Gå til innhold

En mnd etter aborten

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Nå har det gått en måned siden utskrapningen pga en MA.

Jeg har kommet meg litt mentalt, og humøret er på vei opp igjen. Nå må vi bare se fremover, og håpe på at vi blir gravide igjen ganske snart.

Det eneste som er positivt med denne opplevelsen er at nå vet jeg at vi kan bli gravide sammen... Jeg har jo vært gravid før (provosert abort i ungdommen), men nå vet vi med sikkerhet at hans svømmerer også fungerer.

For alt jeg vet så kan jeg være gravid allerede, for jeg har allerede hatt eggløsning - ca tre uker etter utskrapningen...

Jeg vet jo at legene anbefaler at man går minst en syklus før man begynner å prøve igjen, men jeg syntes at det føltes helt feil å begynne med prevensjon nå plutselig, når alt jeg vil er å bli gravid.

Legen min sier at det kan gå helt fint å bli gravid direkte etter en MA... Hun mener at grunnen til at man anbefaler å gå en syklus først, er at da blir det lettere for legene å beregne termin... Og det driter jeg jo ærlig talt i!

Jeg tror ikke at kroppen blir gravid dersom den ikke er "klar" for det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192664-en-mnd-etter-aborten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...