Gå til innhold

Hjelp, jeg skal være forlover...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da blir det naturligvis noe annet.

Men å snike seg unna en tale når man har fått æren av å være forlover, er flaut!

Nettopp.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

14

• ShitDiddelyDo

14

• mariaflyfly

6

• laguna1365380434

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det er mye som bare er jævlig pinlig..:-o

Men sang kan gå an det, om en har litt språkøre og teft.

Litt selvironi skader heller ikke..;-)

Se gjerne svar til flisa, om hva jeg mener er absolutte does&donts når det kommer til synging på festlige arrangementer av denne typen..;-)

Det finnes sikkert unntak, men til nå har jeg ikke hørt noen. Det er like ille uansett. Da tenker jeg både på tekstene og melodiene, for ikke å snakke om de 50 gjestene som mumler sangen så lavt de kan og håper det hele snart er over, naturligvis med unntak av den fulle onkelen som ikke forstår at han er den eneste som synger høyt.

Nei, det er grusomt. Forferdelig.

Det bør kunne kreves av en forlover at han sier noen ord, og ikke sniker seg unna med en patetisk sang.

Gjest Ramina
Skrevet

Det finnes sikkert unntak, men til nå har jeg ikke hørt noen. Det er like ille uansett. Da tenker jeg både på tekstene og melodiene, for ikke å snakke om de 50 gjestene som mumler sangen så lavt de kan og håper det hele snart er over, naturligvis med unntak av den fulle onkelen som ikke forstår at han er den eneste som synger høyt.

Det bør kunne kreves av en forlover at han sier noen ord, og ikke sniker seg unna med en patetisk sang.

Nåja, at det er unntak er helt sikkert :)

Var i 2x40 års lag her i sommer hvor det var laget tre sanger til bursdags"barna".

Maken...skikkelige artige sanger som omhandlet ting som var skjedd på tur, leilighet de eier i utlandet mm.

Vi var en god gjeng og alle sang skikkelig, dog ble det mye hjertens latter av diverse som var skrevet i sangene.

Så disse sangene var iallefall en skikkelig suksess.

Men jeg er enig med deg at en forlover helst skal holde en tale, gjerne i rim om så er.

Men en skikkelig sang om paret er vel et must vel...

:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nåja, at det er unntak er helt sikkert :)

Var i 2x40 års lag her i sommer hvor det var laget tre sanger til bursdags"barna".

Maken...skikkelige artige sanger som omhandlet ting som var skjedd på tur, leilighet de eier i utlandet mm.

Vi var en god gjeng og alle sang skikkelig, dog ble det mye hjertens latter av diverse som var skrevet i sangene.

Så disse sangene var iallefall en skikkelig suksess.

Men jeg er enig med deg at en forlover helst skal holde en tale, gjerne i rim om så er.

Men en skikkelig sang om paret er vel et must vel...

:)

En sang eller to er greit hvis sangen kommer fra den gamle bestemora med prinsesse Ragnhild-syndrom.

Men en forlover skal tale. Sånn er det bare! :)

Skrevet

Det er jo ikke stas om forloveren besvimer av skrekk heller da - det er ikke for alle å reise seg å holde taler.

Det er der du tar feil. Det hadde blitt skikkelig underholdende. Jeg hadde garantert ledd iallefall, hadde jeg vært så heldig å få bivånet en slik scene.

c",)

Skrevet

Det er der du tar feil. Det hadde blitt skikkelig underholdende. Jeg hadde garantert ledd iallefall, hadde jeg vært så heldig å få bivånet en slik scene.

c",)

Du er ond! ) hihi

Skrevet

En sang eller to er greit hvis sangen kommer fra den gamle bestemora med prinsesse Ragnhild-syndrom.

Men en forlover skal tale. Sånn er det bare! :)

har du mensen i dag? . .eller har noen fridd til deg? hehe

laguna1365380434
Skrevet

Min var hvertfall konge, så det så..;-)

Men jeg kan være enig i at majoriteten av den slags sanger er ille. Men jeg er godt vant. Min mor er nemlig jævlig flink, og får derfor stort sett ordren når det er noe, og hennes er faktisk morsomme..Helt sant!:-)

Og når mor og datter la sine hoder sammen, jeg bidro med info og hva som skulle med..(og jeg er morsom, så det så! ;-) Og mor rimte og mekket..Og vi begge fant sanger vi mente passet (9 stk! Korte snutter..;-)) Og fikk en gitarist til å sy sammen slik at vi fikk fungerende overganger og godt lim o.l..

Den ble personlig og morsom og alle lo der de skulle..Og jeg fikk flettet inn talen min, som ikke ble for lang heller p.ga sang.

Og dette var en tøff crowd! Og de elsket meg!

Bare så det er sagt sånn for ørtne gang..;-)

*stolt amatør sangerinne* ;-)

Skrevet

Hvorfor ikke finne en sang i stedet? Det gjorde min forlover - og det var faktisk HELT ok!

Alternativt kan du lese noen strofer fra f.eks. Profeten? Der står mange kloke ord.

Lykke til!

Jada, så neida så..
Skrevet

Tenkte det samme forrige gang jeg var forlover.. Er på ingen måte noen taler, og grudde meg som faen... Men, skriv stikkord, IKKE noe manus.. Det er ikkeno som er mer rævva å høre på enn noen som leser opp noe som er knota ned på et papir med sjelvende stemme.. Finn på noe humoristisk.. Få de til å le litt, også går alt av seg selv.. Etterpå føler du deg som om det akkurat har gått for deg.. hehe

Skrevet

Tenkte det samme forrige gang jeg var forlover.. Er på ingen måte noen taler, og grudde meg som faen... Men, skriv stikkord, IKKE noe manus.. Det er ikkeno som er mer rævva å høre på enn noen som leser opp noe som er knota ned på et papir med sjelvende stemme.. Finn på noe humoristisk.. Få de til å le litt, også går alt av seg selv.. Etterpå føler du deg som om det akkurat har gått for deg.. hehe

ja, du må røyke og snakke intimt etterpå? hehe

Skrevet

Men jeg kan være enig i at majoriteten av den slags sanger er ille. Men jeg er godt vant. Min mor er nemlig jævlig flink, og får derfor stort sett ordren når det er noe, og hennes er faktisk morsomme..Helt sant!:-)

Og når mor og datter la sine hoder sammen, jeg bidro med info og hva som skulle med..(og jeg er morsom, så det så! ;-) Og mor rimte og mekket..Og vi begge fant sanger vi mente passet (9 stk! Korte snutter..;-)) Og fikk en gitarist til å sy sammen slik at vi fikk fungerende overganger og godt lim o.l..

Den ble personlig og morsom og alle lo der de skulle..Og jeg fikk flettet inn talen min, som ikke ble for lang heller p.ga sang.

Samme her - jeg skrev på den Marskonkurransen - den er veldig kjapp og med mAAAANGE ord - man må ha flinke musikere i ryggen da - vi hadde Ole Ivars tror jeg - eller kanskje ikke - hehe

Jada, så neida så..
Skrevet

ja, du må røyke og snakke intimt etterpå? hehe

Hehe, jepp!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror deg, men det du og din mor og gitaristen her snekret sammen, var åpenbart ikke en av disse vanlige A4-grusomhetene.

Dessuten snakket du også litt, noe som ga det hele stil og et snev av uvanlighet. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

har du mensen i dag? . .eller har noen fridd til deg? hehe

Hehe, neida. Jeg er i ganske godt humør, faktisk. :)

Skrevet

Hvorfor ikke finne en sang i stedet? Det gjorde min forlover - og det var faktisk HELT ok!

Alternativt kan du lese noen strofer fra f.eks. Profeten? Der står mange kloke ord.

Lykke til!

Jeg hadde ikke likt at forloveren min lagde sang i stedet for å holde tale, men jeg er jo jævlig sær også.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tror deg, men det du og din mor og gitaristen her snekret sammen, var åpenbart ikke en av disse vanlige A4-grusomhetene.

Dessuten snakket du også litt, noe som ga det hele stil og et snev av uvanlighet. :)

Takk:-) Der kom det svaret jeg ville ha..;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Takk:-) Der kom det svaret jeg ville ha..;-)

I aim to please. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...