Gjest Windows XP Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Av en eller annen merkelig grunn er det ikke lenger word på maskinen min. Jeg har heller ingen cd med programmet. Noen som har en direkte (gratis) download-link? Er ikke så god på den googlingen... 0 Siter
LarsLur Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Vel, Word er ikke gratis. Du finner det med div. fildelingsprogrammer, men det er da snakk om piratkopiering. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Word er ikke en del av Windows - det er en del av Office-pakken, som ikke er et gratis produkt. "....................................." 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Det er sant som de andre her sier, det er en del av office og ingen gratis program. Om du vil snylte litt så kan du innstallere for.eks. Limewire, og laste det ned derfra pirat. 0 Siter
citoyen Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Du kan laste ned OpenOffice gratis. Det fungerer omtrent som Microsoft Office, og du kan både åpne og lagre i Word-format. http://www.openoffice.org/ 0 Siter
Prozak Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Last ned OpenOffice. Det er gratis, og for de fleste like bra som MS Office. "...................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Last ned OpenOffice. Det er gratis, og for de fleste like bra som MS Office. "...................................." Skal tro om det ikke var OO jeg hadde før jeg fikk tak i Word. Makan til møkkatekstbehandler! Ikke klarte Word å åpne filene derfra heller. Nei, takke meg til Word! 0 Siter
....AV Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Skal tro om det ikke var OO jeg hadde før jeg fikk tak i Word. Makan til møkkatekstbehandler! Ikke klarte Word å åpne filene derfra heller. Nei, takke meg til Word! Det var ikke Write, da. Det følger gratis med mange maskiner og er en Word-lettversjon. Funker dårlig. Open Office, derimot virker problemfritt sammen med Word så lenge du husker å lagre i Word-format. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Det var ikke Write, da. Det følger gratis med mange maskiner og er en Word-lettversjon. Funker dårlig. Open Office, derimot virker problemfritt sammen med Word så lenge du husker å lagre i Word-format. Nei, ikke write, det er det leeeeeenge siden jeg har hatt mine fingre borti du! Det var nok OO ja. Og når det lagres i oo-format (husker ikke forkortelsen) så klarte ikke Word å åpne dem i alle fall. I tillegg synes jeg tekstbehandleren var upraktisk på mange måter, men heldigvis fikk jeg tak i Word via en kollega. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Nei, ikke write, det er det leeeeeenge siden jeg har hatt mine fingre borti du! Det var nok OO ja. Og når det lagres i oo-format (husker ikke forkortelsen) så klarte ikke Word å åpne dem i alle fall. I tillegg synes jeg tekstbehandleren var upraktisk på mange måter, men heldigvis fikk jeg tak i Word via en kollega. "Det var nok OO ja. Og når det lagres i oo-format (husker ikke forkortelsen) så klarte ikke Word å åpne dem i alle fall" Heh-heh - det sier seg jo selv. Hvis du skal lage word-filer i OO, så må du lage dem som word-filer, og ikke som OO-filer. "...................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 "Det var nok OO ja. Og når det lagres i oo-format (husker ikke forkortelsen) så klarte ikke Word å åpne dem i alle fall" Heh-heh - det sier seg jo selv. Hvis du skal lage word-filer i OO, så må du lage dem som word-filer, og ikke som OO-filer. "...................................." Joda, men Word klarer jo å åpne f.eks. wp-filer uten problemer! 0 Siter
Prozak Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Joda, men Word klarer jo å åpne f.eks. wp-filer uten problemer! Fordi wp er eldgammelt. Hadde wp eksistert fortsatt, så hadde word neppe klart å åpne de nyere formatene. Ellers så var jo WP rimelig "tett" med Microsoft, så det var vel ikke så rart at de var kompatible. Men jeg mener at jeg hadde litt problemer mellom WP og Word i gamle dager, da Corel ga ut WP for windows. "..................................." 0 Siter
fuzzy76 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Joda, men Word klarer jo å åpne f.eks. wp-filer uten problemer! Det har jo ingenting med wp å gjøre. Så moralen er at det er word som er elendig som ikke klarer åpne oo-filer. Det er jo opp til de som lager programmet hvilke filformater de ønsker å lese inn. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Det har jo ingenting med wp å gjøre. Så moralen er at det er word som er elendig som ikke klarer åpne oo-filer. Det er jo opp til de som lager programmet hvilke filformater de ønsker å lese inn. Uansett synes jeg OO hadde en tekstbehandler som var myyye dårligere enn Word, så jeg holder meg til Word jeg. ) Det er det vi har på jobben også, bytta fra WP for et års tid siden eller noe sånt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.