ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Rhodos gamle bydel er fint å få med seg. Men prøv også Lindos på østsiden av øya. Alle snakker om denne gamle-byen, så den får jeg åpenbart sjekke ut. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Det er meg det er snakk om. Jeg klarer selvfølgelig ikke å erobre no`kvinnfolk. kan jo tenkes at et eller anna kvinnfolk drikker seg lettlurt på rhodos og tom blir med deg hjem;) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Rhodos By er bra. Mye mer "voksne" festfolk enn fjortisene på Kos f eks. Kjøp ekstrasengen for å ha alene, det koster 7-800 og er verdt det. Norske festkompiser finner du fort, både på de to norskebarene Holyday og Romantika(vegg i vegg), men også i baren på Hotell Pearl. Hils Mikos, Georgios, danske Anna og norske Sofia, som alle jobber på Pearl. Hils også til Yannis på Romantika. Si bare navnet "Smiley". Det er ikke meg, men en festglad nordmann alle kjenner der nede. Det finnes også en "svensk-greker", som har en liten bar som heter "Krona". Han lager de beste og mest orginale B52'ene som kan oppdrives. Med strårom og hele pakka... I bargata anbefaler jeg Colorado, som har både live-musikk og diskotek. God tur! Er hotell Pearl et greit sted? Siden du nevner det... Ser at jeg kan få enda billigere tur dit. Dessuten ser det f... meg ut som om hotellrommene jeg har sett meg ut forsvinner daglig nå. Det tynnes ut skikkelig i rekkene, så jeg må åpenbart være rask. 0 Siter
Osiris Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Her er lenke til hjemmesida for Rhodos by: http://www.rhodes.gr/ 0 Siter
Åsemor Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Rhodos er hærlig!! Vi bodde utenfor Rhodos by. Tror det het Faliraki? Nydelige rullesteinstrender med krystallklart vann! Gamlebyen i Rhodos by var kjempekoselig å gå i. Prisnivået tør jeg ikke si noe om siden det er ca 10 år siden vi var der.... Jeg reiser mer enn gjerne tilbake:-) Trodde Faliraki bare hadde sandstrender? På høyresida av øya... På venstre side derimot var det runde stener. Ixia, Ialyssos og sånn tror jeg det heter. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 kan jo tenkes at et eller anna kvinnfolk drikker seg lettlurt på rhodos og tom blir med deg hjem;) Så lettlurte spørs det om de er. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Rett frem uten to s`er..:-) Jeg burde kanskje ikke skrevet her når jeg vurderer å dra, ei heller hvilket hotell jeg vurderer. For det vil naturligvis gi reiseselskapene en del ekstraarbeid når så mange dolere kaster seg på telefonen for å bestille, og ikke minst blir det ikke billige rom igjen til meg. 0 Siter
Åsemor Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Utestedet colorado er absolutt verdt et besøk eller tre, men drikk deg eventuelt full et annet sted først, der koster nemlig drikkevarene 2-4 ganger så mye som ellers i bargata, hvis jeg husker riktig fra min fylleferie på Rhodos. Ta deg en tur til øst-siden av øya og dra på stranda, det er ikke spesielt dyrt å ta taxi, og sjåførene blir fornærma om du tar på sikkerhetsbeltet. Mange steder kan du ikke hive dasspapiret i dass, så jeg kommer aldri til å dra til Hellas igjen. Kakerlakker er det og. *grøss* Mitt livs verste opplevelse, våkne med tidenes fylleangst ever, tisse litt, midt på natta etter en helvetes fest, og så, når jeg reiser meg fra toalettet, ser jeg den jævla svære kakerlakken sitter på dass og ser på meg med store stygge øyne. Den hveser mot meg og sier "nå kommer jeg og TAR deg!" Den kunne faktisk norsk. Jeg løper inn i senga igjen, som var ganske svett og guffen, legger meg under lakenet og kaldsvetter i fire timer før de andre våkner. Halvsov innimellom men drømte om store stygge feite kakerlakker som ble med hjem i bagasjen. Rist alt før du pakker kofferten når du skal hjem! Gamlebyen er et must, akkurat nå sitter jeg og kikker på bilde av en 2-liters (!!!) San Fransisco, men det er ikke å anbefale, da det tar jævlig lang tid å drikke den, selv for 2 personer med hvert sitt sugerør. Men den var innmari tøff da. Vil anbefale å både dra til gamlebyen på dagtid og kveldstid, det er to forskjellige opplevelser. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Utestedet colorado er absolutt verdt et besøk eller tre, men drikk deg eventuelt full et annet sted først, der koster nemlig drikkevarene 2-4 ganger så mye som ellers i bargata, hvis jeg husker riktig fra min fylleferie på Rhodos. Ta deg en tur til øst-siden av øya og dra på stranda, det er ikke spesielt dyrt å ta taxi, og sjåførene blir fornærma om du tar på sikkerhetsbeltet. Mange steder kan du ikke hive dasspapiret i dass, så jeg kommer aldri til å dra til Hellas igjen. Kakerlakker er det og. *grøss* Mitt livs verste opplevelse, våkne med tidenes fylleangst ever, tisse litt, midt på natta etter en helvetes fest, og så, når jeg reiser meg fra toalettet, ser jeg den jævla svære kakerlakken sitter på dass og ser på meg med store stygge øyne. Den hveser mot meg og sier "nå kommer jeg og TAR deg!" Den kunne faktisk norsk. Jeg løper inn i senga igjen, som var ganske svett og guffen, legger meg under lakenet og kaldsvetter i fire timer før de andre våkner. Halvsov innimellom men drømte om store stygge feite kakerlakker som ble med hjem i bagasjen. Rist alt før du pakker kofferten når du skal hjem! Gamlebyen er et must, akkurat nå sitter jeg og kikker på bilde av en 2-liters (!!!) San Fransisco, men det er ikke å anbefale, da det tar jævlig lang tid å drikke den, selv for 2 personer med hvert sitt sugerør. Men den var innmari tøff da. Vil anbefale å både dra til gamlebyen på dagtid og kveldstid, det er to forskjellige opplevelser. Jeg er heldigvis (eller kanskje uheldigvis...) så godt inndrukket at jeg ikke engang drikker San Fransico i vanlige glass. En to-liters mugge med det skvipet der er galskap! Hehe, husker da jeg var på Kos med en kompis for to år siden. Da drakk vi med naboene våre hele uka, og han ene av dem, en rundt femti år gammal kar som trodde han var 17 igjen den uka (for øvrig direkte årsak til at jeg ikke tør å kjøpe uspesifisert i frykt for å ende opp på rom med en annen som reiser alene - slik han som bodde sammen med ham hadde gjort), kjøpte en sånn svær bolle (minst to liter - sannsynligvis mer) med noe blått faenskap som han satte til livs helt alene. Dagen etter hadde han en dag jeg ikke misunner noen å ha. Men på den annen side: Drikker man flere liter med noe som er blått er det faen meg fortjent at man får svi litt også. Nei, jeg er en øl-mann. Øl og eventuelt shots, og da snakker jeg selvfølgelig ikke om syden-shots som stort sett består av små mengder sprit og en eller annen form for juice. Enten skal det være skikkelig shots, eller så holder jeg meg til øl-en. Jeg husker også vi fikk beskjed om å kaste dasspapiret i egne søplekasser, men det ble jeg så lite fortrolig med at jeg heller gjorde fra meg på diverse restauranter, og satset på at ingen så at jeg puttet papiret i dass, og hvis det eventuelt skulle tettet seg og gå til helvete; vel - da var det ikke meg. Ikke like enkelt å skylde på andre på eget rom. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Jeg burde kanskje ikke skrevet her når jeg vurderer å dra, ei heller hvilket hotell jeg vurderer. For det vil naturligvis gi reiseselskapene en del ekstraarbeid når så mange dolere kaster seg på telefonen for å bestille, og ikke minst blir det ikke billige rom igjen til meg. he, he:) 0 Siter
MsSophie Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Jeg burde kanskje ikke skrevet her når jeg vurderer å dra, ei heller hvilket hotell jeg vurderer. For det vil naturligvis gi reiseselskapene en del ekstraarbeid når så mange dolere kaster seg på telefonen for å bestille, og ikke minst blir det ikke billige rom igjen til meg. Ikke skap deg, du hadde elsket selskap av flisa og meg samt alle våre veloppdragene avkom....:-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Ikke skap deg, du hadde elsket selskap av flisa og meg samt alle våre veloppdragene avkom....:-) Jeg tror jeg kunne styrt meg. I hvert fall for deres - såkalte - veloppdragne avkom. Men det er klart: Jeg kunne trengt noen til å smøre meg på ryggen. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Trodde Faliraki bare hadde sandstrender? På høyresida av øya... På venstre side derimot var det runde stener. Ixia, Ialyssos og sånn tror jeg det heter. Hmm, kanskje jeg roter med navnene? Husker ikke engang om vi var på øst- eller vestsiden... Vi var iallefall bare fire km fra Rhodos by og lå på et "Sunwing hotell" (Sunwing Atene??) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 Her er lenke til hjemmesida for Rhodos by: http://www.rhodes.gr/ Den der var fin! 0 Siter
collins Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Er hotell Pearl et greit sted? Siden du nevner det... Ser at jeg kan få enda billigere tur dit. Dessuten ser det f... meg ut som om hotellrommene jeg har sett meg ut forsvinner daglig nå. Det tynnes ut skikkelig i rekkene, så jeg må åpenbart være rask. Pearl er et helt greit hotell, men med en nøktern std.Man tilbringer jo ikke mye tid på rommet likevel. Har man seng, dusj og dass, så rekker det lenge. Tror også at Pearl har noen rom med AC, dersom nettene blir litt "klamme". Trå til! 0 Siter
collins Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Utestedet colorado er absolutt verdt et besøk eller tre, men drikk deg eventuelt full et annet sted først, der koster nemlig drikkevarene 2-4 ganger så mye som ellers i bargata, hvis jeg husker riktig fra min fylleferie på Rhodos. Ta deg en tur til øst-siden av øya og dra på stranda, det er ikke spesielt dyrt å ta taxi, og sjåførene blir fornærma om du tar på sikkerhetsbeltet. Mange steder kan du ikke hive dasspapiret i dass, så jeg kommer aldri til å dra til Hellas igjen. Kakerlakker er det og. *grøss* Mitt livs verste opplevelse, våkne med tidenes fylleangst ever, tisse litt, midt på natta etter en helvetes fest, og så, når jeg reiser meg fra toalettet, ser jeg den jævla svære kakerlakken sitter på dass og ser på meg med store stygge øyne. Den hveser mot meg og sier "nå kommer jeg og TAR deg!" Den kunne faktisk norsk. Jeg løper inn i senga igjen, som var ganske svett og guffen, legger meg under lakenet og kaldsvetter i fire timer før de andre våkner. Halvsov innimellom men drømte om store stygge feite kakerlakker som ble med hjem i bagasjen. Rist alt før du pakker kofferten når du skal hjem! Gamlebyen er et must, akkurat nå sitter jeg og kikker på bilde av en 2-liters (!!!) San Fransisco, men det er ikke å anbefale, da det tar jævlig lang tid å drikke den, selv for 2 personer med hvert sitt sugerør. Men den var innmari tøff da. Vil anbefale å både dra til gamlebyen på dagtid og kveldstid, det er to forskjellige opplevelser. Det med dasspapiret i bøtte har jeg aldri brydd meg noe om, etter at en gresk rørlegger fortalte meg at det bare var tull. Forøvrig er greske øyer det beste sydenreisemålet som finnes i noenlunde kort avstand. Grekere er et utrolig fint og ærlig folkeslag. Tyrkere og spanjoler som vil prøve å lure deg, kan du få billig av meg. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Det med dasspapiret i bøtte har jeg aldri brydd meg noe om, etter at en gresk rørlegger fortalte meg at det bare var tull. Forøvrig er greske øyer det beste sydenreisemålet som finnes i noenlunde kort avstand. Grekere er et utrolig fint og ærlig folkeslag. Tyrkere og spanjoler som vil prøve å lure deg, kan du få billig av meg. Rørleggeren sier sikkert det til alle turistene, sånn at han skal ha nok å gjøre ;-) 0 Siter
collins Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Rørleggeren sier sikkert det til alle turistene, sånn at han skal ha nok å gjøre ;-) Det var nok ikke motivet. Han sa at kloakken går rett ut i havet, men at de ikke ville ha papir flytende oppå vannet. Rørene var dimensjonert tilstrekkelig de, sa han. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Det var nok ikke motivet. Han sa at kloakken går rett ut i havet, men at de ikke ville ha papir flytende oppå vannet. Rørene var dimensjonert tilstrekkelig de, sa han. Så det med rørene er løgn?! Argumentet med dopapir i sjøen holder for meg, jeg fortsetter med bøtta :-) 0 Siter
collins Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 Trodde Faliraki bare hadde sandstrender? På høyresida av øya... På venstre side derimot var det runde stener. Ixia, Ialyssos og sånn tror jeg det heter. Må le. Kvinner bruker ofte "høyre" og "venstre" i stedet for å beskrive geografi som øst eller vest. Det er nok litt mer safe å bruke himmelretninger, for hvis du beveger deg litt, så kan det som var "høyre" i sted, fort bli"venstre". ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.