favn Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg har hatt det omtrent på samme måten som deg. MIn kjæreste har også hatt mange flere sexualpartnere enn meg, og det gjør meg litt usikker på meg selv når vi har hatt sex. Jeg har vært i et forhold i 10 år, siden jeg var 16, og min kjæreste er altså min 2 sexualpartner. Derfor har jeg ikke det helt store sammenligningsgrunnlaget. Han har hatt mange ons, og i tillegg hatt flere langvarige forhold. Nå gidder jeg ikke tenke over det lenger. Jeg syns sexen blir bedre om en kjenner den en ligger med godt og helst er edru. Hans ons bryr jeg meg derfor ikke om. Jeg har hatt fantastisk sex med en god sexualpartner i 10 år, så jeg føler at jeg ikke er helt bak mål selv om jeg ikke har hatt 15 ulike sexualpartnere. Når i kjæresten min i tillegg sier til meg gang på gang at jeg er den beste sexpartneren han har hatt gir det meg enda mer selvtillit:-) Noe må jo være spesiellt med deg siden han ønsker å satse på deg. Og dersom han hadde hatt utrolig høye forventninger om hvordan du skulle være i sengen så tror jeg du hadde merket det. At han har hatt 15 sexualpartnere før deg betyr ikke at han er mer erfaren enn deg. Du som har vært i et langvarig forhold har sansynligvis hatt sex utrolig mye flere ganger enn han, og derav er du antagelig mye bedre enn han:-) Du med dine to, er antagelig langt mer erfaren enn de med mange ons og korte eller ingen forhold. God, seksuell erfaring får man ved å bli kjent med partneren, ta dypdykk i den andre, åpne seg, kreve og gi, gå opp i en større symbiose om man vil. Dette er fraværende når det gjelder ons og den slags. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192723-hvor-mange-ex-sexpartnere-er-vanlig/page/3/#findComment-1339202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest QuePasta Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Okey, her kommer tallene fra Folkehelseinstituttet: (De er bygget på et utvalg av 10.000 personer). Gjennomsnitt antall partnere totalt for single menn var i 2002 12 stykker. (mot 19 i 1997). Av single menn har 33.4 prosent hatt sex med flere enn 11 stykker totalt. For single kvinner var tilsvarende tall: Gjennomsnitt 9 partnere, (mot 11 i 1997) og 27.1 prosent hadde hatt fler enn 11 partnere totalt. For folk med samboer var tallene: Av mennene hadde 27 prosent hatt sex med fler enn 11. Gjennomsnittet lå på 10 partnere. Av kvinnene hadde 14.6 prosent hatt sex med fler enn 11. Gjennomsnittet lå på 6 partnere. ...Hvor vidt folk er helt ærlige i svarene vites ikke. De ble gitt anonymt. Men det kan jo hende noen vil lure seg selv litt også Det var da et svært vinklet uttrekk av undersøkelsen! La meg fylle inn det du "glemte": Et funn som går igjen i seksualvaneundersøkelser er at svært mange personer har hatt relativt få seksualpartnere i livet, mens et lite mindretall har hatt veldig mange partnere (skjev fordeling). Medianen gir da det beste bildet på atferden til "folk flest". Median antall partnere i de fire undersøkelsene var henholdsvis 6, 5, 7 og 7 for menn uten samboende partner, og 6, 5, 6 og 6 for kvinner uten samboende partner (Tabell 6). Henholdsvis 11%, 16%, 14 og 10% av mennene, og 12% 14%, 14 og 13% av kvinnene hadde hatt bare en partner i løpet av livet. Og for den som vil se selv: http://www.fhi.no/dav/917F03B512B94037B579FDF6F4631EF5.pdf 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192723-hvor-mange-ex-sexpartnere-er-vanlig/page/3/#findComment-1339203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riktig statistikk Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Det var da et svært vinklet uttrekk av undersøkelsen! La meg fylle inn det du "glemte": Et funn som går igjen i seksualvaneundersøkelser er at svært mange personer har hatt relativt få seksualpartnere i livet, mens et lite mindretall har hatt veldig mange partnere (skjev fordeling). Medianen gir da det beste bildet på atferden til "folk flest". Median antall partnere i de fire undersøkelsene var henholdsvis 6, 5, 7 og 7 for menn uten samboende partner, og 6, 5, 6 og 6 for kvinner uten samboende partner (Tabell 6). Henholdsvis 11%, 16%, 14 og 10% av mennene, og 12% 14%, 14 og 13% av kvinnene hadde hatt bare en partner i løpet av livet. Og for den som vil se selv: http://www.fhi.no/dav/917F03B512B94037B579FDF6F4631EF5.pdf Hei! Jeg skrev om gjennomsnittet fordi det var "snittet" og ikke medianen du henviste til i går da du nevnte tallet 6-7. Tror at selv om henvisning til gjennomsnittet kanskje gir et noe skjevt bilde akkurat her, så er de fleste er mer vant til å forholde seg til gjennomsnittet enn til medianen i slike undersøkelser. Og når alt kommer til alt: Statistikk er bare " tørre tall". Det kan jo ikke være helt på siden det flertallet av folk sier her: Det er nåtiden som teller. Vi bør ikke dømme folk ut i fra hvem og hvor mange de har hatt sex med, men hvordan de er som personer i dag. At de behandler partneren sin med respekt og kjærlighet osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192723-hvor-mange-ex-sexpartnere-er-vanlig/page/3/#findComment-1339294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest QuePasta Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hei! Jeg skrev om gjennomsnittet fordi det var "snittet" og ikke medianen du henviste til i går da du nevnte tallet 6-7. Tror at selv om henvisning til gjennomsnittet kanskje gir et noe skjevt bilde akkurat her, så er de fleste er mer vant til å forholde seg til gjennomsnittet enn til medianen i slike undersøkelser. Og når alt kommer til alt: Statistikk er bare " tørre tall". Det kan jo ikke være helt på siden det flertallet av folk sier her: Det er nåtiden som teller. Vi bør ikke dømme folk ut i fra hvem og hvor mange de har hatt sex med, men hvordan de er som personer i dag. At de behandler partneren sin med respekt og kjærlighet osv. Det er jo ikke tvil om at det som er representativt for "folk flest" her er medianen. Når man spør "hvor mange er vanlig" er dette derfor er det relevante tallet å forholde seg til. Jeg er forsåvidt helt enig i den siste kommentaren din, men det må være greit å opplyse om hva som er vanlig for å rette opp de vrangforestillingene som kommer fram ellers i tråden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192723-hvor-mange-ex-sexpartnere-er-vanlig/page/3/#findComment-1339312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady-undrer Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Godt innlegg hvor du setter ord på viktige ting! Jeg skjønner tankene dine godt. Likevel synes jeg ikke du skal konkludere med at han ikke har de sterke følelsene for deg. Det kan det godt være at han har. Forhåpentligvis er du noe helt annet for ham enn de 15 andre. Har ikke lest hva andre har svart. Jeg vil tro mange mener at 15 stk ikke er så mange. Antallet blir vel såpass stort så lenge han ikke har vært i noe langvarig forhold. Jeg ville nok tenkt litt over hvorfor det? Sannsynligvis har han bare ikke møtt den rette før nå. Men det kan jo også være at han har problemer med å engasjere seg langvarig med noen. Det vil jo tiden vise. Jeg ville snakket med han om dette. Ikke forhør ham, men prat om hvilke holdninger dere har til disse tingene. Når det gjelder din usikkerhet når du har sex med ham så skjønner jeg godt hva du tenker. Men jeg tror ikke du har så mye å bekymre deg for. Sannsynligvis har han hatt masse dårlig sex også Hvorfor tror vi alltid at alle andre er så mye bedre enn oss selv? Sannsynligvis har han bedre sex med en han virkelig er glad i og liker, altså deg. Men samtidig må du lære deg å leve med at han har hatt gode opplevelser med andre. Det har vel du også? Uten at du lengter tilbake dit? Du skrev at for deg er sex noe du forbeholder en du er glad i. Det er ikke noe du deler med "hvem som helst". Jeg synes det er tøft at du står for dette! Mange av oss er enig med deg. Men her på forumet finnes det også mange som har et veldig "enkelt" syn på sex. Jeg synes det er rart å lese om mennesker som ikke klarer å se alle de andre aspektene ved seksualitet enn det rent fysiske. For de fleste av oss handler sex om mye mer enn all "teknikken" som diskuteres her inne. Jeg tror man på sikt kan bli ganske avstumpet følelsesmessig hvis man utleverer seg selv til alt for mange. Man skal i alle fall være veldig trygg på seg selv for ikke å bli det. Hei! Takk for hjelpsomme ord og innspill.Jeg har også fullt debatten om de holdningene som til tider vises her på forumet. Treffer spikeren på hodet for meg! Hovedproblemet mitt er jo at jeg begynner å gruble på at kjæresten min sitt syn på sex er helt annerledes enn mitt, altså mye mer teknisk og fysisk, og ikke så knyttet opp mot kjærlighet og følelsesmessig forpliktelse. Men, som mange her sier. Det er meg han er sammen med nå, og jeg må vel stole på at det vi har er godt, og spesielt. Det virker i alle fall ikke som han har problemer med å forplikte seg, tvært i mot. Kanskje det er de andre kvinnene som rett og slett ikke har skjønt hvor fantastisk han er:) For øvrig kan det jo godt hende at han har vært følelsesmessig involvert med de andre jentene også, bare at det ikke har vart så lenge. Det ville slik jeg ser det være bedre enn om det kun har vært sex for sexens skyld. Synes bare det er litt vanskelig å spørre om slikt. Vet aldri helt hvordan jeg skal legge frem spørsmålene, uten å virke som en kontroll freak som skal ha oversikten over alt. Har lett for å henge meg opp i ting altså. Min største redsel er at jeg skal fortrenge dette, i steden for å godta det, og dermed hente det frem igjen, hvis ting blir vanseklig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192723-hvor-mange-ex-sexpartnere-er-vanlig/page/3/#findComment-1339676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sweet honey Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hei! Takk for hjelpsomme ord og innspill.Jeg har også fullt debatten om de holdningene som til tider vises her på forumet. Treffer spikeren på hodet for meg! Hovedproblemet mitt er jo at jeg begynner å gruble på at kjæresten min sitt syn på sex er helt annerledes enn mitt, altså mye mer teknisk og fysisk, og ikke så knyttet opp mot kjærlighet og følelsesmessig forpliktelse. Men, som mange her sier. Det er meg han er sammen med nå, og jeg må vel stole på at det vi har er godt, og spesielt. Det virker i alle fall ikke som han har problemer med å forplikte seg, tvært i mot. Kanskje det er de andre kvinnene som rett og slett ikke har skjønt hvor fantastisk han er:) For øvrig kan det jo godt hende at han har vært følelsesmessig involvert med de andre jentene også, bare at det ikke har vart så lenge. Det ville slik jeg ser det være bedre enn om det kun har vært sex for sexens skyld. Synes bare det er litt vanskelig å spørre om slikt. Vet aldri helt hvordan jeg skal legge frem spørsmålene, uten å virke som en kontroll freak som skal ha oversikten over alt. Har lett for å henge meg opp i ting altså. Min største redsel er at jeg skal fortrenge dette, i steden for å godta det, og dermed hente det frem igjen, hvis ting blir vanseklig. "Min største redsel er at jeg skal fortrenge dette, i steden for å godta det, og dermed hente det frem igjen, hvis ting blir vanseklig." Her setter du fingeren på noe veldig viktig. Hvis du kjenner på at dette er det viktig for deg å få snakket om så vil jeg definitivt råde deg til det. Men vær veldig klok og velg din fremgangsmåte med omhu. Ikke få ham til å føle at han er under forhør, men forklar at du har litt lyst å prate om slike ting. Det synes jeg han bør klare, selv om han kanskje synes det er ubehagelig. De fleste menn liker ikke å utlevere seg, og kanskje mener han du ikke har noe med fortiden hans å gjøre. Men det er DU som bestemmer hva som er viktig for deg. Og som du sier, så kan noe sånt veldig lett komme opp igjen en gang i fremtiden. Det er mye lurere å kommunisere åpent i starten og "legge kortene på bordet" så kan dere gå videre derfra! Det er selvsagt avgjørende at han er såpass åpen at du kan stole på at han gir deg ærlige svar på det du lurer på. Derfor der det så viktig at du tar det opp på en klok måte. Noen her inne vil nok mene at du ikke skal legge deg opp i fortid i det hele tatt. Der er jeg altså delvis uenig. Enkelte ting ønsker man å vite om den man skal leve sammen med og jeg synes det er naturlig å være åpen i forhold til fortiden. Hver enkelt får så avgjøre hvor stor betydning man vil tillegge det som tilhører fortiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192723-hvor-mange-ex-sexpartnere-er-vanlig/page/3/#findComment-1340696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.