ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Burde kanskje skrevet innlegget på reiseforumet, men antar det besøkes av svært få dolere. Hvordan er Rhodos? Tenkte å kaste meg på en tur til syden om et par uker, og Rhodos er et av de stedene hvor det ser ut til å være mulig å få en tur for en relativt grei slump kroner. Blir sannsynligvis til at jeg reiser alene, og i så fall virker det litt skremmende å hoppe på en uspesifisert reise og dermed risikere å ende opp på rom med en eller annen sullik. Og til Rhodos får jeg spesifisert tur med eget rom til i overkant av 3 lapper, noe som er helt greit. Så, hva sier dere? Er det et greit sted? Blir i så fall Rhodos by. Må ha litt uteliv hvis jeg først skal nedover. Erfaringer? Prisnivå? Fine strender med servering? Hva med maten? Hotellet jeg så meg ut heter Constantine og har tre stjerner. Hvordan er enkeltrommene på sånne steder? Så små at det kan lønne seg å betale ut den ubrukte senga i et dobbeltrom? (Skiller bare et tre-fire hundre kroner i pris). 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Skiller bare tre-fire hundre kroner i pris. Uten "et" først. Før dolpolitiet tar meg. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Skiller bare tre-fire hundre kroner i pris. Uten "et" først. Før dolpolitiet tar meg. Puh, det var godt du så det selv! Ville jo nødig at du skal bli arrestert rett før ferien... Ellers har jeg ikke vært på Rhodos, men tror ikke jeg noen gang har hørt noe negativt om stedet...? *tenke, tenke* Lykke til og god tur! 0 Siter
flisa Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Syns det er litt trist at du skal reise alene jeg..... *snufser tantete* 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Du kan ende opp med en illeluktende sullikk på uspesifisert, men du kan også få rommet alene, eller være så heldig at det kommer en du kan ha det kjempegøy med. Det siste hendte meg, så jeg har god erfaring. Det som er litt kjipt er at du ikke vet når noen kommer. Du risikerer at det banker på kl. 2 om natten, og vips, så har du samboer. Har bare tuslet gjennom gamlebyen på Rhodos, aldri bodd der, men kjenner noen som har vært der mange ganger (i sentrum). Visstnok veldig bra, mye liv og strand på begge sider. Prisene og maten er vel som ellers i Hellas, helt greie. Du får det sikkert kjempefint :-) 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 For 300 400 kr kan det vel være greit å ta en dobbelt rom. Kjekt med to senger om du klarer å erobre ei dame:) 0 Siter
cecily Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Har vært like utenfor Rhodos by, helt flott det. Hotellområdet vi var på var supert, så vi holdt oss jo mest der når vi skulle bade og sole oss. Vi var også en tur innom et gammelt Akropolis og en helt sinnsykt varm strand like ved. Stranda lå nedi en grop, så det ble kokvarmt. Det er altså muligheter for å nyte en kokt SDD, dersom du skulle ønske det. Selve byen var helt greit, mener jeg å huske. Ikke altfor stor, men ikke altfor liten heller. Uteliv med gratis drinker for turister rundt omkring, øff kørs, som et hvilket som helst annet sydensted. Du som er gutt slipper kanskje unna alle de ekle innpåslitne guttene i tillegg. Jeg hadde aldri i verden turt å reise alene, men god tur til deg! 0 Siter
MsSophie Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Syns det er litt trist at du skal reise alene jeg..... *snufser tantete* ....burde ikke vi to reist sammen med han å passet på....sett at han fikk i seg frokost, dusjet, pusset tennene og sånn...? Spilt kort og yatzi med han når kveldene ble for lange...? :-) 0 Siter
flisa Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 ....burde ikke vi to reist sammen med han å passet på....sett at han fikk i seg frokost, dusjet, pusset tennene og sånn...? Spilt kort og yatzi med han når kveldene ble for lange...? :-) Jo! og jeg har akkurat sjekket Ving-kontoen min - hadde gått bra det! 0 Siter
MsSophie Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Jo! og jeg har akkurat sjekket Ving-kontoen min - hadde gått bra det! ..egentlig kunne vi tatt med oss alle ungene også, og så kunne SDD vært barnepike på kveldene....:-) 0 Siter
flisa Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 ..egentlig kunne vi tatt med oss alle ungene også, og så kunne SDD vært barnepike på kveldene....:-) Sender bestillingen tvert - hvordan stavet du etternavnet ditt igjen? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Rhodos er hærlig!! Vi bodde utenfor Rhodos by. Tror det het Faliraki? Nydelige rullesteinstrender med krystallklart vann! Gamlebyen i Rhodos by var kjempekoselig å gå i. Prisnivået tør jeg ikke si noe om siden det er ca 10 år siden vi var der.... Jeg reiser mer enn gjerne tilbake:-) 0 Siter
collins Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Rhodos By er bra. Mye mer "voksne" festfolk enn fjortisene på Kos f eks. Kjøp ekstrasengen for å ha alene, det koster 7-800 og er verdt det. Norske festkompiser finner du fort, både på de to norskebarene Holyday og Romantika(vegg i vegg), men også i baren på Hotell Pearl. Hils Mikos, Georgios, danske Anna og norske Sofia, som alle jobber på Pearl. Hils også til Yannis på Romantika. Si bare navnet "Smiley". Det er ikke meg, men en festglad nordmann alle kjenner der nede. Det finnes også en "svensk-greker", som har en liten bar som heter "Krona". Han lager de beste og mest orginale B52'ene som kan oppdrives. Med strårom og hele pakka... I bargata anbefaler jeg Colorado, som har både live-musikk og diskotek. God tur! 0 Siter
MsSophie Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Sender bestillingen tvert - hvordan stavet du etternavnet ditt igjen? Rett frem uten to s`er..:-) 0 Siter
Osiris Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Syns Rhodos er ok jeg. Har vært både i Rhodos by, Ixia og et par andre småsteder jeg ikke husker helt. Rhodos by er bra om man får et hotell som ikke er i en trafikkert gate. Gamlebyen er veldig sjarmerende, men vanvittig turistifisert. Men gå i bakgatene, der fins enda småsjappene hvor grekerne går. Du får sikekrt en fin tur! 0 Siter
nomen_necio Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Rhodos gamle bydel er fint å få med seg. Men prøv også Lindos på østsiden av øya. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Syns det er litt trist at du skal reise alene jeg..... *snufser tantete* Det er bare deilig, så det er ikke synd på meg. Ser fram til å ligge på en strand med en god bok i den ene hånda, en flaske med iskaldt vann i den andre, en lett sommerrett i den tredje, og en iskald øl i den fjerde - helt uten forstyrrelser fra fulle kompiser. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 For 300 400 kr kan det vel være greit å ta en dobbelt rom. Kjekt med to senger om du klarer å erobre ei dame:) Det er meg det er snakk om. Jeg klarer selvfølgelig ikke å erobre no`kvinnfolk. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Har vært like utenfor Rhodos by, helt flott det. Hotellområdet vi var på var supert, så vi holdt oss jo mest der når vi skulle bade og sole oss. Vi var også en tur innom et gammelt Akropolis og en helt sinnsykt varm strand like ved. Stranda lå nedi en grop, så det ble kokvarmt. Det er altså muligheter for å nyte en kokt SDD, dersom du skulle ønske det. Selve byen var helt greit, mener jeg å huske. Ikke altfor stor, men ikke altfor liten heller. Uteliv med gratis drinker for turister rundt omkring, øff kørs, som et hvilket som helst annet sydensted. Du som er gutt slipper kanskje unna alle de ekle innpåslitne guttene i tillegg. Jeg hadde aldri i verden turt å reise alene, men god tur til deg! Du er feig! Jeg har aldri reist på ferie alene selv, så jeg ser fram mot det nå. Kokt SDD vil vi ikke ha noe av. Det er ikke noe vakkert syn. Så jeg får smøre meg godt. For jeg er bleik! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Rhodos By er bra. Mye mer "voksne" festfolk enn fjortisene på Kos f eks. Kjøp ekstrasengen for å ha alene, det koster 7-800 og er verdt det. Norske festkompiser finner du fort, både på de to norskebarene Holyday og Romantika(vegg i vegg), men også i baren på Hotell Pearl. Hils Mikos, Georgios, danske Anna og norske Sofia, som alle jobber på Pearl. Hils også til Yannis på Romantika. Si bare navnet "Smiley". Det er ikke meg, men en festglad nordmann alle kjenner der nede. Det finnes også en "svensk-greker", som har en liten bar som heter "Krona". Han lager de beste og mest orginale B52'ene som kan oppdrives. Med strårom og hele pakka... I bargata anbefaler jeg Colorado, som har både live-musikk og diskotek. God tur! Voksne festfolk høres langt bedre ut enn fjortisene på Kos. Det er i hvert fall sikkert! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.