laguna1365380434 Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Litt sånn uvant greie, jeg har møtt en fyr som bor langt unna, og som jeg mailer med nå. Jeg er kjempe novise på sånn skriftelig flørting..Det pleier liksom å ordne seg tradisjonelt, man møtes liker, blir kjent, møtes mer..osv.. Jeg vet at jeg liker ham og at han liker meg, så den biffen er ganske grei..;-) Men jeg vet nesten ikke noe annet, bare sånn helt standard personalia liksom, og litt om hva han mener om de helt tilfeldige emnene vi var innom. Nå tenkte jeg at jeg skulle spørre ham litt sånn vennlig ut,om likes&dislikes..Ting&tang liksom.. Men har litt jernteppe.. Hvilke slike ting er det fundamentalt å vite om nye flings, og hvilke spørsmål får meg samtidig til å virke søt, morsom og original? Jeg har tenkt sånn band, bok, sted, pepsi eller cola osv..Men det er jo litt døvt da! ;-) (jeg synes alt jeg kommer på å spørre om får meg tilå høres døv ut..Men sånn blir det vel fort..Jeg vil jo gjerne være kjempespennende!;-)) Noen som kan bidra med litt inspirasjon? ;-) Hva hadde du likt å blitt spurt om av en person du har tonen med, og hva ville du likt å ha greie på? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Eeeeh.... "ferdig med tidligere forhold".... slemt altså, men det er jo ganske viktig? Nå er jeg ferdig med det slemme; hva med å fortelle om noe du har lyst til å gjøre, og spørre om han liker/har lyst til/har gjort det? Da kan man finne ut ganske mye om folk :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 Eeeeh.... "ferdig med tidligere forhold".... slemt altså, men det er jo ganske viktig? Nå er jeg ferdig med det slemme; hva med å fortelle om noe du har lyst til å gjøre, og spørre om han liker/har lyst til/har gjort det? Da kan man finne ut ganske mye om folk :-) ;-P.. Nei tenk, det spør jeg IKKE om..;-) For da må jeg gjerne svare på samme;-) Men resten hørtes bra ut. Jeg får tenke litt. Jeg synes alltid jeg høres sååå DØV ut, i de situasjonene der jeg vil at andre skal finne meg festelig og original. :-) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Et sånn "pepsi-eller-cola"-spørsmål hadde nok fått meg til å stusse kraftig, det blir vel mye fjortispreget. Jeg ville gjerne visst litt om litteratursmak, reisemål-ønsker, mat og slikt. Tror kanskje ikke alt må være så sinnsykt spennende sett fra utsiden- er det ikke litt slik at det aller meste ER spennende dersom man er bittelitt betatt, da? Men på en annen side, jeg er vel neppe den rette til å uttale meg - godt gift som jeg er på 10. året... Sukk, en bitteliten forelskelse hadde i grunnen vært litt deilig...! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 ;-P.. Nei tenk, det spør jeg IKKE om..;-) For da må jeg gjerne svare på samme;-) Men resten hørtes bra ut. Jeg får tenke litt. Jeg synes alltid jeg høres sååå DØV ut, i de situasjonene der jeg vil at andre skal finne meg festelig og original. :-) He-he! Ja, det beste er å være litt avslappet, ikke stresse med det. Det er da du er sjarmerende :-) Nå på sommeren er det i alle fall helt legitimt å snakke om feriemål og hva man liker å gjøre på fritiden. Hvordan blir det når din kjære ex finner ut dette da, hvis det blir noe seriøst? Har du klart å få ham ut av huset? 0 Siter
Flyberta Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Lett å si: Men vær deg selv! Du holder mål i massevis. Og hvis han - mot formodning - ikke synes det, så er det ikke liv laga uansett. Jeg var litt flinkere til å ha is i magen (sammen med alle sommerfuglene) da jeg møtte en interessant mann nylig. Og det fungerte kjempebra... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 Et sånn "pepsi-eller-cola"-spørsmål hadde nok fått meg til å stusse kraftig, det blir vel mye fjortispreget. Jeg ville gjerne visst litt om litteratursmak, reisemål-ønsker, mat og slikt. Tror kanskje ikke alt må være så sinnsykt spennende sett fra utsiden- er det ikke litt slik at det aller meste ER spennende dersom man er bittelitt betatt, da? Men på en annen side, jeg er vel neppe den rette til å uttale meg - godt gift som jeg er på 10. året... Sukk, en bitteliten forelskelse hadde i grunnen vært litt deilig...! Jo, jeg håper jo at han synes jeg er spennende uansett da..;-) Men du vet,en blir jo fort litt selvbevvist påå virke kjedelig. Jeg har kjempenoia for å være kjedelig..Kjedelig er ILLE..:-o Enig i at sånne lette preferanse spørsmål er teit og litt fjortis..Men på den annen side vil jeg jo gjerne være lett,hyggelig og konversende, og ikke inkvisatorisk, liksom..;-) Og en kan jo vite mye ut av småting..(vel..Ikke engang jeg er nå så sær at jeg ditcher eller beholder en fyr utifa cola/pepsi preferanser..men du skjønner sikkert hvor jeg vil..) Takk for tematips, de er bankers..:-) Og jupp, det er hyggelig å være litt forelsket. selvom jeg føler meg ganske maks utidig, siden jeg egentlig burde ligge å gråte øynene mine ut over nylig brutt samboerforhold på åtte år..:-o Jeg er faen meg enkel! ;-) (men jeg synes det er trist altså..Det er bare deilig å tenke på noe annet også..) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 He-he! Ja, det beste er å være litt avslappet, ikke stresse med det. Det er da du er sjarmerende :-) Nå på sommeren er det i alle fall helt legitimt å snakke om feriemål og hva man liker å gjøre på fritiden. Hvordan blir det når din kjære ex finner ut dette da, hvis det blir noe seriøst? Har du klart å få ham ut av huset? Ferie og reisemål snakker vi om, det er nærliggende, for han bor i USA..:-I (langt!) Jeg er også masse i USA, så vi har kastet reiseforslag hit og dit, det er en hit! :-) Exen er ute, det er selvsagt trist det altså..Nesten litt sånn at jeg ikke vil tenke så mye på det, for det er i grunnen litt grusomt, hele greia..Da er det myyye hyggeligere å flørte med kjekk amerikaner! ;-) Men jeg synes ikke K skal få vite det. Det ville være slemt, da blir han bare lei seg. Og vanskelig dessuten! Jeg tror ikke han kan få vite om noen nye og meg før i 2009 eller noe...Kanskje ikke da heller..;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 Lett å si: Men vær deg selv! Du holder mål i massevis. Og hvis han - mot formodning - ikke synes det, så er det ikke liv laga uansett. Jeg var litt flinkere til å ha is i magen (sammen med alle sommerfuglene) da jeg møtte en interessant mann nylig. Og det fungerte kjempebra... Så kult! Gratulerer! Helt topp å møte kjekke&hyggelige menn:-) Jeg vet man bør prøve å være seg selv..Men det er litt vanskelig..Særlig skriftelig..Jeg vil jo gjerne være litt spennende og lett å forelske seg i liksom..Skjønner? En blir jo litt fort litt selvbevvist og nervøs..;-) Det hjelper ikke at vi snakker engelsk med hverandre..Jeg er så rusten i engelsk..Og å få snert og poenger og sånn til å fly på annenspråket.._ DET er for vidrekommende..(selv om han skrev at engelsken min var uimotståelig..akkurat som meg..;-P)) Takker foresten så mye for komplimenten..:-) Jeg håper det holder å være meg selv, for jeg liker i hvertfall han en hel masse! :-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Ferie og reisemål snakker vi om, det er nærliggende, for han bor i USA..:-I (langt!) Jeg er også masse i USA, så vi har kastet reiseforslag hit og dit, det er en hit! :-) Exen er ute, det er selvsagt trist det altså..Nesten litt sånn at jeg ikke vil tenke så mye på det, for det er i grunnen litt grusomt, hele greia..Da er det myyye hyggeligere å flørte med kjekk amerikaner! ;-) Men jeg synes ikke K skal få vite det. Det ville være slemt, da blir han bare lei seg. Og vanskelig dessuten! Jeg tror ikke han kan få vite om noen nye og meg før i 2009 eller noe...Kanskje ikke da heller..;-) Vanskelig situasjon, men det virker som du klarer deg utrolig bra? I alle fall nå. Er det sånn at du kanskje har utsatt dette lenge, og mye er ferdig bearbeidet allerede? Pass på så du ikke er så "snill" og overbeskyttende at han tror det kun er snakk om tid før han er inne igjen, hvis det ikke er sånn. Da gjør du ham en bjørnetjenste. Og pass deg hvis ham gjør et kjempesjarmefremstøt mot deg i fylla, det er skumle saker, og han høres ut til å kunne gjøre noe sånt ;-) Heldig du, som kan leke med nye tanker. Spennende det *sukk* :-) 0 Siter
Velouria Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Jeg blir sjelden mo i knærne, men da en tidligere kjæreste av meg svarte på mitt spørsmål, hva gjør deg lykkelig, holdt jeg på å dåne. Svaner gjorde ham lykkligst og mest trist. Han ble glad i hele seg når han så to svaner sammen fordi de symboliserer kjærlighet. Og trist når han så bare en fordi svaner kun har en partner hele livet og når den ene dør kever den andre alene resten av livet. Dere høres sikkert utrolig tullete og dillette ut, men den fantastiske, sexy og smarte mannen med den dype og alvorlig stemmen som har alt, jeg kan ikke begynne å beskrive ham, jeg ville aldri bli ferdig Når han sa det gjorde det uslettelig inntrykk, så jeg syns naturligvis dette er et konge spørsmål, selvom jeg syns stort sett alle svar blekner i forhold Ellers så er jo film og musikk utrolig viktige temaer for meg, så det kommer jeg ikke unna. Å være sammen med en fyr som ikke bryr seg om musikk f.eks er _helt_ uaktuelt. Hva skremmer deg, hva slags vær foretrekker du, hva er din lidenskap.. er andre aktuelle spørsmål for meg. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Da jeg dreiv og flørta med ham som nå er min samboer så diskuterte vi forskjellige senarioer. Alt fra "hva ville du hatt med deg på en øde øy" til den litt mer seriøse "hva ville du ha gjort dersom du tok din 16årige sønn i å røyke hasj på rommet". 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Jo, jeg håper jo at han synes jeg er spennende uansett da..;-) Men du vet,en blir jo fort litt selvbevvist påå virke kjedelig. Jeg har kjempenoia for å være kjedelig..Kjedelig er ILLE..:-o Enig i at sånne lette preferanse spørsmål er teit og litt fjortis..Men på den annen side vil jeg jo gjerne være lett,hyggelig og konversende, og ikke inkvisatorisk, liksom..;-) Og en kan jo vite mye ut av småting..(vel..Ikke engang jeg er nå så sær at jeg ditcher eller beholder en fyr utifa cola/pepsi preferanser..men du skjønner sikkert hvor jeg vil..) Takk for tematips, de er bankers..:-) Og jupp, det er hyggelig å være litt forelsket. selvom jeg føler meg ganske maks utidig, siden jeg egentlig burde ligge å gråte øynene mine ut over nylig brutt samboerforhold på åtte år..:-o Jeg er faen meg enkel! ;-) (men jeg synes det er trist altså..Det er bare deilig å tenke på noe annet også..) Åh, nå har jeg skjønt at han er amerikaner - hvordan fant du ham? Så spennende! Det med tårer og sorg og elendighet over en nylig sparket ut samboer, det er virkelig ikke nødvendig! Er man ferdig, så er man ferdig, spiller ingen rolle hvor lenge man har bodd sammen! Det kan vel også hende at det har ligget et brudd i luften lenge, og da blir det i grunnen ikke noe annet enn en lettelse. Jeg hadde vært fra meg av spenning, jeg, om jeg hadde vært i din situasjon. Fortell litt mer, da, hvordan det går! Jepp, nå skal jeg leve litt gjennom deg! He-he... 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Pepsi eller cola er ikke interessant - da vet du bare at han liker brus, derimot kan du spørre; cola eller vin? Da får du relevant informasjon Charter eller backpack, telt eller spa, Thailand eller Gotland - du må finne motsetningene, og gjerne formulere litt morsomt Bette Midler eller Angelina Jolie? Kart eller intuisjon, inneleide håndverkere eller handyman? Barn eller god økonomi? Lykke til! 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Åh, nå har jeg skjønt at han er amerikaner - hvordan fant du ham? Så spennende! Det med tårer og sorg og elendighet over en nylig sparket ut samboer, det er virkelig ikke nødvendig! Er man ferdig, så er man ferdig, spiller ingen rolle hvor lenge man har bodd sammen! Det kan vel også hende at det har ligget et brudd i luften lenge, og da blir det i grunnen ikke noe annet enn en lettelse. Jeg hadde vært fra meg av spenning, jeg, om jeg hadde vært i din situasjon. Fortell litt mer, da, hvordan det går! Jepp, nå skal jeg leve litt gjennom deg! He-he... Han fant jeg i bryluppet tilen kamerat:-) De har studert sammen nede i Europa..Han var her i over en lang helg,og vi fant tonen sånn..ping! Med engang..:-) Men han måtte jo reise hjem, ALTFOR fort...:-I Han er superkjekk og morsom&fin, mørkt hår og blå, snille øyne..Og syv år yngre enn meg...:-o Jeg får så supre mails fra ham..Han skriver hver uke..Det er kult..Og tar fokusen litt vekk fra trist hjemmefront i t tillegg.. Takker for hyggelig svar..Og klart du kan få leve litt gjennom meg..;-P Jeg holder dere sikkert oppdatert med spennende fling og hele greia..Sånn å sitte å holde ting for meg selv, det har jeg alltid vært dårlig på.. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Vanskelig situasjon, men det virker som du klarer deg utrolig bra? I alle fall nå. Er det sånn at du kanskje har utsatt dette lenge, og mye er ferdig bearbeidet allerede? Pass på så du ikke er så "snill" og overbeskyttende at han tror det kun er snakk om tid før han er inne igjen, hvis det ikke er sånn. Da gjør du ham en bjørnetjenste. Og pass deg hvis ham gjør et kjempesjarmefremstøt mot deg i fylla, det er skumle saker, og han høres ut til å kunne gjøre noe sånt ;-) Heldig du, som kan leke med nye tanker. Spennende det *sukk* :-) Det har nok vært på trappene noen ganger før,da det tidvis funket så helt utrolig dårlig med samboern & meg..Vi krangler om SÅ mye.. Men så har vi nå helst ville ordne opp,da vi liker hverandre så innmari godt på bunnen.. Så det var vel den 15-16 dråpen over det berømte begeret som fikk meg til å faktisk bli litt hard og ikke bare trekke tilbake alt, og mene at nå får det seriøst være nok. Så tanken var ikke helt ny, og jeg har nok tenkt litt over hvordan det ville bli å bo alene..Men det er voldsomt trist,at det måtte gå sånn, det er det..:-I Men det ser ut som om at vi kan klare det her uten å bli særlig uvenner og DET det er bra! Og det er selvsagt supert å kunne flørte med amerikaneren min å få tiltrengt og positiv maskulin oppmerksomhet..Yeah! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Jeg blir sjelden mo i knærne, men da en tidligere kjæreste av meg svarte på mitt spørsmål, hva gjør deg lykkelig, holdt jeg på å dåne. Svaner gjorde ham lykkligst og mest trist. Han ble glad i hele seg når han så to svaner sammen fordi de symboliserer kjærlighet. Og trist når han så bare en fordi svaner kun har en partner hele livet og når den ene dør kever den andre alene resten av livet. Dere høres sikkert utrolig tullete og dillette ut, men den fantastiske, sexy og smarte mannen med den dype og alvorlig stemmen som har alt, jeg kan ikke begynne å beskrive ham, jeg ville aldri bli ferdig Når han sa det gjorde det uslettelig inntrykk, så jeg syns naturligvis dette er et konge spørsmål, selvom jeg syns stort sett alle svar blekner i forhold Ellers så er jo film og musikk utrolig viktige temaer for meg, så det kommer jeg ikke unna. Å være sammen med en fyr som ikke bryr seg om musikk f.eks er _helt_ uaktuelt. Hva skremmer deg, hva slags vær foretrekker du, hva er din lidenskap.. er andre aktuelle spørsmål for meg. Jeg skjønner hva du mener! :-) Om folk oppfattes som sappy eller søte kommer an på så mye annet også,i tillegg til det de faktisk sier..;-) Søt historie! Jeg er også veldig interessert i musikk&film etc, så der har jeg slengt på noen spørsmål..(og dette er også temaer man har vært innom, så der tror jeg ikke det ligger noen gigantoveraskelser eller ting jeg virkelig ikke kan leve med..;-)) De andre forslagene var også bra! Jeg har puttet flere av de inn i mailen.. (stakkars mann;-) Må virkelig svare for seg..;-)) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Det har nok vært på trappene noen ganger før,da det tidvis funket så helt utrolig dårlig med samboern & meg..Vi krangler om SÅ mye.. Men så har vi nå helst ville ordne opp,da vi liker hverandre så innmari godt på bunnen.. Så det var vel den 15-16 dråpen over det berømte begeret som fikk meg til å faktisk bli litt hard og ikke bare trekke tilbake alt, og mene at nå får det seriøst være nok. Så tanken var ikke helt ny, og jeg har nok tenkt litt over hvordan det ville bli å bo alene..Men det er voldsomt trist,at det måtte gå sånn, det er det..:-I Men det ser ut som om at vi kan klare det her uten å bli særlig uvenner og DET det er bra! Og det er selvsagt supert å kunne flørte med amerikaneren min å få tiltrengt og positiv maskulin oppmerksomhet..Yeah! :-) Har litt oppvaskhumør selv for tiden ;-) Er det ikke trist å legge seg alene? At det ikke er noen der når du kommer hjem? Er du redd for at du har tatt feil avgjørelse, eller er du ganske sikker på at han kommer tilbake om du vil? Eller er du rett og slett sikker på at dette var smart? :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Da jeg dreiv og flørta med ham som nå er min samboer så diskuterte vi forskjellige senarioer. Alt fra "hva ville du hatt med deg på en øde øy" til den litt mer seriøse "hva ville du ha gjort dersom du tok din 16årige sønn i å røyke hasj på rommet". Øde øy kan jeg sikkert bruke!:-) Denn 16årige sønnen blir GRÅDIG fiktiv,da han er 25,og dessuten er jeg ganske sikker på svaret, da det ble delt en joint ved flere anledninger(og han kommer fra USA,hvor det jointes mer utbredt....;-)) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Pepsi eller cola er ikke interessant - da vet du bare at han liker brus, derimot kan du spørre; cola eller vin? Da får du relevant informasjon Charter eller backpack, telt eller spa, Thailand eller Gotland - du må finne motsetningene, og gjerne formulere litt morsomt Bette Midler eller Angelina Jolie? Kart eller intuisjon, inneleide håndverkere eller handyman? Barn eller god økonomi? Lykke til! Morsomme tips! :-) Takker så mye! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.