Gå til innhold

En overkjørt katt...

Anbefalte innlegg

Gjest Nosferatü
Skrevet

For mange år siden var katten vår borte i tre dager.

Min fetter kom så brått syklende med et kattekadaver stivt som en pinne spent fast på bagasjebrettet, flat som en pannekake.

Ufølsomt skreik han: "katta deres er dau!". Min bror skreik og så ut som Munchs "Skrik". Det scenariet sitter som sveiset fast i hodet resten av livet.

Synet av et gammeldags bagasjebrett med spennbøyler, et stivt og flatt kattekadaver med halen rett ut og labber grotesk i alle retninger sitter svidd inn i bevisstheten.

Fetterens forventningsfulle øyne da resten av familien strømmet til og jentene nesten svimte av i sjokk.

Har liksom et lite minuspoeng til den fetteren....

Gjest Nosferatü
Skrevet

*kniper hardt igjen for ikke å le*

Mange som har ledd av det opp gjennom åra.

Galgenhumor?

Grusomheten liksom lyste ut av guttehvalpens ansikt.

Skrevet

Mange som har ledd av det opp gjennom åra.

Galgenhumor?

Grusomheten liksom lyste ut av guttehvalpens ansikt.

Jeg ler alltid på feil sted :)

Gjest Nosferatü
Skrevet

Jeg ler alltid på feil sted :)

Bre ikke le først, vent diskret til alle andre har nøytralisert saken.

Skrevet

Bre ikke le først, vent diskret til alle andre har nøytralisert saken.

åja - jeg har til ogmed gått kurs i hvordan jeg skal oppføre meg - hehe, men det legger jeg vekk her på DOL :)

Skrevet

Ånei!

Jeg har selv mistet to puser til bilene. Helt forferdelig å se kroppene deres etterpå. Du har min aller dypeste medfølelse.

Gjest Nosferatü
Skrevet

åja - jeg har til ogmed gått kurs i hvordan jeg skal oppføre meg - hehe, men det legger jeg vekk her på DOL :)

Sjarmekurs?

Præ-hæ-hæ--hæ

Fleksnes greie.

Skrevet

Sjarmekurs?

Præ-hæ-hæ--hæ

Fleksnes greie.

Ja, noe sånt! :) sjefen sendte meg - hehe

Gjest Nosferatü
Skrevet

Ja, noe sånt! :) sjefen sendte meg - hehe

Instruktør eller deltaker?

Prff....

Skrevet

Instruktør eller deltaker?

Prff....

deltager...:-(

Gjest Nosferatü
Skrevet

Ånei!

Jeg har selv mistet to puser til bilene. Helt forferdelig å se kroppene deres etterpå. Du har min aller dypeste medfølelse.

Vi har mistet ca 12-15 av ulike grunner. Etterhvert fikk vi et rasjonelt forhold til det. De voksne bestemmer stort sett hvordan barna skal ta det. Det er viktig at vi voksne ikke overdriver og strekker sorgen lenger enn barna.

Jeg mener voksne skal beherske seg, være rolige og la barn takle det selv.

Mange voksne prøver å overføre sorg til barna, det er galt.

Skrevet

Vi har mistet ca 12-15 av ulike grunner. Etterhvert fikk vi et rasjonelt forhold til det. De voksne bestemmer stort sett hvordan barna skal ta det. Det er viktig at vi voksne ikke overdriver og strekker sorgen lenger enn barna.

Skal jeg trekke medfølelsen tilbake da? det er mulig det ble for mye.

Som tenåring sørget jeg lenge over pusene mine.

Gjest Nosferatü
Skrevet

Skal jeg trekke medfølelsen tilbake da? det er mulig det ble for mye.

Som tenåring sørget jeg lenge over pusene mine.

Sorg skal kunne avsluttes og gå over til minner.

En guttunge som ikke forsto at noen kunne bli støtt, har ikke noe med manglende respekt å gjøre, det er et barn. Noe annet hadde vært om det var en voksen.

Jeg vet også om en eldre dame som kom til polititet og rapporterte en veskenapping. I veska som ble rappet lå bare hennes døde katt. Veskenapperen fikk nok en skuffelse, og damen faktisk smilte litt i sorgen :-)

Skrevet

"Mange voksne prøver å overføre sorg til barna, det er galt."

Ja. Men det er like galt å lære barna at "det er ikke så ille" og "det er helt greit" etc. Det er en balanse der som er helt essensiell, og selv om jeg tror en person er født med et utgangspunkt for hvor sympatisk han/hun er, så tror jeg det er rom for stimulans begge veier de første årene.

"...................................."

Gjest Nosferatü
Skrevet

"Mange voksne prøver å overføre sorg til barna, det er galt."

Ja. Men det er like galt å lære barna at "det er ikke så ille" og "det er helt greit" etc. Det er en balanse der som er helt essensiell, og selv om jeg tror en person er født med et utgangspunkt for hvor sympatisk han/hun er, så tror jeg det er rom for stimulans begge veier de første årene.

"...................................."

Jeg mener bare at de voksne skal være for det første rolige og senere åpne.

Jeg har sett tilfeller hvor de voksne skremte vettet av unga etter at dyr eller mennesker dør, og glemte at det var barn til stede i alt for lang tid.

Skrevet

Sorg skal kunne avsluttes og gå over til minner.

En guttunge som ikke forsto at noen kunne bli støtt, har ikke noe med manglende respekt å gjøre, det er et barn. Noe annet hadde vært om det var en voksen.

Jeg vet også om en eldre dame som kom til polititet og rapporterte en veskenapping. I veska som ble rappet lå bare hennes døde katt. Veskenapperen fikk nok en skuffelse, og damen faktisk smilte litt i sorgen :-)

Du - den der med dau katt i stjålet veske er en eldgammel vandrehistorie og neppe noe som har skjedd noen gang.

Gjest Nosferatü
Skrevet

Du - den der med dau katt i stjålet veske er en eldgammel vandrehistorie og neppe noe som har skjedd noen gang.

Mulig det, spiller ingen rolle, siden det var bare for å illusterere.

Jeg ble frastålet en kartong med hestemøkk som jeg skulle bruke på rosene, og det skulle visst også være en vandrehistorie :-) Mulig esken med bilde av en dyr liten datagreie lurte noen. Bare idioter går fra en slik i slottsparken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...