sheba Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Skal jeg være helt ærlig så føler jeg ikke den helt store sikkerheten i at samtlige om bord vet hva de skal gjøre dersom flyet deiser mot bakken i en hastighet på flere hundre kilometer i timen. Kom deg på msn!! er det sommerferie fra den også?? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Kom deg på msn!! er det sommerferie fra den også?? Kommer ikke inn på msn i natt. Har bare sånn webbasert møkk her, og den er generelt vrien. 0 Siter
flisa Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Jeg har litt flyskrekk, og har bare flydd to ganger i hele mitt liv. Da overlevde jeg etter et par cognac og et par øl. Skal sannsynligvis fly en tur om et par-tre uker, hvis jeg finner en artig sydentur, og da blir det nok cognacen som redder meg igjen. Jeg har egentlig litt mer enn litt flyskrekk. Får finne en snerten flyvertinne som kan holde meg i hånda. Sånn er jeg også - og da jeg satt ved siden av en som fomlet med noe hele tiden da beskjeden om å slå av mobilen kom, ble jeg nesten helt desperat. Han fomlet og fomlet, kikket etter meldinger -kneppet opp og igjen veska etc. det var så vidt jeg ikke skrek, "SLÅ AV DEN FORPULTE TELEFON NÅR DAMA SIER DET; DITT FORBANNA KJØTTHUE!!! ...men NEI da - jeg er snill og sitter bare og får en voksende redd klump i halsen og tenker; "så det er på grunn av en tulling at jeg skal dø - en med stygg skjorte attpåtil!" ...han slp den av når dama gikk rundt og sjekket etterpå.... 0 Siter
flisa Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Håper du kommer over det der, men skal jeg være ærlig så er de fleste litt nervøse. det var jeg selv, til og med etter at jeg begynte og jobbe:-) det tok ikke mange ukene men det er liksom noe med å være "der oppe":-) vi var igjennom krisesituasjoner og ulykker i opplæringen vår, om jeg ikke hadde vært overbevist om at jobben min var trygg hadde jeg aldri møtt opp når jeg hadde små barn hjemme:-) Idet du skjønner hvordan et fly fungerer/reagerer i luft, da blir alle bekymringer mye mindre. alle ombord vet hva de skal gjøre, og er sitt ansvar bevisst. i alle mine år i sas har jeg ikke møtt en eneste situasjon som ville få meg til og tvile på jobben, jeg sluttet pga min eldste datter som fikk angst etter 11 september....! Jeg er som SDD - noen ganger er jeg OVERBEVIST om at jeg kommer til å dø. Tror ikke det er annet enn klaustrofobi på en måte - å være innestengt med AKKURAT de menneskene - jeg er redd en eller annen skal slå seg vrang el. MEN, da jeg var i Tyskland i fjor høst byttet vi fly på Kastrup og gikk over i et propellfly med tapet på veggene - et skikkelig lurvefly og FOR et spetakkel! - men vet du hva? jeg fantes ikke redd! - Det virket mye mer 2ærlig2 at noe som skulle fly så høyt skulle bråke sånn, -man slapp å sitte og lytte etter mystiske dunk fra skumle steder og sånn. - og da han som satt ved siden av meg fortalte at det er sånne fly de flyr langs kysten i Nord-Norge i storm -da trivdes jeg! :-) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Jeg vet jo at det ikke er farlig. Det er farligere for meg å sykle til jobb flere ganger i uka. Så frykten er helt ubegrunnet. Det verste er tiden før cognacen begynner å virke. Etter at den begynte å funke på vei til Kos for et par år siden, syntes jeg faktisk det hele var litt artig. Landinga, da flyet cruiset rundt diverse øyer og vi kunne se bunnen i det klare vannet, var fin. Men da var jeg også litt beruset. Så jeg trodde egentlig frykten min var over etter den turen, men så skulle vi hjem igjen. Og det å fly med dehydrering og fyllenerver, og være så lumsk i legemet at jeg ikke engang klarte å kommunisere såpass med flyvertinnene at jeg fikk meg det sårt trengte vannet, var ille. Så begynte flyet å ramle litt opp og ned i lufta før det satte snuta nedover før landingen på Gardermoen, og da var jeg ganske sikker på at jeg skulle stryke med. Dessuten fikk jeg ubeskrivelige dotter i øra på vei til Hellas. Det var så ille at jeg var sikker på at noe ville sprenge inni der. Men jeg vet naturligvis at det å fly er like sikkert som å sette penger i banken. Hei. Må bare si at jeg definitivt deler din flyskrekk, kanskje i enda litt høyere skala. Men jeg vet at bare jeg flyr litt jevnlig går det bedre! På tur hjem fra London en gang fikk jeg også slike ubeskrivelige dotter i øra. På flyet var det en godt voksen flyvertinne som skjønte at jeg hadde forferdelig vondt, og hun hadde råd: Hun tok to plastkopper (slike du får vann i normalt), og i bunnen la hun to papir-tørkehåndklær (slike som man tørker hendene med på offentlige toaletter, vet du) som var dyppet (og godt vridd opp!) i så varmt vann som mulig. Disse koppene satte jeg mot øret, og vet du - alt vondt forsvant. Nei, det så ikke verken stilig eller sexy ut, men alternativet var lukket anstalt etter landing, så jeg gav fan! For å takle alle slike uventende lyder og bevegelser (jeg tror nemlig vi styrter hver gang flyet gjør en bevegelse opp eller ned), sa en vertinne en gang at jeg skulle forestille meg at jeg satt i en buss på en landevei. Det hjalp en stund, selv uten at jeg hadde inntatt alkohol. God tur, forresten! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Hei. Må bare si at jeg definitivt deler din flyskrekk, kanskje i enda litt høyere skala. Men jeg vet at bare jeg flyr litt jevnlig går det bedre! På tur hjem fra London en gang fikk jeg også slike ubeskrivelige dotter i øra. På flyet var det en godt voksen flyvertinne som skjønte at jeg hadde forferdelig vondt, og hun hadde råd: Hun tok to plastkopper (slike du får vann i normalt), og i bunnen la hun to papir-tørkehåndklær (slike som man tørker hendene med på offentlige toaletter, vet du) som var dyppet (og godt vridd opp!) i så varmt vann som mulig. Disse koppene satte jeg mot øret, og vet du - alt vondt forsvant. Nei, det så ikke verken stilig eller sexy ut, men alternativet var lukket anstalt etter landing, så jeg gav fan! For å takle alle slike uventende lyder og bevegelser (jeg tror nemlig vi styrter hver gang flyet gjør en bevegelse opp eller ned), sa en vertinne en gang at jeg skulle forestille meg at jeg satt i en buss på en landevei. Det hjalp en stund, selv uten at jeg hadde inntatt alkohol. God tur, forresten! Nå få du kjøpt trykkutjevningspropper til å ha i ørene, på apoteket :-) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Nå få du kjøpt trykkutjevningspropper til å ha i ørene, på apoteket :-) DET skal jeg kjøpe, ja! De ser sikkert litt mer - tja - passende ut enn to hvite plastikkglass! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 DET skal jeg kjøpe, ja! De ser sikkert litt mer - tja - passende ut enn to hvite plastikkglass! Ja, så bilde av de. To myke gummipropper, som kan brukes to ganger. 0 Siter
flisa Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Ja, så bilde av de. To myke gummipropper, som kan brukes to ganger. de sier de blir fulle av fukt og pollen og sånn for at man skal kjøpe flere... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 de sier de blir fulle av fukt og pollen og sånn for at man skal kjøpe flere... Ja, jeg hadde vel ikke akkurat kastet de etter to ganger selv :-) 0 Siter
flisa Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 DET skal jeg kjøpe, ja! De ser sikkert litt mer - tja - passende ut enn to hvite plastikkglass! de heter EarPlanes og kan se slik ut: http://images.google.com/images?q=EarPlanes&hl=en fås på apotek - jeg skal kjøpe neste gang jeg flyr i alle fall! 0 Siter
flisa Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 de heter EarPlanes og kan se slik ut: http://images.google.com/images?q=EarPlanes&hl=en fås på apotek - jeg skal kjøpe neste gang jeg flyr i alle fall! http://www.diversen.no/utvidbeskr/tf-11201b.htm 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.