Gå til innhold

Hva er god grunn til sykemelding?

Anbefalte innlegg

Gjest Jobberjobberjobber
Skrevet

Føler aldri at jeg er syk nok til å sykemeldes.

Nå sitter jeg her med stiv nakke og muskelsmerter.Slik har jeg hatt det i hele ferien.

Sover dårlig om natta og er sliten om dagen.

trenger TID til å ta fysioterapi behandling og trene.Jobber i butikk.

Men tør ikke sykemelde meg fordi jeg vet jo ikke om jeg er syk " nok"....

Skrevet

Jeg sitter også med stiv nakke og sinnsykt vondt i skuldrene nå. Pga et tåpelig løft på jobb fordi heisen sto den dagen :(

Men jeg satser på at jeg får noen tabletter eller noe når jeg skal til legen på tirsdag. Jeg vil ikke sykemeldes, jeg vil gå på jobb!

Gjest Jobberjobberjobber
Skrevet

Jeg sitter også med stiv nakke og sinnsykt vondt i skuldrene nå. Pga et tåpelig løft på jobb fordi heisen sto den dagen :(

Men jeg satser på at jeg får noen tabletter eller noe når jeg skal til legen på tirsdag. Jeg vil ikke sykemeldes, jeg vil gå på jobb!

Tabletter er bare en utsettelse på problemet.Det har jeg erfart tidligere.

Jeg vil gjøre noe med det.Vet at jeg stresser for mye.full jobb, unger, mann og hus.Det blir lite tid til å " bli bra".

Tabletter løser ikke stive muskler.

Skrevet

Hvis man ikke klarer å gjøre jobben sin ordentlig syns jeg man er syk "nok" til å få sykemelding.

Gå til legen og forklar situasjonen, spør hva han/hun syns.

Gjest Vet så godt hva du snakker om
Skrevet

Jeg vil gjøre noe med det.Vet at jeg stresser for mye.full jobb, unger, mann og hus.Det blir lite tid til å " bli bra".

Jeg tror du er inne på noe her.

Tabletter løser ingen problemer, bare på overflaten og for en kort periode. Det er du som må gjøre endringer i livet ditt.

Du er ingen maskin (selv om man noen ganger kan begynne å lure slik man holder på...), du er et menneske, og et menneske har sine begrensninger.

De tingene du sliter med nå, er signaler kroppen din febrilsk prøver å sende deg.

Jeg har vært der du er, og også enda lenger ned.

Det er ikke verdt det, for hver dag som går, passerer dagene i livet ditt. Hva vil du med livet ditt, hva er viktig i livet ditt?

Dette høres sikkert veldig snålt, sært og filosofisk ut, men som sagt vet jeg hvor dette ender om du ikke gjør endringer som gjør at du får det bedre med deg selv, og sikkert resten av familien din også.

Kan du evt. gå ned litt i stillingsprosent?

Du kan høre med legen din om du kan få en kort sykemelding til å hente deg inn igjen og få ut alle spenningene du sikkert har i kroppen din.

Deretter må du prøve å legge lista lavere, søke deg litt ned i stilling el.l.

Lykke til!

Gjest rutete teppe
Skrevet

Det at du stresser skal ikke føre til at du sykemelder deg så lett.... Jeg mener du ikke trenger sykemelding pga dette.

Skrevet

Det at du stresser skal ikke føre til at du sykemelder deg så lett.... Jeg mener du ikke trenger sykemelding pga dette.

Langvarig stress gir mange spenninger i kroppen og andre stress-relaterte plager.

Man trenger gjerne en sykmelding for å bryte sirkelen, få løst opp alle spenningene og da vil også en del av de andre stress-relaterte plagene etterhvert forsvinne.

Gjest Jobberjobberjobber
Skrevet

Jeg tror du er inne på noe her.

Tabletter løser ingen problemer, bare på overflaten og for en kort periode. Det er du som må gjøre endringer i livet ditt.

Du er ingen maskin (selv om man noen ganger kan begynne å lure slik man holder på...), du er et menneske, og et menneske har sine begrensninger.

De tingene du sliter med nå, er signaler kroppen din febrilsk prøver å sende deg.

Jeg har vært der du er, og også enda lenger ned.

Det er ikke verdt det, for hver dag som går, passerer dagene i livet ditt. Hva vil du med livet ditt, hva er viktig i livet ditt?

Dette høres sikkert veldig snålt, sært og filosofisk ut, men som sagt vet jeg hvor dette ender om du ikke gjør endringer som gjør at du får det bedre med deg selv, og sikkert resten av familien din også.

Kan du evt. gå ned litt i stillingsprosent?

Du kan høre med legen din om du kan få en kort sykemelding til å hente deg inn igjen og få ut alle spenningene du sikkert har i kroppen din.

Deretter må du prøve å legge lista lavere, søke deg litt ned i stilling el.l.

Lykke til!

Jeg har søkt om redusert stilling, men vil nok ikke få det før etter jul....

De siste månedene har jeg vært så sliten at jeg har kastet opp, så dette med muskelspenninger er bare en fortsettelse.

Skrevet

Jeg har søkt om redusert stilling, men vil nok ikke få det før etter jul....

De siste månedene har jeg vært så sliten at jeg har kastet opp, så dette med muskelspenninger er bare en fortsettelse.

Ikke før etter jul?! Det er altfor lenge å vente for deg når du har kommet så langt at du kaster opp.

Jeg kastet også opp, var svimmel, kvalm, dønn negativ, kunne begynne å gråte av "ingenting" fordi jeg var såååå sliten "helt inn til skjelettet" hvis du skjønner, fikk problemer med avføringen osv. Helt for jævlig var det. Og ingen lys i tunnelen til å få slappet av noen gang. Jeg fikk 3 ukers sykemelding etterfulgt av 5 ukers ferie, så etter 8 uker var jeg helt fin igjen - og en stor erfaring rikere som gjør at jeg ALDRI noen gang kommer til å havne der igjen.

Gå til legen, legg fram saken (du begynner sikkert å grine og dét er bare en fordel!) og be om en sykemelding så du kommer deg litt og får hodet over vannet og begynn deretter og se fram til perioden etter jul, når du skal gå ned i stilling!

Mannen din må også være med på dette, dere må dele mer på arbeidsoppgaver etc. i hjemmet.

Se hva som er viktig her i livet og ta vare på det.

Ingen er tjent med at du skal gå og ha det sånn, heller ikke arbeidsgiveren din.

Gjest Jobberjobberjobber
Skrevet

Ikke før etter jul?! Det er altfor lenge å vente for deg når du har kommet så langt at du kaster opp.

Jeg kastet også opp, var svimmel, kvalm, dønn negativ, kunne begynne å gråte av "ingenting" fordi jeg var såååå sliten "helt inn til skjelettet" hvis du skjønner, fikk problemer med avføringen osv. Helt for jævlig var det. Og ingen lys i tunnelen til å få slappet av noen gang. Jeg fikk 3 ukers sykemelding etterfulgt av 5 ukers ferie, så etter 8 uker var jeg helt fin igjen - og en stor erfaring rikere som gjør at jeg ALDRI noen gang kommer til å havne der igjen.

Gå til legen, legg fram saken (du begynner sikkert å grine og dét er bare en fordel!) og be om en sykemelding så du kommer deg litt og får hodet over vannet og begynn deretter og se fram til perioden etter jul, når du skal gå ned i stilling!

Mannen din må også være med på dette, dere må dele mer på arbeidsoppgaver etc. i hjemmet.

Se hva som er viktig her i livet og ta vare på det.

Ingen er tjent med at du skal gå og ha det sånn, heller ikke arbeidsgiveren din.

Jeg har nok kjørt meg selv litt vel hardt.Jeg vet det.Men legen min har ikke sagt noe, heller ikke psykologen min, så jeg har antatt at det er ok å bli så sliten.

Men nå merker jeg at nok er nok.Jeg er kvalm,daglig hodeverk/migrene,nakkesmerter,svimmel og bare så utrolig sliten.

Skrevet

Jeg har nok kjørt meg selv litt vel hardt.Jeg vet det.Men legen min har ikke sagt noe, heller ikke psykologen min, så jeg har antatt at det er ok å bli så sliten.

Men nå merker jeg at nok er nok.Jeg er kvalm,daglig hodeverk/migrene,nakkesmerter,svimmel og bare så utrolig sliten.

Ja, hodepine og nakkesmerter glemte jeg å ta med, det hadde jeg også.

Du må be om sykemelding selv, tror ikke legen din vil foreslå det.

Hvis du fortsetter slik, blir du utbrent, hvis du ikke allerede er det, og du vil måtte bruke måneder hvis ikke et helt år på å komme på beina igjen, så det er IKKE VERDT DET.

Jeg er overbevist om at du trenger en sykemelding for å komme deg ovenpå, deretter må det endringer til.

Eller du må få redusert stillingen din NÅ MED EN GANG.

Skrevet

Det er jo uansett ikke du som skal avgjøre det -men legen din. Ring og få time!

Skrevet

Det er legen din som avgjør om du er "syk nok" til å bli sykemeldt.

Hva som for legen er "god nok grunn" vil avhenge av type sykdom/plager sett i forhold til det arbeidet du må utføre på jobben din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...