Gå til innhold

mer penger som arbeidsledig?

Anbefalte innlegg

Gjest Høl i huet!
Skrevet

Utrolig, men sant! Jeg får penger fra AETAT i påvente av jobb etter yrkesmessig attføring. Hvis jeg jobber noen timer per mnd før jeg faktisk mindre penger enn hvis jeg lar det være! Jeg får heller gå ledig til jeg får meg full stilling. Det eneste som lønner seg.

Skrevet

det var som da jeg gikk på reahbilitereingpenger - jeg var frisk nok til å arbeide 80% , for det hadde jeg gjort på slutten av sykepengeperioden . .så kom jeg jo under rehabilitering og skulle tilbake i full jobb - men nei, jeg måtte ha maks 50% på jobb.....SYYYKT.

Gjest snålt system
Skrevet

Som meg det,jeg er vanlig arbeidstaker med arbeidsledighetstrygd.

Jobber jeg mer enn 6,5 time i løpet av fjorten dager så mister jeg hele trygden for 14 dager altså 2600 kroner.

Det sier seg selv at lysten til å si ja takk til jobb enkelte timer er lik null.

Gjest Skjønner ikke helt
Skrevet

Sånn er det for enkelte :)

Prosenten reduseres etter evnt. prosent i arbeid inntil 60%

Jobber en mer enn det så bortfaller hele trygden for den perioden.

Men hvordan kan du få mindre?

Kjenner noen som jobber litt i ny og ne og da blir det fler kroner siden "dagslønnen" hos a.etat er på 414.-

Vedkommende trekker etter tabell hos a.etat og 34% på bijobben.

Regnstykket blir da :

14 dager hos a.etat er ca kr. 3700.-

14 dager i jobb er ca : 5300.-

14 dager med to dagers jobbing pr. uke blir ca : 4300.-

?

Skrevet

Jeg tror årsaken er at det betalte arbeidet ikke er lønnsmessig regulert, men kun basert på timer/dager enten du tjener 50 eller 5000 kr timen.

Etter millitæret, før videre studier gikk jeg noen mnd på arbeidsledighetstrygd. Jeg ble tilbudt noen vikartimer på skole, og etter et kjapt overblikk så jeg at det ikke lønte seg for meg.

Lønn - skatt var mindre enn det jeg fikk på trygden.

Det endte forøvrig med at jeg sa ja til å jobbe hvis jeg fikk pengene svart, noe som etter litt om og men gikk greit.

Trygden var ikke allverden, men det sier kanskje noe om lønnsnivået i enkelte stillinger.

Gjest Høl i huet!
Skrevet

Sånn er det for enkelte :)

Prosenten reduseres etter evnt. prosent i arbeid inntil 60%

Jobber en mer enn det så bortfaller hele trygden for den perioden.

Men hvordan kan du få mindre?

Kjenner noen som jobber litt i ny og ne og da blir det fler kroner siden "dagslønnen" hos a.etat er på 414.-

Vedkommende trekker etter tabell hos a.etat og 34% på bijobben.

Regnstykket blir da :

14 dager hos a.etat er ca kr. 3700.-

14 dager i jobb er ca : 5300.-

14 dager med to dagers jobbing pr. uke blir ca : 4300.-

?

Hvis jeg jobber 22 og en halv 1/2 time regner AETAT dette som 60%. Da får en igjen 40% av trygden fra AETAT.

Hvis jeg jobber ti timer, får jeg 73% av trygden min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...