Gå til innhold

uhygienisk?

Anbefalte innlegg

Gjest snytemia
Skrevet

Hallo!

Kommer med et litt rart og sikkert litt komisk spørsmål. Var på besøk hos en venninne om dagen. Vi er nære, og føler oss som hjemme i hverandres hus. Er plaget av allergi for tiden, og ble tett og snørrete mens vi satt der. Jeg gikk inn på kjøkkenet og hentet meg litt tørkepapir, og fikk snytt nesa :-). Hvorpå min venninne utbryter lettere sjokkert: "her i huset snyter vi oss ikke på kjøkkenet! Slikt gjør vi på badet. Får være måte på urenslighet!"

Jeg fikk meg en liten tankevekker, og begynte å surre med dette i hodet........ Har faktisk aldri tenkt tanken at man ikke kan snyte seg på kjøkkenet?

Er det jeg som er "urenslig" og tankeløs, eller er min venninne litt overpertentlig? Jeg mener seff at hun er litt vel bakterieredd, men hadde vært greit å få andres meninger, og evt. legge om praksisen hjemme hos oss også......... :-)

Skrevet

Jeg snyter meg i alle rommene i leiligheten jeg. Snørra og uhumskhetene havner da i papiret eller lommetørkleet jo?!

Gjest hvor som helst
Skrevet

Her i huset snyter vi oss i hvilket rom vi skulle befinne oss i. Akkurat mens man sitter ved bordet og spiser, syns jeg nok man kan gå ut, men ikke ellers.

Jeg syns din venninne overreagerer.

Gjest Moliza
Skrevet

Enig i at hun overreagerer!!!

Hvis jeg snyter meg på kjøkkenet mens jeg lager mat, vasker jeg hendene før jeg fortsetter med matlagingen.

Det skulle ta kverken på alle probl forbundet med snørr/kjøkken!

Skrevet

Hææ? Jeg syns venninna di overdriver noe forferdelig. Jeg snyter meg når jeghar behov, uansett hvilket rom det er i. Men jeg reiser meg fra matbordet om jeg må snyte meg når jeg sitter der.

Gjest busemannen
Skrevet

Jeg snyter meg i alle rommene i leiligheten jeg. Snørra og uhumskhetene havner da i papiret eller lommetørkleet jo?!

Tror vedkommende venninne burde se hva slags verden vi lever i.

Er selv mann og hvor ofte ser jeg ikke menn som forlater herretoalettet uten å vaske hendene etter at snabelen er ristet tom! Hvor mange holder ikke håndflaten foran munnen når de nyser? I bilkøer e.l. sitter veldig mange med fingeren i nesegrevet på jagt etter gull! Og den hånden eller fingeren hilser du kanskje på like etterpå...

Det finner m.a.o. langt mer uhygeniske ting her i verden enn å snyte seg i feil rom...

Gjest M.Angelica
Skrevet

He he..Hun overreagerer i mine øyne iallfall..

Hun skulle hatt seg noen dager i b.hg! Hadde vel fått sjokk! :P

Gjest snytemia
Skrevet

Takk for svar! Fint at det er andre som tenker som meg! Selvfølgelig enig i at man reiser seg hvis man sitter ved matbordet, osv. Men begynte faktisk å lure på om jeg var litt "små-lurvete", i og med at hun reagerte slik.

mvh

Gjest sommerfugler
Skrevet

Takk for svar! Fint at det er andre som tenker som meg! Selvfølgelig enig i at man reiser seg hvis man sitter ved matbordet, osv. Men begynte faktisk å lure på om jeg var litt "små-lurvete", i og med at hun reagerte slik.

mvh

Moren til en venninne av meg var ekstremt ryddig, og hadde støv på hjernen. En dag, da jeg var yngre og på besøk hos de, skulle jeg teste moren ut. Før hun kom hjem lagde jeg en liten bulk på duken på "avlastningsbordet" ved sofaen (det lille i hjørnet). Det første moren gjorde da hun kom inn i stuen, var å løpe bort og rette ut duken.

Enkelte er syke!

Skrevet

Jeg bodde sammen med ei sånn da jeg gikk på videregående -ikek fikk jeg vise tærne etter jeg hadde dusja - og gre håret og snyte sg, det måtte man på badet å gjøre. Å fise....kan du jo bare tenke deg - hehe

Gjest Ramina
Skrevet

He he :)

Jeg holder meg unna gryter og mat for å si det sånn, men snyter meg ikke utelukkende på badet.

Når det gjelder bassilusker så flakser de vegg i mellom lenge før en snyter seg i papiret :)

Skrevet

Tror vedkommende venninne burde se hva slags verden vi lever i.

Er selv mann og hvor ofte ser jeg ikke menn som forlater herretoalettet uten å vaske hendene etter at snabelen er ristet tom! Hvor mange holder ikke håndflaten foran munnen når de nyser? I bilkøer e.l. sitter veldig mange med fingeren i nesegrevet på jagt etter gull! Og den hånden eller fingeren hilser du kanskje på like etterpå...

Det finner m.a.o. langt mer uhygeniske ting her i verden enn å snyte seg i feil rom...

Æsj, så uappetittlig...

*grøss*

Gjest batteri
Skrevet

klart hun overreagerer, jeg liker vanligvis ikke å nsyte meg rett forran folk, av en eller annen grunn, og reagerer litt når folk begynner å snyte seg voldsomt på bussen, dersom det høres veldig..ekkel og brutalt ut..=) men på jobben her om dagen var det en som snøt seg mens hun holdt på med en kunde(jobber i en bu), altså det er ikke noe å ta slik på vei for!!!!!!!

Gjest Shira12
Skrevet

mvh

Jeg er enig med de andre som har svart deg.

Hun overreagerte.

Men det er mange som sliter med angst for bakterier.

Gjest Iznowgood_007
Skrevet

Jeg tar med snytinga på toalettet, for det er da ikke alle som liker lyden... papiret skal jo allikevel i do.

Gjest Persille
Skrevet

He he..Hun overreagerer i mine øyne iallfall..

Hun skulle hatt seg noen dager i b.hg! Hadde vel fått sjokk! :P

*ler*

Jeg har forkastet alle fordommer og svelget et tonn med kameler etter at jeg fikk bhg i huset :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg er litt som din venninne. Jeg blir litt redd faktisk, når noen snyter seg eller hoster ved siden av meg.

Hvis noen hoster ved siden av meg på bussen, så snur jeg meg bort, eller jeg reiser meg opp.

Jeg sier ikke noe, for folk kan jo ikke noe for at de er forkjølet.

Men jeg hadde ikke likt at noen hadde snytt seg inne på kjøkkenet mitt.

Grunnen til at jeg er litt småhysterisk når det gjelder dette, er at når jeg blir forkjølet, utvikler det seg ofte til bronkitt, og så går jeg med slim og tung pust i flere uker. Det er fryktelig slitsomt. Derfor passer jeg alltid på vaske hendene også, med gang jeg kommer på jobb, når jeg har tatt bussen.

Det hjelper faktisk å være litt hysterisk. Før var jeg aldri nøye på slikt, og var ofte forkjølet. Nå blir jeg forkjølet mye skjednere.

Skrevet

Himmel, det kaller jeg litt for overrenslig. Snyte seg kan man da gjøre hvor som helst, bare man går litt unna andre mennsker! Liker ikke folk som sitter ved lunchbordet og snyter seg.. Men å snyte seg er da ikke urenslig, tenk på alle bakteriene vi omgir oss med. Hvordan takler hun unger der snørra renner når de kommer inn, må jo få hysterisk anfall hun da :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

*ler*

Jeg har forkastet alle fordommer og svelget et tonn med kameler etter at jeg fikk bhg i huset :)

He he...

Føler virkelig for en dusj når jeg kommer hjem fra jobb, nedlasset av snørr, sand, mat, sikell og annet lekkert =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...