Goldy79 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Eg har ein sønn på 5 år som ikkje vil ha kler på seg verken ute eller inne. Noko tips til kossen eg kan få han til å behalde kleda? 0 Siter
Gjest En god forklaring må til. Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Har du på en for ham lettforståelig måte gitt en god forklaring på hvorfor man faktisk må ha på seg klær, iallefall ute? En 5-åring er såpass stor at han skjønner enkle forklaringer, og da er det lettere for dem å "kjøpe" dine argumenter. Hvis dét ikke nytter, ta ham med naken ut i noen minutter når det er surt, kaldt og regn, så tenker jeg han skjønner det. Heldigvis har ingen av mine gutter hatt disse greiene der med klær. Men jeg vet om flere jenter som har slike fakter og som holder på å "ta livet" av mødrene sine. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Har du på en for ham lettforståelig måte gitt en god forklaring på hvorfor man faktisk må ha på seg klær, iallefall ute? En 5-åring er såpass stor at han skjønner enkle forklaringer, og da er det lettere for dem å "kjøpe" dine argumenter. Hvis dét ikke nytter, ta ham med naken ut i noen minutter når det er surt, kaldt og regn, så tenker jeg han skjønner det. Heldigvis har ingen av mine gutter hatt disse greiene der med klær. Men jeg vet om flere jenter som har slike fakter og som holder på å "ta livet" av mødrene sine. *Hehe* Minte meg om et stykke jeg leste en gang, det var skrevet av en far med en datter som skiftet tøy mange ganger om dagen. Til slutt ble han lei av dette tøyset og kom henne i forkjøpet - hver gang hun var ute ropte han henne inn etter få minutter og forlangte at hun skiftet tøy før hun gikk ut igjen. Gang på gang på gang. Det tok ikke lang tid før hun sluttet å forlange nye klær flere ganger om dagen... ) 0 Siter
Gjest En god forklaring må til. Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 *Hehe* Minte meg om et stykke jeg leste en gang, det var skrevet av en far med en datter som skiftet tøy mange ganger om dagen. Til slutt ble han lei av dette tøyset og kom henne i forkjøpet - hver gang hun var ute ropte han henne inn etter få minutter og forlangte at hun skiftet tøy før hun gikk ut igjen. Gang på gang på gang. Det tok ikke lang tid før hun sluttet å forlange nye klær flere ganger om dagen... ) *Hahaha* Det der var smart! Tenk at så enkelt kan det gjøres! Jeg tror ikke jeg ville ha kommet på det der. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 *Hahaha* Det der var smart! Tenk at så enkelt kan det gjøres! Jeg tror ikke jeg ville ha kommet på det der. Det hender at man forklarer seg i hjæl med unger (men man skal selvsagt prøve det først). Jeg husker jeg ble veldig imponert av søstera mi (mor til fire)en gang da yngstemann (på den tida vanvittig trassig og egenrådig og fem år)sa: - Jeg liker ikke sånn mat! Og søstera mi, i et virvar av unger og kjeler og høye stemmer, sa veldig rolig: - Det gjør ikke noe, bare du spiser det opp. Sånn helt kjølig. Han spiste det også, det er det gode med den historien. Jeg har prøvd den sjøl på egne unger, og det er slett ikke sjelden at det funket. 0 Siter
Gjest En god forklaring må til. Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Det hender at man forklarer seg i hjæl med unger (men man skal selvsagt prøve det først). Jeg husker jeg ble veldig imponert av søstera mi (mor til fire)en gang da yngstemann (på den tida vanvittig trassig og egenrådig og fem år)sa: - Jeg liker ikke sånn mat! Og søstera mi, i et virvar av unger og kjeler og høye stemmer, sa veldig rolig: - Det gjør ikke noe, bare du spiser det opp. Sånn helt kjølig. Han spiste det også, det er det gode med den historien. Jeg har prøvd den sjøl på egne unger, og det er slett ikke sjelden at det funket. Den likte jeg også bra! Veldig enkelt og greit og myyye lettere for et barn å forstå enn om man begynner å legge ut i det vide og brede med alskens formaninger og forklaringer. 0 Siter
bb71 Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Sånn standardsvar er jo å være tolmodig og fast, og kle på ham igjen når han har kledd av seg... Men; har du sjekket om han kan være hypersensitiv, og synes det er ubehagelig med klær på? Han må jo ha klær da, men er det ubehagelig med noe inntill kroppen kan det hende det er bedre med løse luftige bommulsklær f.eks. Ellers er alle oraklene på sånnt inne på foreldre-småbarn forum. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Det hender at man forklarer seg i hjæl med unger (men man skal selvsagt prøve det først). Jeg husker jeg ble veldig imponert av søstera mi (mor til fire)en gang da yngstemann (på den tida vanvittig trassig og egenrådig og fem år)sa: - Jeg liker ikke sånn mat! Og søstera mi, i et virvar av unger og kjeler og høye stemmer, sa veldig rolig: - Det gjør ikke noe, bare du spiser det opp. Sånn helt kjølig. Han spiste det også, det er det gode med den historien. Jeg har prøvd den sjøl på egne unger, og det er slett ikke sjelden at det funket. *Hehe* Det skal jeg sannelig prøve til mine to kresenfanter! 0 Siter
Gemini Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Det hender at man forklarer seg i hjæl med unger (men man skal selvsagt prøve det først). Jeg husker jeg ble veldig imponert av søstera mi (mor til fire)en gang da yngstemann (på den tida vanvittig trassig og egenrådig og fem år)sa: - Jeg liker ikke sånn mat! Og søstera mi, i et virvar av unger og kjeler og høye stemmer, sa veldig rolig: - Det gjør ikke noe, bare du spiser det opp. Sånn helt kjølig. Han spiste det også, det er det gode med den historien. Jeg har prøvd den sjøl på egne unger, og det er slett ikke sjelden at det funket. *lurer på om den funker på kresne ektemenn også...* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.