Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg får ikkje treet til å leva. Gode råd for korleis eg kan liva det opp litt? Eg flytta det frå ein plass til ein annan. No har eg hageslangen liggande med rennande vatn, håpar det er hjelp i... :-( Har dåke eit godt råd?

matildes mor
Skrevet

hei!

Kan hende jeg er skikkelig på bærtur nå,men mener å huske at når jeg plantet treet mitt så måtte podestedet,eller "vorten" nede på foten rett før roten,den måtte være over bakken.

Altså-du skal ikke plante treet så dypt at dette forsvinner under jorden. Dessuten må jorden rundt treet være porøs og fin.

Skrevet

Pass på at det ikke vokser gras helt inntil stammen. legg gjerne avklippet gress fra plenen en halvmeter fra stammen, slik at ikke nytt gress tar næring fra treet.

Vi kjøpte et morelltre sammtidig med faren min for noen år siden. Vi gjorde som jeg sa over, og treet har blitt så flott! Vi høstet 8 kilo på et 5-6 år gammelt tre i år! Min far sitt tre står midt i enga med 2 meter høyt gras rundt, og graset er vel høyere enn treet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...