Gå til innhold

Dersom du kjørte på en katt...

Anbefalte innlegg

Gjest katten min har forsvunnet
Skrevet

Dersom du kjørte på en katt og den døde, og katten bar halsbånd med eierens navn og tlf.nr. på; ville du ha tatt deg bryet med å ringe eieren, eller ville du gitt blaffen?

kakki1365380609
Skrevet

Klart jeg ville ringt, det var jo noens kjæledyr og venn.

Håper katten din bare er ute og lufter seg litt :o)

Skrevet

Selvsagt ringer man om sånt skjer.

Heldigvis har det aldri hendt meg...

Men vi var vitne til at en hund ble påkjørt i fjor. Vi unngikk såvidt å kjøre på den selv, men bil i motgående felt traff dessverre hunden.

Da stoppet vi og hjalp til med å finne hunden. Den var mirakuløst nesten uskadd, og hadde løpt rett hjem. Vår egen hund klarte å følge sporet dens hjem.

Vedkommende som hadde kjørt på hunden var utrolig glad for at vi hjalp til på den måten, så h*n kunne være trygg på at det gikk bra.

Og selvsagt var hundeeieren glad for å få vite hvorfor hunden hadde et sår på ene benet.

Men utrolig nok var det alt!

Skrevet

Ville så langt det lot seg gjøre (om jeg ikke var midt på motorvegen med masse trafikk) stoppet, sjekket katten og ringt for å si fra. Helt klart. Men det er nok ikke alle som tenker slik, desverre.

Gjest Marese
Skrevet

jeg hadde nok ringt eieren. må innrømme at jeg ikke hadde følt meg særlig høy i hatten da. Men hadde klart å la være å si ifra heller

Gjest Nosferatü
Skrevet

Jeg hadde ringt.

Men noen ville nok nøle ja...

Gjest Ramina
Skrevet

Der må jeg nesten si SELVSAKT ville jeg ringt eieren.

Det er sjelden ens feil om en kjører i hjel en katt, all den tid disse flyr løse og er kjappt ut i vegen.

Det er tross negative nyheter meget bedre å få disse nyhetene enn å gå i uvisshet.

Jeg slenger på at jeg skulle ønske alle katteeiere merket sitt dyr synlig så lenge man klarer.

:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvfølgelig ville jeg ringt eiere.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg hadde ringt!

Men hadde kvidd meg for samtalen, er jo en trist beskjed og komme med da :-/

Men jeg ville gitt beskjed, skulle bare mangle!

Skrevet

Jeg hadde nok fått panikk og ringt noen jeg kjente slik at de kunne ringe eieren, jeg blir skikkelig emosjonell når det har med dyr å gjøre.

Gjest Iznowgood_007
Skrevet

På tross av at jeg ikke er serdeles positivt innstilt til disse vesenene så kontakter jeg selvfølgelig eieren.

One down, the next to go... (spøk)

Skrevet

Jeg har kjørt på levende dyr bare èn gang i løpet av mine snart 20 år som sjåfør, og takk og pris for det!

Den ene gangen det skjedde, gikk jeg rundt i nabolaget og lette etter eieren i en og en halv time - i 10 minusgrader uten lue, votter og skikkelige sko. Jeg fant til slutt eieren, fikk gitt beskjed (og det var selvfølgelig en liten gutt som eide katten... Snufs!) og vist dem hvor katten lå. Så reiste jeg hjem og var sengeliggende i en drøy uke med bronkitt, bihulebetennelse, halsbetennelse og masse snørr.

Så ja, jeg ville gitt beskjed, og jeg ville ha blitt veldig glad om alle katter hadde vært merket med i det minste et telefonnummer...

Skrevet

Der må jeg nesten si SELVSAKT ville jeg ringt eieren.

Det er sjelden ens feil om en kjører i hjel en katt, all den tid disse flyr løse og er kjappt ut i vegen.

Det er tross negative nyheter meget bedre å få disse nyhetene enn å gå i uvisshet.

Jeg slenger på at jeg skulle ønske alle katteeiere merket sitt dyr synlig så lenge man klarer.

:)

Enig i alt du nevner her, særlig det med merking, det er viktig.

Min er både øremerket og har halsbånd (bortsett fra når han har tatt det av seg), for å vise andre at han har en eier. Kastrert er han også.

Han kom forresten tilbake igjen nå, hadde vært innesperret i en garasje i nabolaget siden natt til søndag. Han pilte ut da naboen skulle dra på handletur for en time siden! Katten var sulten og trøtt, og veldig glad for å være hjemme igjen, så nå sover han på plassen sin! :)

Gjest Ramina
Skrevet

Enig i alt du nevner her, særlig det med merking, det er viktig.

Min er både øremerket og har halsbånd (bortsett fra når han har tatt det av seg), for å vise andre at han har en eier. Kastrert er han også.

Han kom forresten tilbake igjen nå, hadde vært innesperret i en garasje i nabolaget siden natt til søndag. Han pilte ut da naboen skulle dra på handletur for en time siden! Katten var sulten og trøtt, og veldig glad for å være hjemme igjen, så nå sover han på plassen sin! :)

Slik kan det gå med kattepuser som er på vift :)

Jeg sliter litt med båndet på jenta vår jeg da.

Kjøpte slikt "stretch" bånd i knalle farger som er enkelt å rive av om hun setter seg fast. Førte på mobilnummeret for den har jeg alltid med meg.

Men hun har det med å få det av seg i hytt og pine, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Trøsten er at hun er usedvanlig trofast på den måten at hun så godt som alltid holdes rundt veggene her :)

Skrevet

Slik kan det gå med kattepuser som er på vift :)

Jeg sliter litt med båndet på jenta vår jeg da.

Kjøpte slikt "stretch" bånd i knalle farger som er enkelt å rive av om hun setter seg fast. Førte på mobilnummeret for den har jeg alltid med meg.

Men hun har det med å få det av seg i hytt og pine, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Trøsten er at hun er usedvanlig trofast på den måten at hun så godt som alltid holdes rundt veggene her :)

Halsbånd er forbruksvare her i huset også. Men det er ikke store utgiften, de koster jo ikke så mye. Passer alltid på å ha et i reserve. Jeg kjøper også disse med innfelt strikk i, og han har hatt dem på i alt fra en uke til flere måneder om gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...