Gå til innhold

Høreapparater

Anbefalte innlegg

Gjest samkver
Skrevet

Jeg fikk høreapparater for første gang siste mandag. Synes det blir mere og mere plagsomt å ha dem i ørene. Det klør og kiler og de virker for store. Nå klør det i ørene selvom jeg har tatt dem ut. kan jeg ha allergi for dem?

Fortsetter under...

Gjest høreapparatbruker
Skrevet

Det er neppe stoffer i apparatene som du er allergisk mot. Men det tar tid å venne seg til å bruke høreapparater. Du bør prøve å begynne med å bruke dem kortere perioder, og så øke etterhvert. Det funket for meg. Nå kan jeg gå med dem hele dagen, og glemmer at jeg har dem.

Men hvis kløen blir ett problem, så bør du ta det opp med ørelegen. Kan være ett eksemproblem som du må bruke medisin mot.

Skrevet

Det kan være eksem, ja. Det finnes ulike typer av propper, så hvis du har problemer med eksem i øregangene kan det hjelpe å bytte til en annen type propp. Proppene må være store (men ikke så store at de gnager). Hvis proppene blir for små, kommer det luft inn i øret og apparatene piper.

I starten er det viktig å ha pauser fra høreapparatene. Bruk dem f.eks. bare noen timer midt på dagen de første par ukene.

Når man begynner med høreapparater produseres det ofte mer ørevoks enn normalt. Kan det være ørevoks som klør?

Når jeg begynte med høreapparater som treåring, måtte jeg stadig vekk på sykehuset for å fjerne ørevoks. Etter et par års tid normaliserte dette seg.

Lykke til da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...