Gå til innhold

Hjelp, jeg skal være forlover...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå ja..
Skrevet

Heia!

Skal være forlover i et bryllup snart og får helt hetta hver gang jeg kommer på at jeg må holde tale.

Kjenner at alt knyter seg og jeg blir direkte dårlig.

Er det noen som har noen tips til meg om hva jeg kan gjøre for å komme gjennom dette?

Er det kansje noen alternative måter å holde en tale på slik at den blir lettere å gjennomføre?

Noe annet enn å stå rett opp og ned og prate ut i forsamlingen?

Er redd jeg kommer til å lage skandale,tenk om jeg svimer av *grøss*

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

14

• ShitDiddelyDo

14

• mariaflyfly

6

• laguna1365380434

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Min venninne sa ja til å være forlover under forutsetning av at hun kunne skrive en sang istedetfor å holde en tale - helt i orden for meg! Og sangen ble kjempekoselig! Jeg blir like rørt fremdeles når jeg tar den frem, 7 år etter. :o)

Skrevet

Noen lager sang i stedet. eller holder talen sammen med den andre forloveren, eller kjører PowerPoint-slides med masse bilder -eller du kan lage video på forhånd og sende den....etc- etc-

Gjest lykke til
Skrevet

Fint forslag å lage sang. Du kan også skrive talen på rim. Det gjorde jeg. Jeg skrev den på et helt spesielt ark med bilder på og greier, som jeg ga bruden etterpå. Mye tryggere å stå oppreist å lese fra noe du holder i hånden.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sang-forslaget er skikkelig pinling. Det er så utrolig åpenbart at sangen er skrevet fordi du er pingle. Dessuten er det pinlig for alle de andre gjestene å bæle ut de kjipe rimene du har prestert å rable ned til en eller annen patetisk melodi.

Nei, trikset er naturligvis at du tyler nedpå rødvin til du ser mann med ljåen, og lar det stå til.

Skrevet

Bare styr unna hjemmesnekra sanger! Haltende rim på melodien "Ne'ppå Youngtorgets Basar" eller noe i den duren er det mest pinlige som finnes!

Gjest lykke til
Skrevet

Sang-forslaget er skikkelig pinling. Det er så utrolig åpenbart at sangen er skrevet fordi du er pingle. Dessuten er det pinlig for alle de andre gjestene å bæle ut de kjipe rimene du har prestert å rable ned til en eller annen patetisk melodi.

Nei, trikset er naturligvis at du tyler nedpå rødvin til du ser mann med ljåen, og lar det stå til.

Nei, ditt forslag er vel enda mer pingle og patetisk!! Alle forstår jo da at du egentlig er pisseredd, men at du har drukket deg til mot.

Nei, takke meg til en morsom sang e.l. Men en må jo forsøke å løfte den til et litt høyere nivå, slik at folk ikke får latterkrampe fordi sangen er så dårlig.

Skrevet

Sang er flott, men sørg for profesjonell hjelp!

Alfabet-tale er også stilig, den behøver ikke være så lang - og det er forståelig at man har manus!

Min og min manns forlover holdt tale sammen i vårt bryllup, og det var veldig koselig. De "lente seg på hverandre" for å si det slik, med veldig vellykket resultat.

Dette fikser du!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, ditt forslag er vel enda mer pingle og patetisk!! Alle forstår jo da at du egentlig er pisseredd, men at du har drukket deg til mot.

Nei, takke meg til en morsom sang e.l. Men en må jo forsøke å løfte den til et litt høyere nivå, slik at folk ikke får latterkrampe fordi sangen er så dårlig.

Jeg har aldri hørt noen elendige taler som likevel er dårligere enn de beste sangene, så jeg er naturligvis helt uenig med deg.

Dessuten er det grenser for hvor mye vin man faktisk rekker å drikke til maten før talen holdes, så det er ikke snakk om å være helt plante. Det er bare snakk om å roe nervene en smule med et glass eller tre.

Gjest lykke til
Skrevet

Jeg har aldri hørt noen elendige taler som likevel er dårligere enn de beste sangene, så jeg er naturligvis helt uenig med deg.

Dessuten er det grenser for hvor mye vin man faktisk rekker å drikke til maten før talen holdes, så det er ikke snakk om å være helt plante. Det er bare snakk om å roe nervene en smule med et glass eller tre.

"Nei, trikset er naturligvis at du tyler nedpå rødvin til du ser mann med ljåen..."

Nå ser jo vanligvis ikke folk mannen med ljåen etter et glass eller to med rødvin, så jeg så jo for meg at vedkommenede hadde øvd på talen og hylt nedpå med angsfordrivere hele formiddagen.

Skrevet

Sang er flott, men sørg for profesjonell hjelp!

Alfabet-tale er også stilig, den behøver ikke være så lang - og det er forståelig at man har manus!

Min og min manns forlover holdt tale sammen i vårt bryllup, og det var veldig koselig. De "lente seg på hverandre" for å si det slik, med veldig vellykket resultat.

Dette fikser du!

profesjonell hjelp!

???

Hvorfor det?

Skrevet

Snobb! Klart det er hyggelig med en sang – ingen forventer at det er en stor komponist som står bak – det er jo ikke noe personlig!

Skrevet

Bare styr unna hjemmesnekra sanger! Haltende rim på melodien "Ne'ppå Youngtorgets Basar" eller noe i den duren er det mest pinlige som finnes!

Hvorfor er det pinlig? det kan da være kjempemorsomt det. Det lønner seg jo å synge gjennom sangen noen ganger -av andre enn den som skrev den - jeg har nå aldri sunget en sang i et bryllup som gjorde at jeg syns det ble pinlig. Det er da bare koselig!

Skrevet

Hvorfor er det pinlig? det kan da være kjempemorsomt det. Det lønner seg jo å synge gjennom sangen noen ganger -av andre enn den som skrev den - jeg har nå aldri sunget en sang i et bryllup som gjorde at jeg syns det ble pinlig. Det er da bare koselig!

Allsang på hjemmesnekra sanger i bryllup er og blir pinlig.

Skrevet

Ja da har jeg ikke vært i annet enn pinlige brylluper :)

Skrevet

profesjonell hjelp!

???

Hvorfor det?

Mest fordi at forloverens ord bør være av karakteren "meget gode", og dersom ikke forloveren selv er en kløpper på låtskriving kan det fort bli en flau opplevelse.

Jeg oppfattet ikke innleggsskriver som en entertainer, derfor...

Og bare så det er sagt - hjemmelagde sanger er absolutt godt nok bare det stemmer med musikk og tekst!

Skrevet

Tøys. Min venninnes sang var ikke annet enn kjempekoselig! Men hun fikk riktignok hjelp av opptil flere profesjonelle skuespillere til å skrive den... :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Snobb! Klart det er hyggelig med en sang – ingen forventer at det er en stor komponist som står bak – det er jo ikke noe personlig!

En tale skal være personlig. Og jeg har aldri hørt en sang som er i nærheten av å være noe annet enn forferdelig pinlig, bestående av grusomme rim og setningsoppbygninger med eneste misjon at sangen skal "gå opp".

En sang sier absolutt ingenting, og det er naturligvis hovedproblemet med sang vs. tale.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er til og med flaut i konfirmasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...