Gå til innhold

Blodtype

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Noen som har peil på hvordan man lett og billig kan finne ut hvilken blodtype man har? =)

Gjest Marese
Skrevet

gå på helsekost og kjøp en test der, koster ca 50 kroner

Gjest modific
Skrevet

Bli blodgiver:) Da får du til og med betalt om du vil:) Eller iallefall en gave.

Skrevet

Melder deg som blodgiver!

Forutsatt at du får gi blod (fyller kriteriene), så får du jo da vite blodtypen din.

Gjest M.Angelica
Skrevet

gå på helsekost og kjøp en test der, koster ca 50 kroner

Takk for tipset.

Jeg sjekket ut www.testselv.no, men der så kostet det 119kr + avgifter. Syns det var litt dyrt. Skal stikke innom i morgen =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Bli blodgiver:) Da får du til og med betalt om du vil:) Eller iallefall en gave.

Er du gal? Jeg takler ikke ta blodprøve i fingeren en gang. Besvimer omtrent på tanken av å bli pumpet for blod! *grøss* ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Melder deg som blodgiver!

Forutsatt at du får gi blod (fyller kriteriene), så får du jo da vite blodtypen din.

Les mitt svar til modific! He he..

*ser for meg at jeg gir blod* ...... *besvimer*

=)

Gjest modific
Skrevet

Er du gal? Jeg takler ikke ta blodprøve i fingeren en gang. Besvimer omtrent på tanken av å bli pumpet for blod! *grøss* ;)

Er litt pinglete selv, men det går faktisk bra. Men jeg ser ikke på nåla da:)

Hvis du har vært innlagt på sykehus, og iallefall om du har blitt operert, så har de tatt blodtyping på deg der. Svaret ligger i journalen din i såfall. Så da slipper du å ta et stikk nå. For det må du om du skal få sjekket den iallefall..

Gjest M.Angelica
Skrevet

Er litt pinglete selv, men det går faktisk bra. Men jeg ser ikke på nåla da:)

Hvis du har vært innlagt på sykehus, og iallefall om du har blitt operert, så har de tatt blodtyping på deg der. Svaret ligger i journalen din i såfall. Så da slipper du å ta et stikk nå. For det må du om du skal få sjekket den iallefall..

Du imponerer! Men jeg har meldt meg som donor da. Det er ikke så nøye når jeg er død, liksom ;)

Jeg har ikke vært på sykehuset siden jeg ble født! He he (bare på korte besøk)

Er ikke så glad i sykehus og leger og alt det der.

Jeg tror jeg er litt rar. Jeg liker ikke fugler, skjæring i kroppen og andre sykehusting! =D

Gjest modific
Skrevet

Du imponerer! Men jeg har meldt meg som donor da. Det er ikke så nøye når jeg er død, liksom ;)

Jeg har ikke vært på sykehuset siden jeg ble født! He he (bare på korte besøk)

Er ikke så glad i sykehus og leger og alt det der.

Jeg tror jeg er litt rar. Jeg liker ikke fugler, skjæring i kroppen og andre sykehusting! =D

He, he. Er sykepleier selv da. Og det gjør meg ingenting å stikke og styre på med andre når jeg er på jobb. Men du skulle sett meg når jeg fikk vaksine her i vår.. Syting da ja. Er verre når det er en selv ja:)

Skrevet

Takk for tipset.

Jeg sjekket ut www.testselv.no, men der så kostet det 119kr + avgifter. Syns det var litt dyrt. Skal stikke innom i morgen =)

Du VET det at du må stikke deg i fingeren med en sånn test også?

Nytter ikke å ta blodprøve uten blod vet du... *LOL*

Gjest M.Angelica
Skrevet

He, he. Er sykepleier selv da. Og det gjør meg ingenting å stikke og styre på med andre når jeg er på jobb. Men du skulle sett meg når jeg fikk vaksine her i vår.. Syting da ja. Er verre når det er en selv ja:)

He he.. sykepleier kunne jeg aldri ha blitt. Måtte ha gått med oksygentilførsel konstant da!!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du VET det at du må stikke deg i fingeren med en sånn test også?

Nytter ikke å ta blodprøve uten blod vet du... *LOL*

Ja, jeg vet! Driver og forbedrer meg mentalt allerede..hehe

Gjest Persille
Skrevet

Jeg bestemte meg for å overvinne frykten og gjøre en god gjerning! Grudde meg mange dager, møtte opp, grudde meg mer, svarte på tusen spørsmål, la meg i sengen, fikk koblet til slangen, tappet to dl, besvimte og fikk beskjed om å gå hjem og ikke komme tilbake....

Og de to dl var helt forgjeves, de måtte ha fem eller ingenting!

Tsk...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg bestemte meg for å overvinne frykten og gjøre en god gjerning! Grudde meg mange dager, møtte opp, grudde meg mer, svarte på tusen spørsmål, la meg i sengen, fikk koblet til slangen, tappet to dl, besvimte og fikk beskjed om å gå hjem og ikke komme tilbake....

Og de to dl var helt forgjeves, de måtte ha fem eller ingenting!

Tsk...

Hehe..stakkars deg.

Jeg kan med andre ord ha god samvittghet for at jeg ikke gir blod =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...