persons fysiske styrke kun ved å se på vedkommende. En må ha generelle regler som ikke åpner for tolkning. Ellers blir det bare kaos. I Tusenfryd-tilfellet har det nå kommet fram at vedkommende hadde en unormal sittestilling (antakelig pga feilstillinger i kroppen), som gjorde at sikkerhetsbøyler ikke ble festet stramt nok. Så ja, i slike tilfeller mener jeg at personalet vil kunne se på personen om det er uforsvarlig at vedkommende får være med. Det ville jo vært fullstendig idioti om enhver person som sitter i rullestol skulle bli nektet. Jeg kjenner bl.a. en som har pigget jorden rundt i rullestol, og dermed har fått en vanvittig styrke i overkroppen. Ikke ti ville hester ville fått meg til å se noen grunn til at han ikke skulle kunne kjøre en karusell på Tusenfryd. Funksjonshemmede som derimot ikke har noen muskelkontroll/styrke i nakke og/eller armer, bør jo ikke opp i en karusell hvor man må kunne holde seg fast for å unngå å bli slengt rundt/ut fullstendig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.