stromme Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Sånn dvd-spiller som man kan ha i bilen, kan den brukes i fly også???? 0 Siter
fuzzy76 Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 I samme grad som en discman, dvs under hele flyturen bortsett fra under takeoff og landing. Det som er interessant å merke seg med sånne bærbare dvd-spillere er at noen av dem har så lite som 2 timers batteritid, noe som er for lite for en del filmer. 0 Siter
Gjest modific Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Ja, men ikke under opp- og nedstigning mener jeg. Vi brukte vår oppe i lufta iallefall. 0 Siter
flisa Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 I samme grad som en discman, dvs under hele flyturen bortsett fra under takeoff og landing. Det som er interessant å merke seg med sånne bærbare dvd-spillere er at noen av dem har så lite som 2 timers batteritid, noe som er for lite for en del filmer. så teit! Våre holder 3 timer i alle fall 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Ja, men ikke under opp- og nedstigning mener jeg. Vi brukte vår oppe i lufta iallefall. Hvorfor kan ikke sånt brukes under opp- og nedstigning? For en med lettere flyskrekk er det ikke beroligende å høre sånt. Skal det ikke mer til før et fly går i bakken enn at en eller annen idiot sitter og koser seg med en film eller David Bowie, eventuelt har glemt å skru av mobiltelefonen? Altså: Hvorfor kan ikke sånt brukes når flyet går opp eller ned? 0 Siter
Gjest modific Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Hvorfor kan ikke sånt brukes under opp- og nedstigning? For en med lettere flyskrekk er det ikke beroligende å høre sånt. Skal det ikke mer til før et fly går i bakken enn at en eller annen idiot sitter og koser seg med en film eller David Bowie, eventuelt har glemt å skru av mobiltelefonen? Altså: Hvorfor kan ikke sånt brukes når flyet går opp eller ned? Ingen aning. Tror de sa at ingen elektriske "dingser" skulle brukes under opp og nedstigning. Men en slik har jo ingen sender eller mottaker så jeg aner ikke hvorfor egentlig:) Tror det bare er en regel de har laget seg. Helt sikkert ingenting å bekymre seg for nei:) 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 I samme grad som en discman, dvs under hele flyturen bortsett fra under takeoff og landing. Det som er interessant å merke seg med sånne bærbare dvd-spillere er at noen av dem har så lite som 2 timers batteritid, noe som er for lite for en del filmer. Min holder iallefall i fire timer:) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Ingen aning. Tror de sa at ingen elektriske "dingser" skulle brukes under opp og nedstigning. Men en slik har jo ingen sender eller mottaker så jeg aner ikke hvorfor egentlig:) Tror det bare er en regel de har laget seg. Helt sikkert ingenting å bekymre seg for nei:) Jeg bekymrer meg over alt som har med fly å gjøre, og i hvert fall regler som underforstått sier at et anrop på en eller annen mobiltelefon er nok til at jeg kan ende opp med svidd hår i en eller annen åker. 0 Siter
sheba Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Hvorfor kan ikke sånt brukes under opp- og nedstigning? For en med lettere flyskrekk er det ikke beroligende å høre sånt. Skal det ikke mer til før et fly går i bakken enn at en eller annen idiot sitter og koser seg med en film eller David Bowie, eventuelt har glemt å skru av mobiltelefonen? Altså: Hvorfor kan ikke sånt brukes når flyet går opp eller ned? Det skal ikke brukes i fly ved avgang og landing pga at elektronikken i flyet kan påvirkes av det... derfor skal mobiler og lignende være avslått ved take off og landing :-) har jobbet som flyvertinne i mange år og ennå aldri "kræsja" pga en glemt avslått mobil eller dvd, men sånn er reglene:-) psssst?? har du litt flyskrekk?? i såfall er du absolutt ikke alene :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Det skal ikke brukes i fly ved avgang og landing pga at elektronikken i flyet kan påvirkes av det... derfor skal mobiler og lignende være avslått ved take off og landing :-) har jobbet som flyvertinne i mange år og ennå aldri "kræsja" pga en glemt avslått mobil eller dvd, men sånn er reglene:-) psssst?? har du litt flyskrekk?? i såfall er du absolutt ikke alene :-) Jeg har litt flyskrekk, og har bare flydd to ganger i hele mitt liv. Da overlevde jeg etter et par cognac og et par øl. Skal sannsynligvis fly en tur om et par-tre uker, hvis jeg finner en artig sydentur, og da blir det nok cognacen som redder meg igjen. Jeg har egentlig litt mer enn litt flyskrekk. Får finne en snerten flyvertinne som kan holde meg i hånda. 0 Siter
Jada, så neida så.. Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Det skal ikke brukes i fly ved avgang og landing pga at elektronikken i flyet kan påvirkes av det... derfor skal mobiler og lignende være avslått ved take off og landing :-) har jobbet som flyvertinne i mange år og ennå aldri "kræsja" pga en glemt avslått mobil eller dvd, men sånn er reglene:-) psssst?? har du litt flyskrekk?? i såfall er du absolutt ikke alene :-) Dette med at mobiltelefoner skal være skrudd av ved landing/take-off, er nok noe som sitter igjen fra gammelt av tror jeg... Har tidligere jobbet som testtekninker og testet/klargjorde utstyr for navigering i fly.Ingen tester som fikk noe negativt utslag på bruk av mobiltelefon i nærheten. 0 Siter
sheba Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Jeg har litt flyskrekk, og har bare flydd to ganger i hele mitt liv. Da overlevde jeg etter et par cognac og et par øl. Skal sannsynligvis fly en tur om et par-tre uker, hvis jeg finner en artig sydentur, og da blir det nok cognacen som redder meg igjen. Jeg har egentlig litt mer enn litt flyskrekk. Får finne en snerten flyvertinne som kan holde meg i hånda. jeg har ikke tall på de gangene jeg har vært opp og ned!! så ta det med ro du og kos deg med konjakken:-) *tenker etter og tenker pokker at jeg ikke var på den flighten!! hehehe* skulle holdt deg i hånda jeg:-) Men spøk til side, er det take off som er det verste?? det er faktisk mange engstelige for... Kan da fortelle deg at det er like sikkert som hele flyturen, maskinen blir sjekket foran hver avgang og er det det minste tvil blir flyet ståenede nettop der.. 0 Siter
sheba Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Dette med at mobiltelefoner skal være skrudd av ved landing/take-off, er nok noe som sitter igjen fra gammelt av tror jeg... Har tidligere jobbet som testtekninker og testet/klargjorde utstyr for navigering i fly.Ingen tester som fikk noe negativt utslag på bruk av mobiltelefon i nærheten. Det er sant, men de fleste flyselskap er på gang for å åpne for dette, eneste grunnen til at de sjekker mer enn dobbelt er jo for sikkerheten... jeg ville ikke bekymret meg:-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 jeg har ikke tall på de gangene jeg har vært opp og ned!! så ta det med ro du og kos deg med konjakken:-) *tenker etter og tenker pokker at jeg ikke var på den flighten!! hehehe* skulle holdt deg i hånda jeg:-) Men spøk til side, er det take off som er det verste?? det er faktisk mange engstelige for... Kan da fortelle deg at det er like sikkert som hele flyturen, maskinen blir sjekket foran hver avgang og er det det minste tvil blir flyet ståenede nettop der.. Jeg vet jo at det ikke er farlig. Det er farligere for meg å sykle til jobb flere ganger i uka. Så frykten er helt ubegrunnet. Det verste er tiden før cognacen begynner å virke. Etter at den begynte å funke på vei til Kos for et par år siden, syntes jeg faktisk det hele var litt artig. Landinga, da flyet cruiset rundt diverse øyer og vi kunne se bunnen i det klare vannet, var fin. Men da var jeg også litt beruset. Så jeg trodde egentlig frykten min var over etter den turen, men så skulle vi hjem igjen. Og det å fly med dehydrering og fyllenerver, og være så lumsk i legemet at jeg ikke engang klarte å kommunisere såpass med flyvertinnene at jeg fikk meg det sårt trengte vannet, var ille. Så begynte flyet å ramle litt opp og ned i lufta før det satte snuta nedover før landingen på Gardermoen, og da var jeg ganske sikker på at jeg skulle stryke med. Dessuten fikk jeg ubeskrivelige dotter i øra på vei til Hellas. Det var så ille at jeg var sikker på at noe ville sprenge inni der. Men jeg vet naturligvis at det å fly er like sikkert som å sette penger i banken. 0 Siter
MsSophie Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 jeg har ikke tall på de gangene jeg har vært opp og ned!! så ta det med ro du og kos deg med konjakken:-) *tenker etter og tenker pokker at jeg ikke var på den flighten!! hehehe* skulle holdt deg i hånda jeg:-) Men spøk til side, er det take off som er det verste?? det er faktisk mange engstelige for... Kan da fortelle deg at det er like sikkert som hele flyturen, maskinen blir sjekket foran hver avgang og er det det minste tvil blir flyet ståenede nettop der.. Take-off er definitivt verst ja.... Har ikke spesielt flyskrekk - men synes akkurat den biten er mindre festlig. Nedstigningen og landingen tas så pass gradevis, og det eneste ubehaglige med den er "dotter i ørene"... 0 Siter
sheba Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Jeg vet jo at det ikke er farlig. Det er farligere for meg å sykle til jobb flere ganger i uka. Så frykten er helt ubegrunnet. Det verste er tiden før cognacen begynner å virke. Etter at den begynte å funke på vei til Kos for et par år siden, syntes jeg faktisk det hele var litt artig. Landinga, da flyet cruiset rundt diverse øyer og vi kunne se bunnen i det klare vannet, var fin. Men da var jeg også litt beruset. Så jeg trodde egentlig frykten min var over etter den turen, men så skulle vi hjem igjen. Og det å fly med dehydrering og fyllenerver, og være så lumsk i legemet at jeg ikke engang klarte å kommunisere såpass med flyvertinnene at jeg fikk meg det sårt trengte vannet, var ille. Så begynte flyet å ramle litt opp og ned i lufta før det satte snuta nedover før landingen på Gardermoen, og da var jeg ganske sikker på at jeg skulle stryke med. Dessuten fikk jeg ubeskrivelige dotter i øra på vei til Hellas. Det var så ille at jeg var sikker på at noe ville sprenge inni der. Men jeg vet naturligvis at det å fly er like sikkert som å sette penger i banken. Håper du kommer over det der, men skal jeg være ærlig så er de fleste litt nervøse. det var jeg selv, til og med etter at jeg begynte og jobbe:-) det tok ikke mange ukene men det er liksom noe med å være "der oppe":-) vi var igjennom krisesituasjoner og ulykker i opplæringen vår, om jeg ikke hadde vært overbevist om at jobben min var trygg hadde jeg aldri møtt opp når jeg hadde små barn hjemme:-) Idet du skjønner hvordan et fly fungerer/reagerer i luft, da blir alle bekymringer mye mindre. alle ombord vet hva de skal gjøre, og er sitt ansvar bevisst. i alle mine år i sas har jeg ikke møtt en eneste situasjon som ville få meg til og tvile på jobben, jeg sluttet pga min eldste datter som fikk angst etter 11 september....! 0 Siter
sheba Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Take-off er definitivt verst ja.... Har ikke spesielt flyskrekk - men synes akkurat den biten er mindre festlig. Nedstigningen og landingen tas så pass gradevis, og det eneste ubehaglige med den er "dotter i ørene"... Flysikkerheten er på topp i siviliserte land, det gjelder det meste av verden.. Take off er "skummelt" for mange siden du skal opp, men om du snur litt på det så tenk på at et fly "liker" og "fungerer" mye bedre oppe i luften enn nede på bakken, de er konstruert for dette... Mange deler din bekymring, men det er ikke farlig, har du flyskrekk så skal du tenke deg en firkant like stor som hele gardermoen, så setter du en liten prikk i ene hjørnet med en penn! ser du den????? det er en flyulykke!, altså en utrolig liten sjans at noe skal skje:-) 0 Siter
sheba Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Jeg vet jo at det ikke er farlig. Det er farligere for meg å sykle til jobb flere ganger i uka. Så frykten er helt ubegrunnet. Det verste er tiden før cognacen begynner å virke. Etter at den begynte å funke på vei til Kos for et par år siden, syntes jeg faktisk det hele var litt artig. Landinga, da flyet cruiset rundt diverse øyer og vi kunne se bunnen i det klare vannet, var fin. Men da var jeg også litt beruset. Så jeg trodde egentlig frykten min var over etter den turen, men så skulle vi hjem igjen. Og det å fly med dehydrering og fyllenerver, og være så lumsk i legemet at jeg ikke engang klarte å kommunisere såpass med flyvertinnene at jeg fikk meg det sårt trengte vannet, var ille. Så begynte flyet å ramle litt opp og ned i lufta før det satte snuta nedover før landingen på Gardermoen, og da var jeg ganske sikker på at jeg skulle stryke med. Dessuten fikk jeg ubeskrivelige dotter i øra på vei til Hellas. Det var så ille at jeg var sikker på at noe ville sprenge inni der. Men jeg vet naturligvis at det å fly er like sikkert som å sette penger i banken. Du får si ifra da når du skal fly:-) så får jeg hoppe på et lite vikariat;-) (for å holde deg i hånda og sjenke i konjakken) ville vært morsomt å se deg hoppe ned flytrappa på vei til ferie! ;-) hehehe 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Håper du kommer over det der, men skal jeg være ærlig så er de fleste litt nervøse. det var jeg selv, til og med etter at jeg begynte og jobbe:-) det tok ikke mange ukene men det er liksom noe med å være "der oppe":-) vi var igjennom krisesituasjoner og ulykker i opplæringen vår, om jeg ikke hadde vært overbevist om at jobben min var trygg hadde jeg aldri møtt opp når jeg hadde små barn hjemme:-) Idet du skjønner hvordan et fly fungerer/reagerer i luft, da blir alle bekymringer mye mindre. alle ombord vet hva de skal gjøre, og er sitt ansvar bevisst. i alle mine år i sas har jeg ikke møtt en eneste situasjon som ville få meg til og tvile på jobben, jeg sluttet pga min eldste datter som fikk angst etter 11 september....! Skal jeg være helt ærlig så føler jeg ikke den helt store sikkerheten i at samtlige om bord vet hva de skal gjøre dersom flyet deiser mot bakken i en hastighet på flere hundre kilometer i timen. 0 Siter
sheba Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Skal jeg være helt ærlig så føler jeg ikke den helt store sikkerheten i at samtlige om bord vet hva de skal gjøre dersom flyet deiser mot bakken i en hastighet på flere hundre kilometer i timen. Det gjør vel ingen;-) men det skjer heller ikke om ikke en gærning hjelper til da;-) MER KONJAKK!! hehe sikkerheten er på topp, det vet jeg:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.