Gå til innhold

Rullende helsesekretær

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Om du hadde valget å kunne få hjemmebesøk av helsesekretær for setting av B12, Depo Provera, blodprøver osv. i steden for å gå til legekontoret å gjøre det etter bestilling via telefon,

hadde det vært interessant for deg?

Skrevet

Personlig tenker jeg: ja, gjerne!

Som helsepersonell er jeg mer skeptisk - hva om pasienten får en allergisk reaksjon f.eks. ?

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Som helsepersonell er jeg mer skeptisk - hva om pasienten får en allergisk reaksjon f.eks. ?

B12, Depo P ol er jo sjeldent fulgt av allergiske reaksjoner da. Men om de første gang var satt på legekontoret og etterpå kunne bestilles hjem.

Blodprøver måtte tas i kontortid, og det andre uansett klokkeslett.

Skrevet

kan man plutselig få det om det er injeksjoner man er vant til å få?

Gjest lurer jeg på
Skrevet

kan man plutselig få det om det er injeksjoner man er vant til å få?

Det er nok heller tvilsomt :)

Skal aldri si aldri, men det skjer nok svært sjelden.

Skrevet

B12, Depo P ol er jo sjeldent fulgt av allergiske reaksjoner da. Men om de første gang var satt på legekontoret og etterpå kunne bestilles hjem.

Blodprøver måtte tas i kontortid, og det andre uansett klokkeslett.

Som sagt - interessant!

(Personlig ville jeg synes det var genialt om du kom hjem til meg tidlig om morgenenen når jeg skal ta fastende prøver, slik at jeg slapp å kjøre en time før jeg fikk tatt prøvene.)

Det ville imidlertid være et poeng for meg at du hadde utstyr til at jeg kunne ta "alle" prøver - slik at jeg slapp dra på sykehuslaboratoriet/ legekontoret i tillegg.

---

Men kan dette være lønnsomt da?

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Som sagt - interessant!

(Personlig ville jeg synes det var genialt om du kom hjem til meg tidlig om morgenenen når jeg skal ta fastende prøver, slik at jeg slapp å kjøre en time før jeg fikk tatt prøvene.)

Det ville imidlertid være et poeng for meg at du hadde utstyr til at jeg kunne ta "alle" prøver - slik at jeg slapp dra på sykehuslaboratoriet/ legekontoret i tillegg.

---

Men kan dette være lønnsomt da?

"(Personlig ville jeg synes det var genialt om du kom hjem til meg tidlig om morgenenen når jeg skal ta fastende prøver, slik at jeg slapp å kjøre en time før jeg fikk tatt prøvene.)"

Ja, dette kan jo være en grunn til at det kunne være interessant for mange.

Ventetiden på kontoret for syke og eldre pasienter også, eller de med dårlig tid :)

"Det ville imidlertid være et poeng for meg at du hadde utstyr til at jeg kunne ta "alle" prøver - slik at jeg slapp dra på sykehuslaboratoriet/ legekontoret i tillegg."

Selvsakt. Om noe slikt hadde latt seg gjøre så ville det være i samarbeid med legekontorene hvor pasientene hører hjemme slik at alle prøver kunne leveres inn der direkte av helsesekretæren etter tagning.

---

"Men kan dette være lønnsomt da?"

Sikkert ikke noe å bli fet av :) men det må da være en svært så koselig jobb.

Takk for inspill :)

Gjest Shira12
Skrevet

Det hadde vært meget interessant for meg!

Jeg er mye syk, og det tapper meg for krefter og reise på legesenteret.

Så ett slikt tilbud hadde jeg benyttet meg av.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Det hadde vært meget interessant for meg!

Jeg er mye syk, og det tapper meg for krefter og reise på legesenteret.

Så ett slikt tilbud hadde jeg benyttet meg av.

Gjest Shira12
Skrevet

Bare hyggelig.

Kom til og tenkte på noe i tillegg, jeg bor i samme hus som bestemoren til samboeren min.

Hun har altzheimer, og det er ett ork og få henne med ut for og ta blodprøver og sprøyter.

Hun blir både sliten og forvirret.

Hadde vi hatt ett slikt tilbud som du beskriver, hadde benyttet oss av det til henne også.

Også til sønnen min som må jevnlig sjekke jernlageret sitt.

Er litt strevsomt og sitte lenge på venteværelset med han, spesielt fordi han vet hva han skal, og har da god tid til og grue seg.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Bare hyggelig.

Kom til og tenkte på noe i tillegg, jeg bor i samme hus som bestemoren til samboeren min.

Hun har altzheimer, og det er ett ork og få henne med ut for og ta blodprøver og sprøyter.

Hadde vi hatt ett slikt tilbud som du beskriver, hadde benyttet oss av det til henne også.

Er litt strevsomt og sitte lenge på venteværelset med han, spesielt fordi han vet hva han skal, og har da god tid til og grue seg.

Alle de tingene du nevner er kjempegrunner til at noe slikt kanskje kunne være en ide.

Det er nok spesiellt mange eldre og mødre ;) som hadde sluppet et slit uten like i sånne situasjoner.

:)

Ørkenvandreren
Skrevet

Du skal ikke se bort fra at det kan være en god forretningside i en større by.

Lykke til med videre planlegging. :-)

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Du skal ikke se bort fra at det kan være en god forretningside i en større by.

Lykke til med videre planlegging. :-)

Takk for innspill :)

Det må være en koselig jobb.

Tenk alle eldre foreksempel en kan prate noen minutter ekstra med under besøket.

Eller de deprimerte som også trenger en liten kaffe og prat.

Det kan nok gi mye og slå ann på mange måter dette her.

Ørkenvandreren
Skrevet

Tenk alle eldre foreksempel en kan prate noen minutter ekstra med under besøket.

Da er du inne på en vanskelig balansegang.

Du/"prøvetageren" vil sikkert få betalt pr prøve eller pr besøk, ikke pr minutt/time. Dvs jo lenger tid du bruker på den sosiale biten, jo lavere blir timelønnen....

Hjemmehjelperne sliter ofte med samme dilemma, det er avsatt en viss tid til faglig arbeid, mens "kunden" (og hjemmehjelperen?) også ønsker en sosial del - men dette er ikke kommunen interessert i å betale for.

Bare nevner problemstillingen.....

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Da er du inne på en vanskelig balansegang.

Du/"prøvetageren" vil sikkert få betalt pr prøve eller pr besøk, ikke pr minutt/time. Dvs jo lenger tid du bruker på den sosiale biten, jo lavere blir timelønnen....

Hjemmehjelperne sliter ofte med samme dilemma, det er avsatt en viss tid til faglig arbeid, mens "kunden" (og hjemmehjelperen?) også ønsker en sosial del - men dette er ikke kommunen interessert i å betale for.

Bare nevner problemstillingen.....

Vet :)

Men så var det dette om det hadde blitt en skikkelig hit da, iallefall den første tiden kunne en nok hatt tid til å yte ekstra service :)

Men uansett så hadde det nok passet for mange om man måtte tatt bort den sosiale biten, de fleste hadde nok vært fornøyde med å slippe reise og venting på kontorene.

Det er jo annet som kan gjøres også, sjekk av sår, øreskylling osv.

Skrevet

Bare hyggelig.

I vår kommune gjør hjemmesykepleien slike ting for eldre og funksjonshemmede. Har du sjekket om dette er mulig for din bestemor også?

Skrevet

I vår kommune vil hjemmesykepleien gjøre slikt for eldre og funksjonshemmede som har vansker med å komme seg til legekontoret, eller som forøvrig får hjemmesykepleie.

For min egen del ville jeg ikke vært villig til å betale mye for en slik privat tjeneste som du skisserer.

Skrevet

Men hvem tenker du skal betale for dette?

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Men hvem tenker du skal betale for dette?

Har tenkt svært lite.

Det var en tanke som kom, som jeg hadde moro av å lufte.

Gjest Shira12
Skrevet

I vår kommune gjør hjemmesykepleien slike ting for eldre og funksjonshemmede. Har du sjekket om dette er mulig for din bestemor også?

Nei det har jeg ikke.

Takk for tips, skal sjekke det ut.

Men må si jeg blir overrasket om de har ett slikt tilbud her, vi har knapt nok hjemmehjelp her dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...