Gå til innhold

sydentur kresjer med skolestart - må søke permisjon

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør vi nå da?
Skrevet

Hei. Trenger noen innspill på ett tema.

Jeg og samboern og et vennepar bestillte oss sydentur i Januar. Sydenturen er 15-29august. Vi visste ennå ikke hva vi skulle til høsten (av skole o.l.), vi regnet med at eventuell skole ikke begynte før kanskje 22august, så det sikkert gikk greit.

Nå har samboer kommet inn på en skole som er veldig streng på fravær, og han har fått beskjed om å skrive en skriftlig søknad så skal skolen vurdere om han får fri.

Sydenturen er allerede betalt, og vi har gledet oss i evigheter, så vi vil så utrolig gjerne reise.

Hadde dere løyet for å få reise, dvs diktet opp en god grunn? Hva kan eventuellt være en god grunn? Noen andre smarte løsninger/gode synspungt?

Jeg blir veldig taknemmelig for alle svar =)

Gjest Persille
Skrevet

For å være helt ærlig - relativt lite gjennomtenkt.

Når dere klarte å tenke dere frem til at skole begynte rundt 22, og likevel bestilte en tur som varte til 29. - så måtte dere jo se at det kom til å kræsje?

Mitt forslag er å være ærlig, si det som det er - turen er bestilt for lenge siden, det vil være trist å kaste bort pengene, og at han skal ta igjen det han evnt. går glipp av. Dersom de har noe han kan få i forkant og ta med på ferie - så er selvfølgelig det kjempeflott.

Men fortsatt - lite gjennomtenkt...

Gjest hva gjør vi nå da?
Skrevet

For å være helt ærlig - relativt lite gjennomtenkt.

Når dere klarte å tenke dere frem til at skole begynte rundt 22, og likevel bestilte en tur som varte til 29. - så måtte dere jo se at det kom til å kræsje?

Mitt forslag er å være ærlig, si det som det er - turen er bestilt for lenge siden, det vil være trist å kaste bort pengene, og at han skal ta igjen det han evnt. går glipp av. Dersom de har noe han kan få i forkant og ta med på ferie - så er selvfølgelig det kjempeflott.

Men fortsatt - lite gjennomtenkt...

Jupp, var nok veldig lite gjennomtenkt. Tenkte som så, at på så høyt skolenivå så har man jo ansvar for egen læring osv (vi er 22år), så det ikke ville være så farlig (er jo heller ikke det på de fleste studier).

Skolen det er snakk om er visst veldig flink til å gi plassen til andre dersom ikke god nok grunn foreligger (min mor kjenner lærere der som har sagt dette). Dermed tror jeg faktisk ikke det å si det som det er vil være noe vi kommer noen vei med =/

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jupp, var nok veldig lite gjennomtenkt. Tenkte som så, at på så høyt skolenivå så har man jo ansvar for egen læring osv (vi er 22år), så det ikke ville være så farlig (er jo heller ikke det på de fleste studier).

Skolen det er snakk om er visst veldig flink til å gi plassen til andre dersom ikke god nok grunn foreligger (min mor kjenner lærere der som har sagt dette). Dermed tror jeg faktisk ikke det å si det som det er vil være noe vi kommer noen vei med =/

Eneste grunn jeg kan tenke meg blir godkjent som fravær, er en sykemelding fra lege. Men så er det den siden da, å finne en lege som er villig til å sykemelde noen fordi de skal på ferie. Det er jo ikke lov å reise utenlands mens man er sykemeldt uten legens samtykke. Dermed ser det ut som om det finnes kun to løsninger: Ta ferien og gi pokker i at samboeren din ikke får skoleplassen, eller tap pengene.

lalala1365380457
Skrevet

Eneste grunn jeg kan tenke meg blir godkjent som fravær, er en sykemelding fra lege. Men så er det den siden da, å finne en lege som er villig til å sykemelde noen fordi de skal på ferie. Det er jo ikke lov å reise utenlands mens man er sykemeldt uten legens samtykke. Dermed ser det ut som om det finnes kun to løsninger: Ta ferien og gi pokker i at samboeren din ikke får skoleplassen, eller tap pengene.

ja, tenkte på å prøve å få sykmelding..men så er det det med å få noe som faktisk sykemelder en i over 14 dager, heh, ikke barebare.. med mindre det er operasjoner/brudd o.l. så blir man jo kun sykemeldt noen dager av gangen for å se det an..

vi får se hvordan det går, samboern skal med søknad på mandag..krysser fingre og tær og føtter og armer og lepper og hår og alt mulig rart ;p vil så j*** mye til syden ;)

Gjest printa
Skrevet

Jeg hadde ikke løyet, og ikke hadde jeg tenkt på sykemelding.

Legger dere alle fakta på bordet, er jeg sikker på skolen har forståelse for deres valg.

Dere må bare sørge for at "noen" holder av forelesningspapirer for dere, med tanke på eksamen.

Tror ikke dette blir noe problem. ;-)

lalala1365380457
Skrevet

Jeg hadde ikke løyet, og ikke hadde jeg tenkt på sykemelding.

Legger dere alle fakta på bordet, er jeg sikker på skolen har forståelse for deres valg.

Dere må bare sørge for at "noen" holder av forelesningspapirer for dere, med tanke på eksamen.

Tror ikke dette blir noe problem. ;-)

takk =) godt med noen beroligende ord ;) vi får se på mandag, er så spent..

Gjest printa
Skrevet

takk =) godt med noen beroligende ord ;) vi får se på mandag, er så spent..

Håper du gir en tilbakemelding da? ;-)

lalala1365380457
Skrevet

jupp, skal gjøre det! trenger nok masse trøst om det ikke blir syden på meg ;/

å blir det syden, så kommer nokk et stort jubel ;)

• 4 uker senere...
lalala1365380457
Skrevet

unnskyld,unnskyld! glemte helt å gi tilbakemelding! det gikk bra, og vi koste oss i syden ;)

Skrevet

unnskyld,unnskyld! glemte helt å gi tilbakemelding! det gikk bra, og vi koste oss i syden ;)

Veldig bra!!

Hva var det jeg sa??

Thihi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...