Gå til innhold

lite greie på dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

det høres merkelig ut - tror jeg skal selge adgang til naboen jeg da - - -eller ikke...

Oj. Det tror jeg du ikke bør gjøre.

Naboen vår kom og ringte på og sa at han hadde problemer med å få installert eget trådløst nettverk (ikke spØR meg om hvorfor). Så spurte han om han kunne få dele med oss (og spleise på kostnaden, selvsagt).

I utgangspunktet syntes mannen min at det var en grei deal og svarte ja - men tok det fort tilbake da han kom på at vi har åpen tilgang mellom maskinene våre, og det vil da bety at naboen også vil fritt kunne gå inn på våre områder.

Det kan han vel i prinsippet gjøre nå også - her må vi forske litt på å få begrense tilgangen til bare våre maskiner.

*ringer min elskede med en gang og spør om han vet om muligheter til å gjøre det*

Skrevet

Oj. Det tror jeg du ikke bør gjøre.

Naboen vår kom og ringte på og sa at han hadde problemer med å få installert eget trådløst nettverk (ikke spØR meg om hvorfor). Så spurte han om han kunne få dele med oss (og spleise på kostnaden, selvsagt).

I utgangspunktet syntes mannen min at det var en grei deal og svarte ja - men tok det fort tilbake da han kom på at vi har åpen tilgang mellom maskinene våre, og det vil da bety at naboen også vil fritt kunne gå inn på våre områder.

Det kan han vel i prinsippet gjøre nå også - her må vi forske litt på å få begrense tilgangen til bare våre maskiner.

*ringer min elskede med en gang og spør om han vet om muligheter til å gjøre det*

Naboene våre har ikke pc'er - de er enker alle sammen...rart.

Skrevet

Naboene våre har ikke pc'er - de er enker alle sammen...rart.

*s*

Skrevet

tror du egentlig må ha et eget abonnement for å bruke det trådløse verket. er det et borettslag du flytter til så kan du jo evt høre med formannen? slik det fungerer hos oss er det bredbånd vi har, men den trådløse delen er en dings kjøpt på clas, som gjør at nettet fra bredbåndet blir trådløst

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...