Gå til innhold

Filmnedlastinger og filformater.

Anbefalte innlegg

Gjest Ramina
Skrevet

Lastet ned en film i går, i wmv format.

Når jeg skulle brenne denne så fikk jeg beskjed om at den ble brent til mpeg format automatisk da dette var det formatet som passet de fleste "maskiner".

Satte igang og omkodinga tok tid, til slutt var stasjonen så kritisk full at jeg måtte avbryte.

Slik jeg da har skjønt det så "lager" pc filmen om i rette format på stasjonen - og tar dertil plass - før den brennes på DVD.

Stemmer dette?

I såfall : hvordan går jeg frem for å "forhindre" dette? Maskinen kan kanskje ikke kode om og brenne samtidig?

Om jeg laster ned i mpeg format - som er det "rette" - da vil hele filmen lastes ned og ta den plassen brenneprosessen tok, sant?

Har Nero Express til dette, da jeg fant den enklest å jobbe med med dette tema.

Har to stasjoner med 512mb minne pr.

Maskinen er kanskje for liten for DVD leking?

Takker for informasjon, jeg er totalt blank på dette området.

:)

Skrevet

Maskinen neppe brenne og konvertere samtidig - ihvertfall ikke med mindre man har spesiellt utstyr og programvare. Men du kan vel fjerne den automatiske konverteringen fra wmv til mpeg? Hvis jeg ikke tar feil (hvis den f.eks konverterer til et vcd format), så krever mpeg formatet større filer enn wmv - i utgangspunktet.

Forøvrig - hvis du laster ned i mpeg format, så vil den neppe konverteres før du brenner den. Det du gjorde var å laste en en fil i et format, for så å la programmet konvertere det til et annet format som det plasserte på disken i tillegg til nedlastingen (naturlig nok).

".................................."

Gjest Ramina
Skrevet

Maskinen neppe brenne og konvertere samtidig - ihvertfall ikke med mindre man har spesiellt utstyr og programvare. Men du kan vel fjerne den automatiske konverteringen fra wmv til mpeg? Hvis jeg ikke tar feil (hvis den f.eks konverterer til et vcd format), så krever mpeg formatet større filer enn wmv - i utgangspunktet.

Forøvrig - hvis du laster ned i mpeg format, så vil den neppe konverteres før du brenner den. Det du gjorde var å laste en en fil i et format, for så å la programmet konvertere det til et annet format som det plasserte på disken i tillegg til nedlastingen (naturlig nok).

".................................."

"Det du gjorde var å laste en en fil i et format, for så å la programmet konvertere det til et annet format som det plasserte på disken i tillegg til nedlastingen"

Ja, det var det jeg skjønte - etterhvert - var hva som skjedde, siden stasjonen fyldte seg slik.

Får prøve igjen og se om det er noen måte å få stoppet omkodinga på.

Takker igjen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...