Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget av endel hodepine i det siste. Spesielt en måneds tid i mai/juni. Så ble det mer sporadisk igjen!

Har vært på ferie i en måned nå uten EN eneste plage, men så, dagen etter jeg kom hjem begynte det igjen. Idag for andre dag..

Noen som har noen ide om hvorfor det er slik?

Skrevet

Det kan være stresshodepine pga stive muskler i nakken. Jeg hadde det på samme måten en periode, og ble helt bra etter et par turer til kiropraktor. Anbefaler det på det sterkeste.

Skrevet

Sliter også en del med hodepine. Har lurt på om det er væravhengig for min del. Kanskje det er mer psykisk for deg? Kan ha med øynene å gjøre, synet altså - om du kanskje ser mer på TV, eller leser mer hjemme? Vill tipping.

Uansett hjelper det meg å klemme tomlene lett opp mot beinet rundt øyenhulen rett innved neserota. Hvis du skjønner.. :-)

Skrevet

Enten spennings-/stresshodepine, eller at du rett og slett trenger briller?

Hvis du har lest lite i ferien (og sett lite på pc-skjerm etc), men sitter mye foran skjerm eller med lesestoff i arbeidet, så er det en ting du bør få sjekket ut. En synstest hos optiker koster noen få hundrelapper. Det er ikke alltid man selv oppfatter at man ser dårlig, for øyet prøver å korrigere for synsfeilen. Men det gjør altså at man kan få hodepine pga. at øyets muskulatur blir anstrengt.

Skrevet

Det kan være stresshodepine pga stive muskler i nakken. Jeg hadde det på samme måten en periode, og ble helt bra etter et par turer til kiropraktor. Anbefaler det på det sterkeste.

Tusen takk for svar.

Hodepinen kom uten at jeg hadde sett noe mer tv eller lest mer enn i ferien.

Det har heller ikke sammenheng med stive muskler, for selv om jeg av og til har det også, har jeg ikke det nå...

Merkelig alt sammen, for jeg hadde det så bra selv om jeg sov i mange timer mer enn vanlig (noe som gir hodepine ellers).

Det eneste som er anneredes hjemme nå, er at jeg har trent. Er det noen som har peilig på sammenheng mellom hodepine og trening?

Skrevet

Tusen takk for svar.

Hodepinen kom uten at jeg hadde sett noe mer tv eller lest mer enn i ferien.

Det har heller ikke sammenheng med stive muskler, for selv om jeg av og til har det også, har jeg ikke det nå...

Merkelig alt sammen, for jeg hadde det så bra selv om jeg sov i mange timer mer enn vanlig (noe som gir hodepine ellers).

Det eneste som er anneredes hjemme nå, er at jeg har trent. Er det noen som har peilig på sammenheng mellom hodepine og trening?

Kanskje du har feilstillinger i nakkevirvlene som gjør at du får vondt i hodet? Jeg har veldig tro på kiropraktorer, altså. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...