Gå til innhold

pengegaver til bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest eller noe annet
Skrevet

Skal i bryllup der brudeparet ønsker seg penger. Har ikke spes. lyst til å gi dem dette, synes det er vanskelig å vite hvor mye man gir osv. Forslag til andre gaver (ikke pynteting), begge har vært gift tidligere og har nok "ting".

Skrevet

billetter til noe? stand up, konserter, etc., gavekort på en restaurant?

laguna1365380434
Skrevet

Spleise med noen på hotellovernatting med champis, limo og full pakke for brylluppsnatten?

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Snakk med andre som skal i brullupet, og gi det de gir.

Et rundt tall som 500 kroner bør uansett være greit.

Gjest eller noe annet
Skrevet

Snakk med andre som skal i brullupet, og gi det de gir.

Et rundt tall som 500 kroner bør uansett være greit.

500 kr, fra hvor mange da? En fam. på 4 f.eks?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg liker heller ikke å gi penger. Jeg liker heller å gi ting, føler det blir litt mer personlig da. =)

Har de ikke lagt ut ønskelister da?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva som er vanlig. Selv har jeg vært i brylluper til kompiser og venninner, og da har jeg, de gangene jeg har vært invitert på middagen, gitt 500 kroner. Bare fra meg. Men jeg har først hørt med forloveren hva han eller hun skal gi, så jeg ikke overgår dem.

Må huske på at middagen du spiser i et bryllup fort koster brudeparet (eller hvem det nå er som betaler) 1500 kroner, så jeg synes ikke 500 kroner er for mye fra en middagsgjest.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men jeg ville forresten heller ikke gitt penger. Selv om det var det de ønsket seg.

Hva med et gavekort hos Glassmagasinet? Det har vel nesten alle som gifter seg bruk for.

Skrevet

Men jeg ville forresten heller ikke gitt penger. Selv om det var det de ønsket seg.

Hva med et gavekort hos Glassmagasinet? Det har vel nesten alle som gifter seg bruk for.

Vi er i samme situasjon, et par i vår nærmeste familie som gifter seg til neste år, og bare ønsker seg penger. Ikke for å kjøpe glassmagasinet-ting, men for å bidra til reisekassen til bryllupsreise osv.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi er i samme situasjon, et par i vår nærmeste familie som gifter seg til neste år, og bare ønsker seg penger. Ikke for å kjøpe glassmagasinet-ting, men for å bidra til reisekassen til bryllupsreise osv.

Det er jo forsåvidt greit det også, men jeg liker ikke å gi penger. Av en eller annen grunn.

Selv om det å gi et gavekort naturligvis går ut på det samme.

Hvis de absolutt ønsker seg penger ville jeg gitt det. Er jo forståelig. Et bryllup koster fort flesk, og det er sikkert ikke alle som har såpass med cash at de strengt tatt har råd til det som ofte hører med bryllupsfesten.

Skrevet

Det er jo forsåvidt greit det også, men jeg liker ikke å gi penger. Av en eller annen grunn.

Selv om det å gi et gavekort naturligvis går ut på det samme.

Hvis de absolutt ønsker seg penger ville jeg gitt det. Er jo forståelig. Et bryllup koster fort flesk, og det er sikkert ikke alle som har såpass med cash at de strengt tatt har råd til det som ofte hører med bryllupsfesten.

Vi ønsket oss penger til en reise -og reise ble det - det er koselig da å skrive "referat" til alle giverne :)

Gjest Ramina
Skrevet

Siden de ønsker seg penger så hadde jeg satset på å gi det.

Det kan jo være at de ønsker "hjelp" til festen, reisen el.

Hadde heller forhørt meg litt rundt om hva som var mest "riktig" å gi.

Så hadde jeg puttet pengene i et koselig kort hvor jeg også hadde skrevet et dikt el.

:)

Skrevet

Den beste gaven vi fikk tror jeg var gavekort på en cd sjappe, vi fikk det av flere venner faktisk selvom det ikke sto på ønskelisten. Men alle visste at vi er jævlig sære begge to, men veldig glade i musikk.

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva som er vanlig. Selv har jeg vært i brylluper til kompiser og venninner, og da har jeg, de gangene jeg har vært invitert på middagen, gitt 500 kroner. Bare fra meg. Men jeg har først hørt med forloveren hva han eller hun skal gi, så jeg ikke overgår dem.

Må huske på at middagen du spiser i et bryllup fort koster brudeparet (eller hvem det nå er som betaler) 1500 kroner, så jeg synes ikke 500 kroner er for mye fra en middagsgjest.

Vi fikk alt fra 100 til 1600 fra ulike par vi - ingen som ser på sånt vel?

Skrevet

billetter til noe? stand up, konserter, etc., gavekort på en restaurant?

Sørg for at dere da kjenner smaken til brudeparet - - - hehe, bare kom på noe med D.D.E

Skrevet

hvorfor ikke gi dem penger da? angående summen kjenner du/dere vel noen andre som skal i samme bryllup.

Synes det hadde vært fint å bidra til en eventuell reise om det er det de ønsker seg:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi ønsket oss penger til en reise -og reise ble det - det er koselig da å skrive "referat" til alle giverne :)

Når jeg tenker etter er det helt greit å gi penger likevel.

Selv om jeg personlig har pleid å holde meg til gavelista, eventuelt det tradisjonelle gavekortet fra Glassmagasinet. :)

Skrevet

Når jeg tenker etter er det helt greit å gi penger likevel.

Selv om jeg personlig har pleid å holde meg til gavelista, eventuelt det tradisjonelle gavekortet fra Glassmagasinet. :)

Særlig når ekteparet har hus og unger og ting og tang osm tyter ut av vegga - dvs. ALT :)...bortsett fra penger NOK til å ta drømmeturen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi fikk alt fra 100 til 1600 fra ulike par vi - ingen som ser på sånt vel?

Nope, det har du i hvert fall rett i. Jeg tror faktisk ikke det er noen som ser på sånt. De fleste løper rundt og svetter i egne middagstanker - for ventetiden er ofte for lang, og alle skal jo på død og liv gifte seg den ene dagen på sommeren hvor gradestokken kryper opp mot 40 grader. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...