Gå til innhold

lite greie på dette

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Skal flytte inn i ny leilighet om ikke så lenge. Vet at det er trådløs nettverk i området der vi flytter, men har noen spørsmål angående det.

Er det bare for meg å kjøpe et sånt nettverkskort og *poof* så kommer jeg meg på nettet?

Har en vennine som bruker det trådløse nettverket som er i området der hun bor, men hun sliter bestanding med å komme seg på nettet, kan ta evigheter.

Er det bedre å ha vanlig bredbånd nettverk med ledning og greier?

Jeg er fullt klar over at jeg høres ut som en total airhead her, men har rett og slett ikke peiling på sånt.

Bukker og neier til de som gir meg svar :)

Skrevet

hmmmm- er ikke et trådløst nettverk noe man har selv - hjemme? det har da vi... *like teit*

Mary Poppins
Skrevet

Hehe hmmm...

*tenker*

Vel jeg fikk beskjed av selgeren at det var så greit fordi det var trådløst nettverk i området så bredbånd var ikke noe problem.

Men altså jeg vet ikke jeg..

Her høres vi ikke helt gode ut flisa! ;)

Mary Poppins
Skrevet

hmmmm- er ikke et trådløst nettverk noe man har selv - hjemme? det har da vi... *like teit*

Hehe hmmm...

*tenker*

Vel jeg fikk beskjed av selgeren at det var så greit fordi det var trådløst nettverk i området så bredbånd var ikke noe problem.

Skrevet

Hehe hmmm...

*tenker*

Nå varierer dette fra leverandør til leverandør, men du må nok tegne et abonnement som ved vanlig bredbånd. Det er nok ingen som gir bort slikt gratis. :)

Skrevet

Hehe hmmm...

*tenker*

"Vel jeg fikk beskjed av selgeren at det var så greit fordi det var trådløst nettverk i området så bredbånd var ikke noe problem."

Med mindre selgeren ikke er en komplett idiot, så burde det bety at det er et sentralt nettverk som flere boliger har tilgang til. I såfall er det bare å kjøpe et trådløst kort, få nødvendig informasjon av de som driver nettet, og koble seg til.

Men det høres jo rart ut. Det kan kanskje være en stakkar som har et usikret trådløst nettverk som andre har skjønt at de kan snylte av?

"..................................."

Skrevet

Evt. kan det være radionett. Men da må du selvfølgelig abonnere for å få tilgang.

".................................."

Mary Poppins
Skrevet

Nå varierer dette fra leverandør til leverandør, men du må nok tegne et abonnement som ved vanlig bredbånd. Det er nok ingen som gir bort slikt gratis. :)

Jeg forstår at ingen gir sånt bort gratis, men har hørt av andre at hvis det er trådløs nettverk i området kan man kjøpe et nettverkskort, som man betaler så og så mye for i måneden. Aner ikke om dette faktisk finnes men er det jeg har hørt :)

Skrevet

"Vel jeg fikk beskjed av selgeren at det var så greit fordi det var trådløst nettverk i området så bredbånd var ikke noe problem."

Med mindre selgeren ikke er en komplett idiot, så burde det bety at det er et sentralt nettverk som flere boliger har tilgang til. I såfall er det bare å kjøpe et trådløst kort, få nødvendig informasjon av de som driver nettet, og koble seg til.

Men det høres jo rart ut. Det kan kanskje være en stakkar som har et usikret trådløst nettverk som andre har skjønt at de kan snylte av?

*knegg*

Skrevet

Jeg forstår at ingen gir sånt bort gratis, men har hørt av andre at hvis det er trådløs nettverk i området kan man kjøpe et nettverkskort, som man betaler så og så mye for i måneden. Aner ikke om dette faktisk finnes men er det jeg har hørt :)

det høres merkelig ut - tror jeg skal selge adgang til naboen jeg da - - -eller ikke...

Mary Poppins
Skrevet

"Med mindre selgeren ikke er en komplett idiot, så burde det bety at det er et sentralt nettverk som flere boliger har tilgang til. I såfall er det bare å kjøpe et trådløst kort, få nødvendig informasjon av de som driver nettet, og koble seg til."

Ja det høres ut som det var det han mente.

Nei jeg tror nok ikke han mente å snylte på andre, det hadde ihvertfal jeg aldri gjort.

Skrevet

Hehe hmmm...

*tenker*

vi er ikke det...:)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg har ikke peiling på det du skriver..Ville bare gratulere deg med ny leilighet!! =)

Fant du den på finn.no eller hybel.no? ;p

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har ikke peiling på det du skriver..Ville bare gratulere deg med ny leilighet!! =)

Fant du den på finn.no eller hybel.no? ;p

Hehe jeg fant den nemlig på zett.no! ;)

Eller nei jeg fant den vel på finn.no når jeg tenker meg om..

Takk, jeg gleder meg til å flytte! :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hehe jeg fant den nemlig på zett.no! ;)

Eller nei jeg fant den vel på finn.no når jeg tenker meg om..

Takk, jeg gleder meg til å flytte! :)

LOL

Jeg skal og flytte..men ikke enda da..

Til neste år flytter jeg tilbake til dit du vet =)

*gleder meg*

Mary Poppins
Skrevet

LOL

Jeg skal og flytte..men ikke enda da..

Til neste år flytter jeg tilbake til dit du vet =)

*gleder meg*

Ja det skjønner jeg at du gleder deg til :0)

Nå skal jeg ned til en vennine og få i meg litt vin jeg, det behøves på en kjedelig og grå dag som dette ;)

Vi snakkes! :0)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja det skjønner jeg at du gleder deg til :0)

Nå skal jeg ned til en vennine og få i meg litt vin jeg, det behøves på en kjedelig og grå dag som dette ;)

Vi snakkes! :0)

På en tirsdag? Du er helt vill og gal jo! He he

Have fun, snakkes =)

Mary Poppins
Skrevet

På en tirsdag? Du er helt vill og gal jo! He he

Have fun, snakkes =)

Å jada vin kan konsumeres på en tirsdag også! ;)

Nå har jeg piffet meg opp og fikk egentlig ønske jeg skulle på byen idag. Men der er det vel ikke så mye liv på en tirsdag.

Jaja koselig å drikke litt vin med en god vennine også :)

Ha en fin kveld! :)

Skrevet

Dersom pc'n din ikke har integrert kort så kjøper du dette. Så ser du rett og slett om den finner en tilkobling! Men da snylter du nok på noen andre....

Skrevet

Kan det være at det heter homerun?

På hotelet i Oslo kjøpte vi homerun kort for å komme inn på et trådløst nettverk.

Det var dyrt 120 kroner for 24 timer.

Kortet var med skrapefelt sånn at du fikk en kode som du skriver inn når maskinen din har funnet homerun nettverket.

Kanskje den naboen din klarer å knekke en sånn kode og at det er derfor hun bruker tid på å komme på nett?

For hvert døgn må du nemmelig ha ny kode.

Jeg tror det skal gå an å abbonere på homerun og da blir det sikkert billigere.

Skal sjekke om det finnes noen nettside om dette.

Sender link..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...